استاندار هرمزگان: مهارت‌آموزی در هرمزگان تقویت شود

چاپ

استاندار هرمزگان گفت: ضرورت دارد مهارت‌آموزی در هرمزگان تقویت و توسعه یابد.

 فریدون همتی در مراسم به‌روزرسانی تجهیزات کارگاه‌های آموزشی اتومکانیک سراسر کشور به صورت پایلوت در هرمزگان که با حضور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار شد، اظهار کرد: در راستای اشتغالزایی که حلقه مفقوده اقتصاد است، بایستی نسب به تربیت نیروی ماهر و توانمند برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: تقویت مهارت‌آموزی باعث ارتقای توانمندی نیروهای بیکار جهت ورود به بازار اشتغال می‌شود.

استاندار هرمزگان گفت: مشاغل امروز با مهارت‌آموزی ارتباط مستقیمی دارند و بدون توجه به این بخش نمی‌توان بر بیکاری فایق آمد.

همتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر که فتح بابی شده و از تجهیزات معطل مانده در گمرک برای به‌روزرسانی کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای استفاده می‌شود، در واقع گام اساسی برای توانمندسازی نیروهای در حال آموزش برداشته می‌شود.

وی بر مجهز و به‌روزشدن کارگاه‌های مختلف فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های دولتی بیشتر در بخش فنی و حرفه‌ای تاکید کرد و گفت: قول می‌دهم کسانی که در استان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شوند، بیکار نمی‌مانند و نیاز است در بخش‌های مختلف آموزش برگزار شود.

استاندار هرمزگان از اداره کل فنی و حرفه‌ای خواست که آموزش را با کیفیت ارایه دهد تا به گونه‌ای نشود که فرد آموزش‌دیده فقط گواهینامه فنی و حرفه‌ای داشته باشد و توانایی لازم را نداشته باشد.

همتی با انتقاد از شیوه آموزش‌های فعلی فنی و حرفه‌ای در استان تاکید کرد: آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بایستی با احساس مسؤولیت نسبت به جامعه باشد و نیروهای کارآمد تربیت شوند.

وی بر نظارت سختگیرانه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای بر آموزش‌ها در آموزشگاه‌های خصوصی تاکید کرد و از وضعیت موجود اظهار نارضایتی کرد و گفت: نباید از نقایص در آموزشگاه‌ها چشم‌پوشی کرد.

استاندار هرمزگان  تاکید کرد: یکی از ایستگاه‌های دولت آموزش فنی و حرفه‌ای برای اشتغالزایی با مهارت آموزی می‌باشد و این نهاد نقش فنی و غیر تشریفاتی دارد.

همتی گفت: هر سال نیاز است که سالانه ۵۰ هزار نفر نیروی ماهر در سطوح مختلف توسط فنی و حرفه‌ای آموزش ببینند و این اداره کل بایستی با نگاه به برنامه‌های آینده و الگوگیری از سایر کشورها اقدام به تربیت نیروی انسانی کند و فرهنگ کارکردن را در جامعه تقویت کند.

وی بر نقش رسانه‌ها در این بخش تاکید کرد و گفت: وظیفه رسانه‌ها حساس کردن جامعه نسبت به بخش‌های مختلف است.