میراث جرون
امروز : جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ساعت : ۲۳:۰۴
یادداشت
شهرک های دانشگاهی چاره معضل بیکاری

شهرک های دانشگاهی چاره معضل بیکاری

یادداشت ؛ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی بی شک یکی از دغدغه ها ونگرانی های ...

فروغ مسلم زاده/شهرک های دانشگاهی چاره معضل بیکاری

فروغ مسلم زاده/شهرک های دانشگاهی چاره معضل بیکاری

بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی بی شک یکی از دغدغه ها ونگرانی های برنامه ...

گرانی حامل های انرژی وکاهش مصرف

گرانی حامل های انرژی وکاهش مصرف

با گران شدن سوخت در سال 89 ، نه تنها شاهد کاهش مصرف ...

فروغ مسلم زاده /هنرمندان را در زمان حیات‌شان دریابیم

فروغ مسلم زاده /هنرمندان را در زمان حیات‌شان دریابیم

جامعه خشک و بی‌روح ما قطعا با حضور هنرمندان و ارائه هنر‌های زیبای‌شان ...

فروغ مسلم زاده/طرح اشتراک نیم بها ؛طرحی کارگشا

فروغ مسلم زاده/طرح اشتراک نیم بها ؛طرحی کارگشا

قریب به دو سال از اجرای طرحی بنام طرح اشتراک نیم بها نشریات ...

فروغ مسلم زاده /سکوت سنگین و بی تفاوت ،کار دست مان می دهد

فروغ مسلم زاده /سکوت سنگین و بی تفاوت ،کار دست مان می دهد

زلزله 7 ریشتری کرمانشاه و خاطره تلخ زلزله دی ماه 1382 در بم ...

فروغ مسلم زاده /مردم از دولتی ها سبقت گرفتند

فروغ مسلم زاده /مردم از دولتی ها سبقت گرفتند

بعداز گذشت ده روزاز زلزله دلخراش کرمانشاه مردم سراسر کشور با کمک های ...

فوزیه زمردی/درختانی که بهانه هرس سربریده می شوند

فوزیه زمردی/درختانی که بهانه هرس سربریده می شوند

[gallery columns="2" size="full" ids="27310,27311,27312,27313,27314,27315,27316"] در هر فرهنگ و جامعه ای درخت نمونه بارز طراوت ...

وقتی حکم شهردار پارسیان صادر نمی شود

وقتی حکم شهردار پارسیان صادر نمی شود

شهر پارسیان به عنوان مرکز شهرستان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم ...

داریوش حسن زاده/اختلاط دختر وپسردرمدارس بشاگرد

داریوش حسن زاده/اختلاط دختر وپسردرمدارس بشاگرد

اختلاط دختر وپسردرمدارس بشاگرد امروز يكي از معضلات جدي دربعضی از مراكز آموزشي بشاگرد ...

  • کد مطلب : 28007
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۴ آذر, ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
  • شما اینجا هستید :اجتماعی
  •   

    آزادسازی یا محدودیت واردات خودرو؟

    یک کارشناس خودرو معتقد است که «واردات خودرو، مثل بازی با تیم‌های حریف در زمین خود است؛ اگر شما در زمین خودتان موفق به گل زدن نشوید که هیچ وقت در زمین حریف نمی‌توانید ببرید.»

    خبرآنلاین: یک کارشناس خودرو معتقد است که «واردات خودرو، مثل بازی با تیم‌های حریف در زمین خود است؛ اگر شما در زمین خودتان موفق به گل زدن نشوید که هیچ وقت در زمین حریف نمی‌توانید ببرید.»

    فربد زاوه با اشاره به اتخاذ سیاست‌ها درباره واردات خودرو، اظهار داشت: «من به شدت با آزادسازی موافقم، من یک دیدگاه کاملا متفاوت با دیدگاه رایج در مردم و مسوولان دارم.»

    وی افزود: «من ۸۰ میلیون نیروی داخلی را بازار مصرف نمی‌بینم و بازار تولید و کار می‌بینیم. یعنی لازم نیست برای فروش بخشی از نیاز مصرفی مردم به تولیدکنندگان جهانی، بازار داخلی را گروگان بگیریم و دیوارهای تعرفه وضع کنیم، می‌توانیم با تکیه بر نیروی کار داخلی و ایجاد و خلق ارزش افزوده‌های واقعی و مقیاس پذیرScaleable ، به ۷ میلیارد بازار مصرف فکر کنیم.»

    این کارشناس خودرو تصریح کرد: «واردات خودرو، مثل بازی با تیم‌های حریف در زمین خود است. اگر شما در زمین خودتان موفق به گل زدن نشوید که هیچ وقت در زمین حریف نمی‌توانید ببرید.»

    زاوه ادامه داد: «در عین حال، خیلی موضع درستی نیست که به دلیل این‌که ما مربی ضعیفی داریم، هر بازی داخل خانه را ۳ هیچ شروع می کنیم که در جدول تفاضل عقب نمانیم.»

    وی متذکر شد: «درواقع لازم است اول مربی را عوض کنیم. دوم این‌که تمرین و تلاش بیشتر کنیم تا به نتیجه واقعی برسیم.»

    این کارشناس خودرو عنوان کرد: «ترکیه همین مسیر را طی کرده و سال گذشته ۸۰۰هزار دستگاه صادرات و ۷۰۰ هزار دستگاه واردات داشته است. به عبارتی، بالانس آن ۱۰۰ هزار دستگاه مثبت به نفع تولید داخلی بوده است.»

    زاوه گفت: «حال ما با این همه حمایت از ابرقهرمان‌های صنعتی خودمان در طول سالیان گذشته، چه دستاوردی داشتیم؟»

    وی عنوان کرد: «آمارها بسیار گویا هستند که شیوه منسوخ و کهنه و از کارافتاده بستن بازارها، که توسط مدیران از سال‌ها پیش برای کشور تجویز شده است، توسعه، شکوفایی، رضایت مشتریان، امنیت مسافرین، سود دولتی که نداشته است.»

    این کارشناس خودرو تصریح کرد: «تلاش برای حفظ داده‌های موجود، جلوگیری از تخریب خلاق، صرفا مرگ سیستم‌های ناکارآمد را دردناک و پرهزینه‌تر می‌کند، ولی گریزپذیر نمی‌کند.»

    زاوه افزود: «مرگ بسیاری از بنگاه‌های قدیمی درسطح بین المللی، نشان می‌دهد که چرخه اقتصاد توسعه‌ای، باید پویایی و فعالیت خود را حفظ کند تا ارزش افزوده کلان ایجاد کند.»

    این کارشناس خودرو خاطرنشان کرد: «حذف برندهای مثل پونتیاک و ظهور برندهای مانند هیوندای و کیا، سیکلی را معرفی می‌کند که جهان شمول بوده و نشان می‌دهد تلاش برای جهانی شدن از راه فروش به بازارهای بین‌المللی و نه حفظ بازار داخلی صرف، تنها راه توسعه واقعی اقتصاد است.»

    برچسب ها :

    تبلیغ
    احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب دریانیوز ستاره شرق