میراث جرون
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ساعت : ۱۵:۱۸
یادداشت

حادثه برخورد و واژگونی موتور سوار نوجوانان وجوانان درسطح استان

عبدالحسین اسدپور// این روزها وشب هاراکب نوجوان وجوانان موتورسیکلت در کل استان‌ در خیابانهای ...

تاثیرات آموزش بر اقتصاد

وحید حاج سعیدی// امروزه در دنیا تاثیر آموزش بر اقتصاد به یک اصل قابل ...

ضرورت ذخیره سازی باران در سدها

فروغ مسلم زاده // فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام ...

سیلی جوانمردی بر گونه نامردان

فروغ مسلم زاده // میراث جرون حمله دو شب پیش ایران این پیام را ...

چه زمانی شبکه های اجتماعی رفع فیلتر می شوند!؟

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس درباره زمان رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، بیان می‌کند ...

زیرساختهای گردشگری در هرمزگان نیازمتد توجه

مریم آقاجانی // توسعه زیرساخت‌های گردشگری جزایر هرمزگان به‌ویژه در بخش آب و برق ...

سواد رسانه‌ای چگونه می‌تواند در مواقع بحران به داد جامعه برسد

فروغ مسلم زاده // مردم در فضای مجازی رفتارهای هیجان‌آمیزی از خود بروز می‌دهند ...

جهش تولید با مشارکت مردم

فروغ مسلم زاده// رهبر معظم انقلاب در نام گذاری امسال، دو بعد جهش اقتصادی ...

((افزایش افسار گسیخته نرخ ارز تا کجا،مردم درمانده این همه بدبختی ))

عبدالحسین اسدپور/// ، این روز ها قیمت ها بطور سرسام اوری بالا می رود ...

((روز قدس فریاد عشق ))

به قلم عبدالحسین اسدپور /// ۱۷ فروردین برابر با ۲۵ رمضان ۱۴۴۵ ، روز ...

  • کد مطلب : 5109
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 29 سپتامبر, 2016 - 07:36
  • شما اینجا هستید :اخبار مشروح
  •   

    آیت الله نعیم آّبادی: حیات بشریت در جهان اسلام، به حسین(ع) وابسته است

    نماینده ولی فقیه درهرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: امروز حیات جهان اسلام و بشریت، به فرهنگ ناب حسینی وابسته است.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میراث جرون، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی عصر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه چهاردهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در بندرعباس افزود: امروز بشر به هیهات من الذله حسین(ع) نیاز دارد و اگر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مسلمان جهان همزمان و همصدا فریاد هیهات من الذله را سردهند، دیگر آمریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
    وی بیان داشت: وظیفه پیرغلامان و خادمان حسینی درماه محرم نیز اینست که ندای مکتب حسینی و پیام های سالار شهیدان را به گوش جهانیان برسانند و این امر مصداق اینست که گاندی رهبر فقید هندوستان فرمودند اگر می خواهید پیروز شوید باید حسینی شود.
    نماینده ولی فقیه درهرمزگان اظهارکرد: نیاز بشریت امروز تفسیر مکتب حسینی است و مداحان در این زمینه رسالت اساسی بر دوش دارند.
    نعیم آبادی با بیان این که بشریت امروز عاطفه خود را از دست داده است، افزود: اگر بشریت امروز در ابراز احساسات خویش ذره ای حسینی می شد، فریادش بلند بود و مستکبری در جهان باقی نمی ماند.
    وی با اشاره به اینکه امروز بشر به گریه بیش از هر چیز دیگر نیاز دارد و نیاز امروز بشر اشک در راه پاکی است، خاطرنشان کرد: امروز بشر بی درد باعث شده که سران استکبار به خویش اجازه هر تعدی و تجاوزی به ملت ها بدهند و صدایی نیز از کسی بلند نشود.
    امام جمعه بندرعباس ادامه داد: گریه اساس فضائل است و آنهایی که به گریه ما می خندند باید به حالشان خندید چرا که نوحه حسین (ع) درهای معرفت را به روی انسان می گشاید و درس های بزرگ اخلاق و انسانیت را به ما می آموزد.
    وی اظهارکرد: جنایات داعش و ظلم جهانخواران به مردم یمن، سوریه، عراق، افغانستان ودیگر کشورهای اسلامی اینست که بشریت از اخلاق، معنویت و انسانیت دور شده است.
    نماینده ولی فقیه در هرمزگان همچنین تاکید کرد: امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگر به فریاد ‘یاحسین’ و ‘با حسین’ نیاز دارد و امروز باید بیش از ‘یا حسین’ با حسین باشیم و به نسل های آینده بیاموزیم که با حسین بودن بسیار مطلوب است، هرچند یا حسین نیز باید گفته شود تا خفتگان را بیدار کنیم.
    مراسم افتتاح چهاردهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در بندر عباس ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه امروز چهارشنبه با حضور۷۵۰ پیرغلام و خادم حسینی از داخل و خارج کشور برگزار شد و مراسم پایانی نیز ساعت ۲۲ روز پنجشنبه هشتم مهر ماه انجام می شود.
    در این مراسم سه نفر از مداحان کشورهای پاکستان، افغانستان و تایلند به مدیحه سرایی سالارشهیدان پرداختند.
    همچنین از هشت چهره شاخص استان هرمزگان در حوزه اشاعه فرهنگ ناب عاشورایی تجلیل شد و از مستندهای رادیو و تلویزونی موفق و برتر راه یافته به اجلاس از سراسر کشور تجلیل شد.
    ۶۵۰ پیر غلام و خادم حسینی صبح امروز چهارشنبه با استقبال مسئولان هرمزگان وارد هرمزگان شدند که حدود ۳۰۰ نفر از راه ریلی ، ۱۰۰ نفر از راه هوایی و بقیه از راه زمینی به این استان آمده اند.
    تمبر یادبود و بزرگداشت چهاردهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی روز سه شنبه در بندرعباس رونمایی شد.
    حضور یک پیرغلام سالمند که سن او به حدود ۱۲۳سال می رسد و کماکان نوحه خوانی و مدیحه سرایی می کند از ویژگی های چهاردهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در بندرعباس است.
    ۶ دوره ابتدایی این اجلاس در شهر تهران و هفت دوره آن در استان های زنجان، بوشهر، همدان، اردبیل، اهواز، گلستان و شیراز برگزار شد که امسال افتخار میزبانی چهاردهمین اجلاس آن به مردم بندرعباس رسیده است.
    هدف از برگزاری چهاردهمین اجلاس پیرغلامان حسینی در شهرهای مختلف کشور آشنایی هرچه بیشتر مردم با آداب و رسوم عزاداری در شکلهای سنتی و در نهایت ثبت جهانی آن اعلام شده است.
    تجلیل از مداحان اهل سنت برای نخستین بار از ویژگی های چهاردهمین اجلاس پیرغلامان حسینی در شهر بندرعباس از توابع استان هرمزگان اعلام شده که بخشی از جمعیت آن را اهل سنت تشکیل می دهد.
    رونمایی از دو اثر ملی سینه زنی نشسته ویژه یکی از شهرهای هرمزگان و همچنین تلاش در جهت ثبت ملی آیین علم گردانی از برنامه های مدیران استان هرمزگان در چهاردهمین اجلاس پیرغلامان حسینی اعلام شده است.
    استان هرمزگان دارای یک هزارو۲۰۰ هیات مذهبی در شهرها ، بخش ها و روستاها بوده که در مناسبت های مذهبی بویژه دردهه محرم بیشترین فعالیت های مذهبی در زمینه برگزاری آیین های سوگواری از قبیل روضه خوانی، نوحه سرایی، سینه زنی، علم گردانی و تعزیه خوانی دارند.

    منبع: ایرنا

    انتهای پیام /*

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب