ارائه خدمات به شرکت های تعاونی با رعایت قانون جدید بخش تعاون ممکن است

چاپ

به گزارش ایرنا، موسی نجفی شامگاه دوشنبه در نشستی در همین رابطه با اشاره به ماده ۷۶ قانون بخش تعاون اقتصاد جمهوری اسلامی ایران (اصلاحیه سال ۹۳) افزود: بر اساس ابلاغ کتبی معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از اول آذرماه امسال صدور هرگونه تائیدیه و ارائه خدمات به این تعاونی ها ممنوع شده است.
وی بیان داشت: تعاونی هایی که قبل از تیر ماه ۹۳ به ثبت رسیده اند باید برای تطبیق اساسنامه خود با اصلاحیه قانون بخش تعاونی، به اداره های تعاون و کار شهرستان محل فعالیت خود مراجعه کنند.
وی اضافه کرد: در صورت عدم تطبیق اساسنامه با اصلاحیه قانون بخش تعاون، ارائه خدمات از سوی اداره کل تعاون و کار استان به این تعاونی ها امکان پذیر نیست.
مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: در حال حاضر ۷۷۴ تعاونی در بخش خدمات در استان فعالیت می کنند که با ۹ هزار و ۵۹۱ نفر عضو زمینه اشتغال هشت هزار و ۹۲۶ نفر را فراهم کرده اند.
وی ادامه داد: همچنین در ۶۹۰ تعاونی بخش کشاورزی با هفت هزار و ۷۹۲ نفر عضو زمینه اشتغال شش هزار و ۲۴۱ نفر و ۵۵۶ تعاونی بخش صنعت و معدن با پنج هزار و ۱۸۹ نفر زمینه اشتغال پنج هزار و ۳۵۶ نفر ایجاد شده است.
نجفی اضافه کرد : ۵۲۸ تعاونی فعال بانوان با پنج هزار و ۳۷۴ نفر عضو برای ۶ هزار و ۶۷۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده اند.
این مقام مسئول یادآور شد: تعاونی های هرمزگان دارای یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۳۷۱ نفر عضو هستند.