میراث جرون
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ساعت : ۱۸:۲۶
یادداشت

((بعد از ۴۰سال اورا دیدم قلبم به یک بار قلبم از حرکت ایستاد ))

  به قلم‌عبدالحسین اسدپور امروزبعد از چهل سال در کنار قبر برادرش‌، که مادر بزرگم ...

شایسته گزینی مورد نظر مردم باشد 

  فروغ مسلم زاده // با توجه به در پیش بودن بزرگترین رویداد سایسی کشور ...

جای خالی آموزش در پیام های بازرگانی رسانه ملی !

وحید حاج سعیدی// مفهوم آموزِش، در لغت به معنای فرایند تسهیل یادگیری یا کسب ...

حل مشکل ته لنجی در هرمزگان آرزوی دیرینه

فروغ مسلم زاده // الای ملوانی یا ته‌لنجی ظرفیتی است که برای کمک به ...

((کاشت درخت اکالیپتوس در بندرلنگه به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شود))

((کاشت درخت اکالیپتوس در بندرلنگه به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شود))

عبدالحسین اسدپور//میراث جرون کاشت درخت اکالیپتوس در قالب طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال ...

برای کودکان مظلوم غزه

برای کودکان مظلوم غزه

فروغ مسلم زاده // جنـود اللّٰه ‌لاتَفشَـلُوا هـم فـائزون ‌بالـشهآدة أو بـالفتـْح:" سربازان ‌خـدا ...

هوش مصنوعی تحول هزاره سوم

هوش مصنوعی تحول هزاره سوم

فروغ مسلم زاده // رشد و گسترش هوش‌ مصنوعی و حوزه‌های کاربردی آنچنان شتابان ...

لوس ترین طلای سال!

وحید حاج سعیدی// این که خلق الله یا حتی دانشمندان دایم از یک فلز ...

ژن نئاندرتال و آمار بیکاری!

وحید حاج سعیدی ما همیشه خدا فکر می کردیم دوران پارینه سنگی و عصر ...

ضرورت باز تعریف ساختار آموزش و پرورش

ضرورت باز تعریف ساختار آموزش و پرورش

وحید حاج سعیدی سخن راندن در باب اهمیت «آموزش و پرورش» و ارتباط آن ...

  • کد مطلب : 29737
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 14 فوریه, 2018 - 11:58
  • شما اینجا هستید :اخبار مشروح
  •   

    رئیس جمعیت بانوان فرهیخته هرمزگان:طلاق منفورترین فعل در نزد خداوند است

    رئیس جمعیت بانوان فرهیخته هرمزگان، طلاق را منفورترین فعل در نزد خداوند عنوان کرد و گفت: خانواده کارکرد تداوم فرهنگی جامعه را به عهده دارد.

    رئیس جمعیت بانوان فرهیخته هرمزگان، طلاق را منفورترین فعل در نزد خداوند عنوان کرد و گفت: خانواده کارکرد تداوم فرهنگی جامعه را به عهده دارد.

     مریم ریاضی تهرانی امروز در کارگاه آموزشی تربیت پیوند یاوران خانواده، اظهارداشت: هیچ چیز از آنچه خداوند آن را حلال قرار داده است نزد او منفورتر و ناپسندیده‌تر از طلاق نیست.

    وی در ادامه افزود: بدون تردید برقراری صلح، آشتی و رفع اختلاف و کدورت‌ها بین زن و شوهر یکی از مصادیق مهم اصلاح ذات‌البین است که متاسفانه در سال‌های اخیر بیش از گذشته، اختلافات خانوادگی منجر به طلاق شده و این پدیده نامبارک همچنان سیر صعودی خود را طی می‌کند.

    رئیس جمعیت بانوان فرهیخته استان هرمزگان تصریح کرد: به گفته کارشناسان طلاق مهم‌ترین آسیب در کشور است که افزایش آن موجب نگرانی زیادی شده است، این معضل اجتماعی در چند سال گذشته با رشد چشمگیری روبه‌رو بوده و بسیاری از زوج‌ها آن را بر هر راه دیگری ترجیح می‌دهند و به راحتی تیر خلاص را بر زندگی مشترک خود می‌زنند.

    ریاضی‌تهرانی اضافه کرد: طبق بررسی‌ها و جستجوهایی به عمل آمده، فرآیند میانجی‌گری در برخی کشورها مرسوم است که افراد می‌توانند پیش از مراجعه به مراجع قانونی با مراجعه به سایت‌ها و دفاتر این افراد، به حل مشکلات خود در زمینه‌های مختلف از جمله خانواده بپردازند.

    وی به اهمیت صلح و سازش در دعاوی خانوادگی از منظر قرآن کریم اشاره کرد و افزود: در آیه ۱۲۸ سوره نساء چنین آمده است: اگر زنی از شوهرش بیم ناسازگاری یا اعراض داشته باشد، بر آن دو باکی نیست که با یکدیگر صلح کنند و صلح بهتر است.

    استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: به موجب این آیه، رفع اختلافات زوجین از طریق صلح و سازش با خود زوجین است و در صورتی که رفع اختلاف بدین صورت امکان پذیر نباشد، دیگران باید دخالت کنند.

    ریاضی تهرانی اضافه کرد: درباره مبانی داوری در دعاوی خانوادگی قرآن در آیات ۳۴ ، ۳۵ و ۱۲۸ سوره نساء در مورد  سرکشی و طغیان و سرپیچی کردن هر یک از زن و مرد از تکالیف ویژه خود، احکامی بیان شده که این آیات نشان می‌دهد که قرآن کریم در مورد اصلاح ذات‌البین به ویژه در امور و دعاوی خانوادگی اهمیت زیادی قائل است.

    وی به انواع حل اختلافات بین خانواده‌ها اشاره داشت و گفت: حل اختلاف بین زن و شوهر توسط خانواده، مصلحین، دادگستری، روان درمانگر صورت می‌گیرد.

    رئیس جمعیت بانوان فرهیخته استان هرمزگان به هدف و اهمیت حل اختلاف بین خانواده‌ها اشاره‌ داشت و گفت: خانواده قدیمی‌ترین و مهم‌ترین نهاد اجتماعی است که کارکرد تداوم فرهنگی جامعه را به عهده دارد.

    ریاضی‌تهرانی ادامه داد: نخستین تأثیرات محیطی که فرد دریافت می‌کند از محیط خانواده است و افراد پیوند میان خانواده و اجتماع هستند، بر این اساس خصوصیات، ارزش‌ها، باورها و هنجارهایی که شخص از خانواده فرا گرفته است، در عملکرد فرد در اجتماع تأثیر گذاشته و از این لحاظ سلامت یک جامعه به سلامت خانواده‌های آن وابسته است.

    وی در پایان گفت: خانواده در مراحل مختلف زندگی تنش‌ها و چالش‌های متفاوتی را پشت سر می‌گذارد که درصورتی که به موقع و صحیح مدیریت نشود، ممکن است لطمات جبران ناپذیری را برجا بگذارد.

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب