ارائه ۲۸۰۰ مقاله به جشنواره سراسری نماز در استان هرمزگان

چاپ

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد حسن فروزان نژاد روز دوشنبه در همایش نماز با عنوان «نماز و فضای مجازی» در قشم افزود: هم چنین ۱۸۰ کاربر در دوره آموزشی فضای مجازی شرکت کردند و بیش از ۱۰۰ جلسه برای برپایی هر چه باشکوه تر جشنواره سراسری نماز در استان هرمزگان برگزار شد.
وی ادامه داد: پیش همایش هایی نظیر مراسمی که امروز در قشم برگزار شده است نیز برای رایزنی بیشتر صورت می گیرد که در آن به اهمیت نماز و راهکارهای تبلیغ نماز در فضای مجازی پرداخته می شود.
فروزان نژاد به آیات قرآن و احادیث مختلف درباره اهمیت نماز اشاره و تصریح کرد: آباد کردن مسجد به گنبد و گلدسته نیست بلکه تعداد مردم نمازگزار در یک مسجد معیار آبادی آن است.
وی گفت: باید در قشم میدان هایی تدارک شود که امکان برگزاری نماز در آن ها میسر باشد و همچنین مسئولان المان هایی با هدف تبلیغ نماز در سطح شهر تهیه کنند.
فرماندار شهرستان قشم نیز در این مراسم گفت: وقت شناسی و نظم درکارها از جمله صفاتی است که انسان نمازگزار به آن آراسته می شود.
علیرضا نصری افزود: احترام به والدین و رعایت حق الناس نیز به عنوان لازمه های نماز، انسان را در برابر مسائل اجتماعی مسئول و پاسخگو تربیت می کند.
امام جمعه قشم نیز در این مراسم با اشاره به هفته وحدت گفت: برجسته کردن مشترکات و پذیرفتن تفاوت ها وحدت را در بین مسلمانان تحقق می بخشد که نماز به عنوان یکی از مشترکات اهل سنت و تشیع می تواند مورد تأکید قرار گیرد.
حجت الاسلام رضا جوکار افزود: اقامه نماز آرامش و امنیت را در شخصیت نمازگزار نهادینه و از این طریق در ایجاد جامعه سالم به حاکمیت کمک می کند و مسئولان نیز در مقابل باید با ساخت مسجد و مقید کردن خود به نماز اول وقت به ترویج نماز بپردازند.
امام جمعه اهل سنت قشم نیز در این مراسم گفت: فضای مجازی همچون تیغ دولبه ای است که دشمن از آن برای اتلاف وقت جوانان و نوجوانان بهره می برد.
شیخ عبدالرحیم خطیبی افزود: مسئولان، علما و مبلغان باید با استفاده از فضای مجازی در راستای احیاء فرهنگ نماز استفاده بکنند و به جای تحمیل، اقامه نماز را از سنین پایین در کودکان نهادینه کنند.
جشنواره سراسری نماز پنجشنبه ۳۰ آذرماه ۱۳۹۶ در بندرعباس برگزار می شود.