میراث جرون
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ساعت : ۱۴:۵۴
یادداشت

ضرورت ذخیره سازی باران در سدها

فروغ مسلم زاده // فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام ...

سیلی جوانمردی بر گونه نامردان

فروغ مسلم زاده // میراث جرون حمله دو شب پیش ایران این پیام را ...

چه زمانی شبکه های اجتماعی رفع فیلتر می شوند!؟

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس درباره زمان رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، بیان می‌کند ...

زیرساختهای گردشگری در هرمزگان نیازمتد توجه

مریم آقاجانی // توسعه زیرساخت‌های گردشگری جزایر هرمزگان به‌ویژه در بخش آب و برق ...

سواد رسانه‌ای چگونه می‌تواند در مواقع بحران به داد جامعه برسد

فروغ مسلم زاده // مردم در فضای مجازی رفتارهای هیجان‌آمیزی از خود بروز می‌دهند ...

جهش تولید با مشارکت مردم

فروغ مسلم زاده// رهبر معظم انقلاب در نام گذاری امسال، دو بعد جهش اقتصادی ...

((افزایش افسار گسیخته نرخ ارز تا کجا،مردم درمانده این همه بدبختی ))

عبدالحسین اسدپور/// ، این روز ها قیمت ها بطور سرسام اوری بالا می رود ...

((روز قدس فریاد عشق ))

به قلم عبدالحسین اسدپور /// ۱۷ فروردین برابر با ۲۵ رمضان ۱۴۴۵ ، روز ...

((بعد از ۴۰سال اورا دیدم قلبم به یک بار قلبم از حرکت ایستاد ))

  به قلم‌عبدالحسین اسدپور امروزبعد از چهل سال در کنار قبر برادرش‌، که مادر بزرگم ...

شایسته گزینی مورد نظر مردم باشد 

  فروغ مسلم زاده // با توجه به در پیش بودن بزرگترین رویداد سایسی کشور ...

  • کد مطلب : 28011
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 8 دسامبر, 2017 - 18:40
  • شما اینجا هستید :یادداشت
  •   

    فروغ مسلم زاده /هنرمندان را در زمان حیات‌شان دریابیم

    جامعه خشک و بی‌روح ما قطعا با حضور هنرمندان و ارائه هنر‌های زیبای‌شان در زمینه‌های مختلف اعم از موسیقی، نقاشی، فیلم، تئاتر و… روح و جلا یافته و موجب تلطیف روحیه و شادابی اجتماعی شهروندان می‌شود. هنر ذاتی است و هنرمند ذاتا” اهل هنر، روحیه حساس و شکننده‌ای است که باید در طول سالهای فعالیت‌ش […]

    جامعه خشک و بی‌روح ما قطعا با حضور هنرمندان و ارائه هنر‌های زیبای‌شان در زمینه‌های مختلف اعم از موسیقی، نقاشی، فیلم، تئاتر و… روح و جلا یافته و موجب تلطیف روحیه و شادابی اجتماعی شهروندان می‌شود.

    هنر ذاتی است و هنرمند ذاتا” اهل هنر، روحیه حساس و شکننده‌ای است که باید در طول سالهای فعالیت‌ش مورد توجه جامعه قرار گرفته و در سالهای بازنشستگی و بیماری هم مورد توجه متولیان فرهنگ و هنر ، مردم شهر و دیارشان قرار بگیرد. متاسفانه در کشور ما برای مشاهیر و هنرمندان بعد از مرگشان، تندیس و مقبره‌ای ساخته و نکوداشت، سالگرد و … برگزار می‌کنند و در زمان حیات‌شان، از این عزیزان که روزگاری موجبات شادی و نشاط جامعه را فراهم کردهاند کمتر یادی و نامی برده میشود.
    در استان ما هنرمندان زیادی در زمینههای مختلف هنری در حال فعالیت بوده و عده زیادی هم به علت بیماری و مشکلات اقتصادی و … کناره گرفته و خانهنشین شدهاند. تعدادی هم دیگر در میان ما نیستند تا شاهد کمتوجهیها باشند؛ اما آنچه که وظیفه ما بهعنوان یک شهروند، همشهری و یا مسئول است که در زمان حیات به‌سراغ این عزیزان رفته و جویای حال‌شان شویم، از این عزیزان دل‌جویی کرده و اگر کاری از دست‌مان بر می‌آید برای تسلای دل دردمندشان انجام دهیم.بسیاری از این هنرمندان پیشکسوت فاقد بیمه درمانی بوده و به‌علت هزینه‌های بالای درمان از پیگیری روند درمانی خود عاجزند و بسیاری هم برای ارائه کارهای هنری‌شان نیازمند اندکی تسهیلات مادی بوده تا بتوانند در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های شرکت کرده و به ارائه و معرفی آثار بومی، اصیل و جذاب‌شان بپردازند .
    بسیاری از زنان هنرمند استان در روستاهای دورافتاده استان از کمترین دستمزد و توجهی برخوردار بوده و اگر اندکی توجه و دقت‌نظر شود و محصولات تولیدی آنان به قیمت‌های مناسب خریداری شده، چرخ روزگارشان می‌چرخد و راضی به رضای خداوند هستند.
    بسیاری از هنرهای قدیمی و اصیل هرمزگان این روزها در گذر سنت از مدرنتیه در حال نابودی و اضمحلال‌ند و نیازمند احیا و تنفس مصنوعی برای سرپا ایستادن و رونقی دوباره هستند .یادمان باشد این هنر است که می‌تواند پیشینه فرهنگی و ملی یک قوم و کشور را ایجاد کند، با سهل‌انگاری ها و بی‌توجهی‌ها کاری نکنیم که با دست خود هنر، پیشینه، هویت فرهنگی و اصیل خود را دفن کنیم.
    این روزها شاهد پرواز روح سرگردان هنرمندان قدیمی و با پیشینه هنر ذاتی هستیم؛ عزیزانی که روزگاری در میان ما زندگی کرده و با ارائه هنرشان موجی از شادی و انرژی مثبت را در میان جامعه پراکنده‌اند . این روزهای پایانی عمرشان نیازمند توجه، احترام و به‌یادآوردن آنان حتی با یک پیام و تلفن هستند . بیاییم این سرمایه‌های ماندگار و باارزش‌مان را در زمان حیات‌شان ارج نهیم و پاس بداریم و با بی‌توجهی و کم‌مهری مایه دلسردی و سرخوردگی هنرمندان جوان وبا استعداد استان و شهرمان را فراهم نکنیم.
    انتهای پیام / فروغ مسلم زاده

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب