میراث جرون
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ساعت : ۱۱:۱۸
یادداشت

((بعد از ۴۰سال اورا دیدم قلبم به یک بار قلبم از حرکت ایستاد ))

  به قلم‌عبدالحسین اسدپور امروزبعد از چهل سال در کنار قبر برادرش‌، که مادر بزرگم ...

شایسته گزینی مورد نظر مردم باشد 

  فروغ مسلم زاده // با توجه به در پیش بودن بزرگترین رویداد سایسی کشور ...

جای خالی آموزش در پیام های بازرگانی رسانه ملی !

وحید حاج سعیدی// مفهوم آموزِش، در لغت به معنای فرایند تسهیل یادگیری یا کسب ...

حل مشکل ته لنجی در هرمزگان آرزوی دیرینه

فروغ مسلم زاده // الای ملوانی یا ته‌لنجی ظرفیتی است که برای کمک به ...

((کاشت درخت اکالیپتوس در بندرلنگه به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شود))

((کاشت درخت اکالیپتوس در بندرلنگه به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شود))

عبدالحسین اسدپور//میراث جرون کاشت درخت اکالیپتوس در قالب طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال ...

برای کودکان مظلوم غزه

برای کودکان مظلوم غزه

فروغ مسلم زاده // جنـود اللّٰه ‌لاتَفشَـلُوا هـم فـائزون ‌بالـشهآدة أو بـالفتـْح:" سربازان ‌خـدا ...

هوش مصنوعی تحول هزاره سوم

هوش مصنوعی تحول هزاره سوم

فروغ مسلم زاده // رشد و گسترش هوش‌ مصنوعی و حوزه‌های کاربردی آنچنان شتابان ...

لوس ترین طلای سال!

وحید حاج سعیدی// این که خلق الله یا حتی دانشمندان دایم از یک فلز ...

ژن نئاندرتال و آمار بیکاری!

وحید حاج سعیدی ما همیشه خدا فکر می کردیم دوران پارینه سنگی و عصر ...

ضرورت باز تعریف ساختار آموزش و پرورش

ضرورت باز تعریف ساختار آموزش و پرورش

وحید حاج سعیدی سخن راندن در باب اهمیت «آموزش و پرورش» و ارتباط آن ...

  • کد مطلب : 29092
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 16 ژانویه, 2018 - 11:10
  • شما اینجا هستید :یادداشت
  •   

    فروغ مسلم زاده/آموزش عالی بیماراست

    هفته گذشته هرمزگان میزبان کمیسیون های عمران ، انرژی و آموزش مجلس بود. سفرهایی که امید مردم هرمزگان را به مثمرثمر بودن آن بیشتر و بیشتر می کند.

    با خنک شدن هوا و تغییر اب و هوای بندرعباس در نیمه دوم سال شاهد ترافیک سمینارها، بازدیدها و همایش های مسؤولان دولتی از سراسرکشور به هرمزگان هستیم.

    این هفته هرمزگان میزبان کمیسیون های عمران ، انرژی و آموزش مجلس بود. سفرهایی که امید مردم هرمزگان را به مثمرثمر بودن آن بیشتر و بیشتر می کند.

    کمیسیون آموزش و تحقیقات وفناوری مجلس دو روز پیش وارد بندرعباس شد وبا تقسیم کار میان اعضای خود وسفر به شرق ، غرب و مرکز استان موانع و مشکلات پیش روی سیستم آموزش و پرورش و آموزش عالی را مورد بررسی وبازدید قراردادند.

    دراین بازدید واقعیت های پنهان زیادی عیان شد که تاکنون مردم و حتی مسؤولان هم به مدد پنهان کاری مدیران وقت از ان بی خبرند؛ مدرسه ای در مرکز شهر بندرعباس واقع در شهرک پیامبر اعظم با ۱۵۰دانش آموز یتیم وبی بضاعت در حال فعالیت است که دانش آموزان از کمترین امکانات آموزشی و رفاهی برخوردارند. فقدان ابسردکردن و کولر و وسایل کمک آموزشی و … همه نشان می دهد که فقر و بی عدالتی در کشور و استان پردرآمد هرمزگان بیداد می کند.

    دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به عنوان تنها دانشگاه دولتی استان که مدیریت تنها بیمارستان دولتی را هم برعهده دارد بشدت از کمبود فضاهای آموزشی و درمانی در مضیقه بوده و حضور کمرنگ اساتید پروازی و کمبود شدید هیات علمی در این دانشگاه و سایردانشگاه های استان مشکلات زیادی را پیش روی توسعه وپیشرفت علمی هرمزگان قرار داده است.

    وجود صنایع بزرگی چون فولاد، آلومنیوم ونیروگاه گاز و برق و پتروشیمی و … جز اینکه آلودگی های محصولات خودرا به ریه وچشمان مردم بفرستند ارمغان دیگری برای مردم ندارند، اما پالایشگاه نفت بندرعباس سهم درامدی خودرا در استان همجوار صرف ساخت و تجهیز یک مرکز درمانی وبهداشتی مجهز و بی نظیر می کند تا مردم هرمزگان برای درمان های سرپایی هم آواره شهرهای دیگر شوند .

    وجود ۳۴۰مدرسه فرسوده و تخریبی در هرمزگان وخطر گاه و بیگاه زلزله امنیت جانی و روانی خانواده ها را سلب کرده است؛کمبود امکانات آموزشی و معلمان حق التدریسی که حقوق ماهیانه شان کفاف هزینه های زندگی را نمی دهد انگیزه و رمقی برای ادامه تحصیل فرزندان این دیار باقی نمی گذارد.

    افزایش تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل روز به روز در حال افزایش است و مسؤولان آموزش و پرورش هم در حال خوش خدمتی به بالادستی ها هستند و ذره ای در غم آموزش و پرورش که زیرساخت اصلی وشاهرگ حیاتی یک ملت است نیستند.

    کاهش شدید انگیزه تحصیلی و خالی ماندن بسیاری از صندلی های دانشگاه ها در بندرلنگه و میناب به نسبت یک دهه گذشته نشان می دهد سیستم آموزشی بیمار حرفی برای گرفتن ندارد و هر روز فاصله جوانان از درس و تحصیل بیشتر می شود و این بی علاقگی در کنار هزینه های سرسام آور دانشگاه آزاد در تمام مقاطع تحصیلی و بیکاری بعداز فارغ التحصیلی مزیت بر علت شده تا جایی که بسیاری از تحصیلکردگان دانشگاهی در شرق استان به قاچاق سوخت و قاچاق کالا روی آورده اند وبسیاری از افرادی که سالها رنج درس را برخود و خانواده شان تحمیل کرده اند امروز با مدارک دکترا و فوق دکترا بصورت حق التدریس در دانشگاه ازاد ساعتی تدریس می کنند وحق الزحمه می گیرند.

    اعضای کمیسیون آموزش مجلس نشست های متعددی با روسای دانشگاه ها ،‌نمایندگان مجلس و استاندار و خبرنگاران برگزار نمودند تا شاید بتوانند دردهای پنهان و آشکار آموزش عالی و آموزش و پرورش هرمزگان را کشف وبه مرکز انتقال دهند.

    اما مردم بشدت چشم انتظار رهاورد سفر کمیسیون های مختلف مجلس به بندرعباس، قشم و کیش هستند تا بتوانند ماحصل این سفرهای پرهزینه و پرطمطراق را به عینه ببینند.

    انتهای پیام/

     

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب