میراث جرون
امروز : پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ساعت : ۱۸:۱۸
یادداشت

ضرورت ذخیره سازی باران در سدها

فروغ مسلم زاده // فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام ...

سیلی جوانمردی بر گونه نامردان

فروغ مسلم زاده // میراث جرون حمله دو شب پیش ایران این پیام را ...

چه زمانی شبکه های اجتماعی رفع فیلتر می شوند!؟

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس درباره زمان رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، بیان می‌کند ...

زیرساختهای گردشگری در هرمزگان نیازمتد توجه

مریم آقاجانی // توسعه زیرساخت‌های گردشگری جزایر هرمزگان به‌ویژه در بخش آب و برق ...

سواد رسانه‌ای چگونه می‌تواند در مواقع بحران به داد جامعه برسد

فروغ مسلم زاده // مردم در فضای مجازی رفتارهای هیجان‌آمیزی از خود بروز می‌دهند ...

جهش تولید با مشارکت مردم

فروغ مسلم زاده// رهبر معظم انقلاب در نام گذاری امسال، دو بعد جهش اقتصادی ...

((افزایش افسار گسیخته نرخ ارز تا کجا،مردم درمانده این همه بدبختی ))

عبدالحسین اسدپور/// ، این روز ها قیمت ها بطور سرسام اوری بالا می رود ...

((روز قدس فریاد عشق ))

به قلم عبدالحسین اسدپور /// ۱۷ فروردین برابر با ۲۵ رمضان ۱۴۴۵ ، روز ...

((بعد از ۴۰سال اورا دیدم قلبم به یک بار قلبم از حرکت ایستاد ))

  به قلم‌عبدالحسین اسدپور امروزبعد از چهل سال در کنار قبر برادرش‌، که مادر بزرگم ...

شایسته گزینی مورد نظر مردم باشد 

  فروغ مسلم زاده // با توجه به در پیش بودن بزرگترین رویداد سایسی کشور ...

  • کد مطلب : 29002
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 11 ژانویه, 2018 - 10:23
  • شما اینجا هستید :اخبار مشروح
  •   

    استاندار هرمزگان از تدبیر دولت تدبیر و امید برای تغییر مسیر گردشگران ایرانی از سواحل خارجی به جنوب کشور خبر داد

    lمیراث جرون:استاندار هرمزگان با بیان اینکه سالانه 10 میلیون دلار ارز توسط ایرانیان سرازیر سواحل برخی کشورهای خارجی می شود، اظهار کرد: با برنامه ریزی مناسب در پی تغییر مسیر این سرمایه و جذب آن به سواحل جنوب کشور بخصوص استان هرمزگان هستیم.

    به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان قشم، دکتر فریدون همتی شامگاه چهارشنبه در آیین گشایش دفتر الکترونیکی صدور روادید به گردشگران خارجی در فرودگاه بین المللی قشم افزود: در پی  تسهیل سفر های ایمن و قیمت مناسب با محوریت سفر های ریلی، زمینی برای جذب گردشگران با نقطه ثقل هرمزگان هستیم .
    همتی خاطر نشان کرد: استان هرمزگان با ۲هزار و چهارصد کیلومتر ساحل، سه برابر کل سواحل شمال کشور را در اختیار دارد. او از چهارده جزیره، دو منطقه آزاد و جاذبه های منحصر بفرد آبی، خاکی به عنوان بخشی از امتیازات این استان نام برد که می تواند با برنامه ریزی صحیح و ایجاد زیر ساخت های تا کنون مغفول مانده، مسیر گردشگران را به سمت خود جلب نماید.
    استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: استان هرمزگان دارای ظرفیت های بسیار با ارزشی در حوزه نفت و گاز، شیلات و کشاورزی و باغداری است.
    رئیس شورای کار و اشتغال استان هرمزگان گفت: بر اساس ظرفیت شناسی انجام شده استان ما در گام نخست ظرفیت پنجاه هزار هکتار پرورش میگو در قفس و یکصد و چهل وسه هزار تن ماهی را دارد که در حال حاضر هفت هزار هکتار پرورش میگو  و هفت هزار تن ماهی محقق شده است. همتی اضافه کرد: اگر بتوانیم خود را به شرایط استفاده از ظرفیت پنجاه هزار هکتاری برسانیم، به صادرات  سالانه یک میلیارد دلار میگو دست خواهیم یافت که این مقدار درآمد حاصل از صدور یک کالا در هرمزگان، معادل تمام صادرات چند استان کشور است.
    رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان با اشاره به ظرفیت های گسترده نهفته در هرمزگان خاطر نشان کرد: ظرفیت ذخایر آبزیان ما به ماهی و میگو منحصر نیست و امکان تولید و سرمایه گذاری بر روی دویست و بیست نوع موجود دریایی دیگر در هرمزگان وجود دارد .
    وجود هفت پالایشگاه نفت و گاز ، مقدمات تاسیس سومین منطقه آزاد در هرمزگان، دست یابی ایزوایکو هرمزگان به دانش تکنولوژی جدید در حوزه ساخت و نصب سکوهای نفت و گاز، توانمندی جوانان این استان و آمادگی ساخت و تعمیر نیازهای کشتی سازی اقدامات انجام شده در حوزه بانکربنک  از دیگر نکات مورد اشاره استاندار هرمزگان بود.
    دکتر همتی با اشاره به واریز یکصد و پنجاه هزار میلیارد ریال درآمد حاصل از بنادر، گمرکات و درآمد های عمومی استان هرمزگان به خزانه کشور، تصریح کرد: این مبلغ جدا از مناطق آزاد، و درآمد های نفت و گاز و صنایع بزرگ بوده است. استاندار هرمزگان البته اذعان داشت: استان هرمزگان با وجود منابع ممتاز درآمدی دچار محرومیت هایی است که برای رفع آن و بهبود معیشت و کسب و کار عموم شهروندان هرمزگانی،  نیازمند مشارکت و همسویی ملت، دولت و بخش خصوصی است.
     بر اساس این خبر شامگاه چهارشنبه دفتر الکترونیکی صدور روادید به گردشگران خارجی در فرودگاه بین المللی قشم با حضور حسن قشقایی معاون وزارت خارجه، استاندار هرمزگان، فرماندار شهرستان و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم، گشایش یافت.

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب