میراث جرون
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ساعت : ۱۳:۱۴
یادداشت

ضرورت ذخیره سازی باران در سدها

فروغ مسلم زاده // فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام ...

سیلی جوانمردی بر گونه نامردان

فروغ مسلم زاده // میراث جرون حمله دو شب پیش ایران این پیام را ...

چه زمانی شبکه های اجتماعی رفع فیلتر می شوند!؟

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس درباره زمان رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، بیان می‌کند ...

زیرساختهای گردشگری در هرمزگان نیازمتد توجه

مریم آقاجانی // توسعه زیرساخت‌های گردشگری جزایر هرمزگان به‌ویژه در بخش آب و برق ...

سواد رسانه‌ای چگونه می‌تواند در مواقع بحران به داد جامعه برسد

فروغ مسلم زاده // مردم در فضای مجازی رفتارهای هیجان‌آمیزی از خود بروز می‌دهند ...

جهش تولید با مشارکت مردم

فروغ مسلم زاده// رهبر معظم انقلاب در نام گذاری امسال، دو بعد جهش اقتصادی ...

((افزایش افسار گسیخته نرخ ارز تا کجا،مردم درمانده این همه بدبختی ))

عبدالحسین اسدپور/// ، این روز ها قیمت ها بطور سرسام اوری بالا می رود ...

((روز قدس فریاد عشق ))

به قلم عبدالحسین اسدپور /// ۱۷ فروردین برابر با ۲۵ رمضان ۱۴۴۵ ، روز ...

((بعد از ۴۰سال اورا دیدم قلبم به یک بار قلبم از حرکت ایستاد ))

  به قلم‌عبدالحسین اسدپور امروزبعد از چهل سال در کنار قبر برادرش‌، که مادر بزرگم ...

شایسته گزینی مورد نظر مردم باشد 

  فروغ مسلم زاده // با توجه به در پیش بودن بزرگترین رویداد سایسی کشور ...

  • کد مطلب : 28007
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 5 دسامبر, 2017 - 12:16
  • شما اینجا هستید :اجتماعی
  •   

    آزادسازی یا محدودیت واردات خودرو؟

    یک کارشناس خودرو معتقد است که «واردات خودرو، مثل بازی با تیم‌های حریف در زمین خود است؛ اگر شما در زمین خودتان موفق به گل زدن نشوید که هیچ وقت در زمین حریف نمی‌توانید ببرید.»

    خبرآنلاین: یک کارشناس خودرو معتقد است که «واردات خودرو، مثل بازی با تیم‌های حریف در زمین خود است؛ اگر شما در زمین خودتان موفق به گل زدن نشوید که هیچ وقت در زمین حریف نمی‌توانید ببرید.»

    فربد زاوه با اشاره به اتخاذ سیاست‌ها درباره واردات خودرو، اظهار داشت: «من به شدت با آزادسازی موافقم، من یک دیدگاه کاملا متفاوت با دیدگاه رایج در مردم و مسوولان دارم.»

    وی افزود: «من ۸۰ میلیون نیروی داخلی را بازار مصرف نمی‌بینم و بازار تولید و کار می‌بینیم. یعنی لازم نیست برای فروش بخشی از نیاز مصرفی مردم به تولیدکنندگان جهانی، بازار داخلی را گروگان بگیریم و دیوارهای تعرفه وضع کنیم، می‌توانیم با تکیه بر نیروی کار داخلی و ایجاد و خلق ارزش افزوده‌های واقعی و مقیاس پذیرScaleable ، به ۷ میلیارد بازار مصرف فکر کنیم.»

    این کارشناس خودرو تصریح کرد: «واردات خودرو، مثل بازی با تیم‌های حریف در زمین خود است. اگر شما در زمین خودتان موفق به گل زدن نشوید که هیچ وقت در زمین حریف نمی‌توانید ببرید.»

    زاوه ادامه داد: «در عین حال، خیلی موضع درستی نیست که به دلیل این‌که ما مربی ضعیفی داریم، هر بازی داخل خانه را ۳ هیچ شروع می کنیم که در جدول تفاضل عقب نمانیم.»

    وی متذکر شد: «درواقع لازم است اول مربی را عوض کنیم. دوم این‌که تمرین و تلاش بیشتر کنیم تا به نتیجه واقعی برسیم.»

    این کارشناس خودرو عنوان کرد: «ترکیه همین مسیر را طی کرده و سال گذشته ۸۰۰هزار دستگاه صادرات و ۷۰۰ هزار دستگاه واردات داشته است. به عبارتی، بالانس آن ۱۰۰ هزار دستگاه مثبت به نفع تولید داخلی بوده است.»

    زاوه گفت: «حال ما با این همه حمایت از ابرقهرمان‌های صنعتی خودمان در طول سالیان گذشته، چه دستاوردی داشتیم؟»

    وی عنوان کرد: «آمارها بسیار گویا هستند که شیوه منسوخ و کهنه و از کارافتاده بستن بازارها، که توسط مدیران از سال‌ها پیش برای کشور تجویز شده است، توسعه، شکوفایی، رضایت مشتریان، امنیت مسافرین، سود دولتی که نداشته است.»

    این کارشناس خودرو تصریح کرد: «تلاش برای حفظ داده‌های موجود، جلوگیری از تخریب خلاق، صرفا مرگ سیستم‌های ناکارآمد را دردناک و پرهزینه‌تر می‌کند، ولی گریزپذیر نمی‌کند.»

    زاوه افزود: «مرگ بسیاری از بنگاه‌های قدیمی درسطح بین المللی، نشان می‌دهد که چرخه اقتصاد توسعه‌ای، باید پویایی و فعالیت خود را حفظ کند تا ارزش افزوده کلان ایجاد کند.»

    این کارشناس خودرو خاطرنشان کرد: «حذف برندهای مثل پونتیاک و ظهور برندهای مانند هیوندای و کیا، سیکلی را معرفی می‌کند که جهان شمول بوده و نشان می‌دهد تلاش برای جهانی شدن از راه فروش به بازارهای بین‌المللی و نه حفظ بازار داخلی صرف، تنها راه توسعه واقعی اقتصاد است.»

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب