میراث جرون
امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ساعت : ۱۲:۲۰
یادداشت

((بعد از ۴۰سال اورا دیدم قلبم به یک بار قلبم از حرکت ایستاد ))

  به قلم‌عبدالحسین اسدپور امروزبعد از چهل سال در کنار قبر برادرش‌، که مادر بزرگم ...

شایسته گزینی مورد نظر مردم باشد 

  فروغ مسلم زاده // با توجه به در پیش بودن بزرگترین رویداد سایسی کشور ...

جای خالی آموزش در پیام های بازرگانی رسانه ملی !

وحید حاج سعیدی// مفهوم آموزِش، در لغت به معنای فرایند تسهیل یادگیری یا کسب ...

حل مشکل ته لنجی در هرمزگان آرزوی دیرینه

فروغ مسلم زاده // الای ملوانی یا ته‌لنجی ظرفیتی است که برای کمک به ...

((کاشت درخت اکالیپتوس در بندرلنگه به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شود))

((کاشت درخت اکالیپتوس در بندرلنگه به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شود))

عبدالحسین اسدپور//میراث جرون کاشت درخت اکالیپتوس در قالب طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال ...

برای کودکان مظلوم غزه

برای کودکان مظلوم غزه

فروغ مسلم زاده // جنـود اللّٰه ‌لاتَفشَـلُوا هـم فـائزون ‌بالـشهآدة أو بـالفتـْح:" سربازان ‌خـدا ...

هوش مصنوعی تحول هزاره سوم

هوش مصنوعی تحول هزاره سوم

فروغ مسلم زاده // رشد و گسترش هوش‌ مصنوعی و حوزه‌های کاربردی آنچنان شتابان ...

لوس ترین طلای سال!

وحید حاج سعیدی// این که خلق الله یا حتی دانشمندان دایم از یک فلز ...

ژن نئاندرتال و آمار بیکاری!

وحید حاج سعیدی ما همیشه خدا فکر می کردیم دوران پارینه سنگی و عصر ...

ضرورت باز تعریف ساختار آموزش و پرورش

ضرورت باز تعریف ساختار آموزش و پرورش

وحید حاج سعیدی سخن راندن در باب اهمیت «آموزش و پرورش» و ارتباط آن ...

  • کد مطلب : 4088
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 23 آگوست, 2016 - 10:48
  • شما اینجا هستید :اجتماعی
  •   

    آمار مصرف قلیان و سیگار دانشجویان

    رئیس سازمان امور دانشجویان با ارائه آماری از طرح سیمای زندگی دانشجویی گفت: ۸.۵ درصد دانشجویان قلیان و ۷ درصد سیگار مصرف می‌کنند.

    رئیس سازمان امور دانشجویان با ارائه آماری از طرح سیمای زندگی دانشجویی گفت: ۸.۵ درصد دانشجویان قلیان و ۷ درصد سیگار مصرف می‌کنند.
    به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مجتبی صدیقی صبح امروز در «پنجاه و هشتمین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور» با بیان اینکه سال تحصیلی گذشته با تمام کمبودها و مشکلاتی که داشت، سال تحصیلی موفقی بود، افزود: ما سعی کردیم در سال تحصیلی گذشته سرویس‌دهی بهتری به دانشجویان داشته باشیم. در سالی که گذشت آئین‌نامه‌هایی بازنگری شد، به اتمام رسید و به دانشجویان ابلاغ شد. از جمله این آئین‌نامه ها شورای صنفی و شیوه‌نامه انضباطی بود.
    وی ادامه داد: همچنین سال گذشته برنامه تفویض اختیار به مناطق را داشتیم و اختیارات از حوزه ستادی به مناطق و دانشگاه‌ها منتقل شد که می‌توان به ارزیابی مدارک و حتی بحث اعطای بورس توسط دانشگاه‌ها اشاره کرد.
    وی یادآور شد: از دیگر برنامه‌هایی که سال گذشته انجام شد، جذب دانشجویان خارجی بود ولی هنوز تا رسیدن به هدف اصلی فاصله زیادی مانده است. در بحث تربیت‌بدنی نیز تحولات خوبی داشتیم و همچنین به دفاتر مشاوره و بهداشت توجه ویژه‌ای شد.
    سیمای زندگی دانشجویی ترسیم شد
    رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: در این راستا طرح «سیمای زندگی دانشجویی» ترسیم و بر اساس آن مشخص شد که ما باید چه فعالیت‌هایی در حوزه دانشجویی انجام دهیم.
    وی به اعزام دانشجویان به فرصت‌های مطالعاتی کوتاه مدت اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۳۴۸ دانشجوی دکتری داخل به فرصت‌های کوتاه‌ مدت مطالعاتی اعزام شدند.
    صدیقی به بحث وام‌های دانشجویی اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز پوشش‌دهی بسیار خوبی نسبت به گذشته داشتیم، در برخی از وام‌ها مانند وام روزانه رشد کمی داشتیم و وضعیت وام شهریه نیز بهتر شد. همچنین وام ویژه دکتری را داشتیم که از سال ۹۳ شروع کردیم و امسال به رشد نهایی خود رسیده است. در سال گذشته رتبه‌بندی خوابگاه‌های دانشجویی نیز انجام شد تا شناخت بهتری نسبت به آنها پیدا کنیم.
    ارتقا رتبه خوابگاهها
    صدیقی ادامه داد: همچنین برنامه ما این است که خوابگاه‌های رتبه ۵ را حذف کرده و آنها را ارتقا دهیم و اگر دانشگاه‌ها آمادگی داشته باشند، خوابگاه‌های رتبه ۴ نیز با کمک صندوق رفاه دانشجویان ارتقا خواهد یافت.
    صدیقی خاطرنشان کرد: وام تحصیلی در سال گذشته به ۱۰۰ درصد متقاضیان اختصاص یافت و در مجموع رشد ۱۱۰ درصدی پرداخت وام‌ها نسبت به سال ۹۳ را داشتیم. ۴۳ میلیارد تومان سال گذشته به دانشگاه‌ها کمک شد. همچنین زمان پرداخت وام‌ها از سه ماه به ۲۷ روز کاهش یافت. با کمک بنیاد ۱۵ خرداد ساخت ۱۳ خوابگاه در دانشگاه‌های سراسر کشور شروع شد. همچنین صندوق رفاه دانشجویان به دانشگاه‌ها برای اجاره ساختمان‌های خوابگاهی کمک کرد.
    وی به حوزه دانشجویان غیرایرانی اشاره کرد و گفت: تلاش ما در سال ۹۵ این است که تعداد پذیرش دانشجویان خارجی غیرایرانی را افزایش دهیم.
    آمار مصرف قلیان و سیگار دانشجویان
    صدیقی به برخی از یافته‌های طرح «سیمای زندگی دانشجویان» اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح ۸.۵ درصد دانشجویان قلیان و ۷ درصد سیگار مصرف می‌کنند. همچنین ۳۰ درصد دانشجویان خواب مناسبی ندارند که باید در این زمینه برنامه‌هایی پیش‌بینی شود.
    وی ادامه داد: همچنین بر اساس این طرح ۲۷ درصد دانشجویان اعلام کردند که تحرک بدنی خاصی ندارند و ۳۹ درصد اعلام کردند که یک تا دو روز هفته را تحرک بدنی داشته‌اند.
    رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم به برخی دیگر از یافته‌های طرح «سیمای زندگی دانشجویی» اشاره کرد و گفت: ۵۲ درصد دانشجویان اعلام کرده‌اند که بیش از ۲ ساعت اوقات فراغت دارند. برخی از دانشجویان هم اعلام کردند که بیش از ۴ ساعت اوقات فراغت دارند که ۳۳ درصد آن را به اینترنت اختصاص می‌دهند.
    وی افزود: دانشجویان در سؤال دیگری که در خصوص حمایت عاطفی خانواده بود اعلام کردند که ۸۸ درصد از حمایت عاطفی خانواده برخوردارند و همچنین ۷۰ تا ۹۵ درصد باور و رفتار مذهبی دارند. همچنین ۹۶ درصد از دانشجویان اعلام کردند که به ایرانی بودن و مفاخر خود افتخار می‌کنند و اعلام آمادگی می‌کنند که اگر کشور نیاز داشت برای آن ایثارگری کنند.
    ۷۸ درصد دانشجویان به آینده خوشبین هستند
    رئیس سازمان امور دانشجویان اضافه کرد: همچنین بر اساس این طرح ۷۸ درصد دانشجویان به آینده خوشبین بوده و ۲۵ درصد آنها موافق هستند که در دوره دانشجویی ازدواج کنند که این وظیفه دانشگاه‌ها برای فراهم کردن مسکن و خوابگاه متأهلی را دوچندان می‌کند.
    وی ادامه داد: همچنین بر اساس این طرح ۴۸ درصد دانشجویان اعلام کردند که آمادگی برای ازدواج دارند و یا اینکه طی دو سال آینده ازدواج خواهند کرد.
    صدیقی به چالش‌های پیش‌رو اشاره کرد و گفت: از جمله چالش‌ها می‌توان به کمبود اعتبارات اشاره کرد که امسال با کمبود اعتبارات مواجه هستیم و در حال حاضر اعتبارات تعمیر و تجهیز که هر ساله اوایل تابستان اختصاص داده می‌شد، هنوز اختصاص داده نشده است و با توجه به بحث انتخابات و افزایش طبیعی تحرکات سیاسی، ممکن است از این کمبودهای رفاهی توسط برخی از جناح‌های سیاسی بهره‌وری شود.
    رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در ادامه به طرح رتبه‌بندی فضای ورزشی اشاره کرد و گفت: امسال ۱۰۰ سالن بدنسازی کنار خوابگاه‌ها ایجاد می‌شود. همچنین رتبه‌بندی آشپزخانه و سالن‌های غذاخوری امسال اجرا شده و بحث تقویت مراکز مشاوره نیز پیگیری می‌شود.
    وی در ادامه تاکید کرد: بر اساس تصمیم هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان، امسال تلاش کردیم افزایش اجاره‌بهای خوابگاه‌ها در کمترین میزان باشد به طوری که برای خوابگاه‌های رتبه ۴ و ۵ افزایش اجاره‌بها نداشته، برای خوابگاه‌های ۱ و ۲ حداکثر  ۱۵ درصد و برای خوابگاه‌های رتبه ۳ حداکثر ۱۰ درصد افزایش اجاره بهای خوابگاهی در نظر گرفته شده است.
    وام بیشتر به دانشجویان مستعد
    صدیقی اظهار داشت: سعی ما امسال این است که به دانشجویان مستعد توجه کرده و وام بیشتری به آنها بدهیم و همچنین وام ویژه دکتری به دانشجویان دکتری اختصاص یافته و از مهرماه امسال توزیع می‌شود و سعی ما این است که توجه ویژه‌ای به بحث مشاوره و بهداشت و سلامت داشته باشیم.
    وی به شوراهای صنفی اشاره کرد و گفت: شوراهای صنفی برای ما فرصت هستند و خواسته‌های دانشجویان را به مسئولان منتقل می‌کنند و معاونین دانشجویی باید از ظرفیت‌های این دانشجویان استفاده کنند.
    رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تاکید کرد: دانشگاه‌هایی که اردیبهشت ماه انتخابات شورای صنفی را برگزار کرده‌اند که آن را تشکیل می‌دهند و مابقی دانشگاه‌ها مهرماه این انتخابات را انجام خواهند داد و از سال دیگر انتخابات شورای صنفی باید اردیبهشت ماه برگزار شود.


    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب