میراث جرون
امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ساعت : ۱۵:۲۱
یادداشت

توسعه اقتصاد دریامحور و شعار سال اولویت هرمزگان

فروغ مسلم زاده // اقتصاد دریا محور در بخش‌های مختلف دولت می‌تواند به مردم ...

توسعه و شکوفایی اقتصادی با مشارکت مردم

فروغ مسلم زاده// برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم، اقتصاد کشور نیاز ...

جهش تولید با مشارکت مردمی استراتژی مهم توسعه اقتصادی است

فروغ مسلم زاده // جهش تولید با مشارکت مردمی در راستای تحقق شعار سال ...

حادثه برخورد و واژگونی موتور سوار نوجوانان وجوانان درسطح استان

عبدالحسین اسدپور// این روزها وشب هاراکب نوجوان وجوانان موتورسیکلت در کل استان‌ در خیابانهای ...

تاثیرات آموزش بر اقتصاد

وحید حاج سعیدی// امروزه در دنیا تاثیر آموزش بر اقتصاد به یک اصل قابل ...

ضرورت ذخیره سازی باران در سدها

فروغ مسلم زاده // فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام ...

سیلی جوانمردی بر گونه نامردان

فروغ مسلم زاده // میراث جرون حمله دو شب پیش ایران این پیام را ...

چه زمانی شبکه های اجتماعی رفع فیلتر می شوند!؟

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس درباره زمان رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، بیان می‌کند ...

زیرساختهای گردشگری در هرمزگان نیازمتد توجه

مریم آقاجانی // توسعه زیرساخت‌های گردشگری جزایر هرمزگان به‌ویژه در بخش آب و برق ...

سواد رسانه‌ای چگونه می‌تواند در مواقع بحران به داد جامعه برسد

فروغ مسلم زاده // مردم در فضای مجازی رفتارهای هیجان‌آمیزی از خود بروز می‌دهند ...

  • کد مطلب : 6119
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 19 اکتبر, 2016 - 14:13
  • شما اینجا هستید :اخبار مشروح
  •   

    افزایش سلیقه‌ای نرخ بلیط شناورهای مسافری، مردم را به تنگ آورده است

    میراث جرون:تردد اقشار مختلف با سطوح درآمدی پائین در مسیر دریایی بندرعباس - قشم و بالعکس همواره در مبحث افزایش تعرفه‌ها و نرخ بلیت، مخالفت‌های متعددی را در سال‌های گذشته رقم زده است.

    میراث جرون:تردد اقشار مختلف با سطوح درآمدی پائین در مسیر دریایی بندرعباس – قشم و بالعکس همواره در مبحث افزایش تعرفه‌ها و نرخ بلیت، مخالفت‌های متعددی را در سال‌های گذشته رقم زده است.

    خبرگزاری فارس: افزایش سلیقه‌ای نرخ بلیط شناورهای مسافری، مردم را به تنگ آورده است

    تردد اقشار مختلف با سطوح درآمدی پائین در مسیر دریایی بندرعباس – قشم و بالعکس همواره در مبحث افزایش تعرفه‌ها و نرخ بلیت، مخالفت‌های متعددی را در سال‌های گذشته رقم زده است.

    به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، مسیر دریایی قشم به بندرعباس در سال‌های اخیر به شلوغ‌ترین و پرترددترین مسیردریایی مسافری کشور تبدیل است.

    در این مسیر علاوه بر مسافران که در نیمه دوم سال رفته رفته بر تعداد آنها افزوده می‌شود، روزانه صدها دانشجو، کارمند و بومیان قشم و ساکنان بندرعباس برای انجام امور خود سفرهای مداوم و متداول دارند.

    تردد اقشار مختلف با سطوح درآمدی پایین در این مسیر همواره در مبحث افزایش تعرفه‌ها و نرخ بلیت مخالفت‌های عدیده‌ای را در سال‌های گذشته رقم زده است.

    طی رویه‌ای سنتی با رونق‌گیری فصل تردد که با مساعد شدن آب و هوا و ورود بیشتر مسافران در خطوط و مسیرهای دریایی هرمزگان محقق می‌شود، اخبار مرتبط با مبحث افزایش تعرفه‌های بلیت هرساله در این فصل به صدر رسانه‌ها می‌رسد.

    کمااینکه در روزهای اخیر اسماعیل اصلاحی، مدیر عامل تعاونی شناورداران از افزایش ۲۰ درصدی تعرفه جابجایی مسافران در خط دریایی قشم بندرعباس و بالعکس خبر و اعلام کرده است: نرخ کرایه شناورها در مسیر بندرعباس به جزایر قشم و هرمز و بالعکس از ابتدا بسیار ناچیز در نظر گرفته شده و این حرف را همیشه گفته‌ایم و جا دارد باز هم تکرار کنیم.

    وی با اشاره به پیشینه نرخ‌گذاری در این ارتباط، افزود: سال‌های پیش پس از حادثه دلخراش غرق شدن ۱۷ سرنشین یک فروند اتوبوس دریایی در آبهای بندرعباس که منجر به فوت این افراد شد، به یکباره تصمیمی اتخاذ شد که نتیجه آن از رده خارج شدن تمامی اتوبوس‌های دریایی این خطوط مسافری دریایی بود.

    مدیرعامل تعاونی شناورداران بندرعباس با اظهار اینکه پس از آن کم‌کم شناورهای مدرن روی کار آمدند و ظرفیت کنونی را تامین کردند، ادامه داد: نرخ کرایه اتوبوس‌های دریایی که در گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفتند، حدود پنج هزار تومان بود و با روی کار آمدن شناورهای مدرن، با اندکی افزایش، نرخ کرایه‌ها اعمال شد.

    اصلاحی با تاکید بر اینکه شناورهای مدرن با اتوبوس‌های دریایی به لحاظ سرمایه‌گذاری، خدمه و هزینه‌های نگهداری به هیچ وجه قابل قیاس نیستند، تصریح کرد: دست‌ پایین گرفتن نرخ کرایه شناورهای مسافری مدرن، از ابتدا مورد اعتراض واقع شد اما راه به جایی نبرد.

    وی با بیان اینکه طی سنوات مختلف، افزایش ناچیزی روی کرایه شناورها اعمال شده است، گفت: با این وجود، افزایش هزینه‌های نگهداری، پرسنل و خدمات و همچنین سرمایه‌گذاری چند میلیارد تومانی، بیش از میزان کرایه است.

    اصلاحی اضافه کرد: سال گذشته نیز قرار بود افزایش کرایه داشته باشیم که به دلایلی، به امسال موکول شد و این اتفاق شهریورماه امسال در کمیته نرخ‌گذاری مطرح و مورد تصویب قرار گرفته است.

    مدیرعامل تعاونی شناورداران بندرعباس اظهار کرد: قرار بود این مصوبه از ابتدای مهرماه اعمال شود اما به صلاح‌دید برخی مسؤولان، به تاخیر افتاد.

    وی افزود: افزایش نرخ کرایه شناورهای مسافری در مسیر بندرعباس به قشم که تا پیش از این ۱۲ هزار تومان بوده، با ۲۰ درصد افزایش همراه خواهد بود و به رقمی حدود ۱۶ هزار تومان می‌رسد.

    اصلاحی بیان کرد: حتی در این مساله شخص استاندار هرمزگان نیز نظر مساعد دارد و معتقد است باید افزایش نرخ کرایه شناورها اعمال شود.

    مدیرعامل تعاونی شناورداران بندرعباس خاطرنشان کرد: احتمالا برای کرایه شناورهای مسافری در مسیر بندرعباس به هرمز و بالعکس نیز هزار تومان افزایش خواهیم داشت و به‌زودی بلیط در این مسیر دریایی با نرخ ۷ هزار تومان به فروش می‌رسد.

    فارغ از منطقی و یا منطقی نبودن و توجیه‌دار بودن یا نبودن سخنان اصلاحی پیرامون این افزایش نرخ، نمی‌توان از جمله وی که در آن گفته است استاندار هرمزگان نیز نسبت به این امر نظر مساعد دارد به سادگی و بدون تامل گذشت، چراکه استاندار هرمزگان در سفر اخیر خود به قشم وعده توقف و مخالفت با طرح‌های افزایش کرایه و تعرفه‌های جابجایی مسافران در این خط دریایی با هدف رفاه بومیان و ساکنان قشم و سهولت در دسترسی ساکنان مرکز استان به قشم و بالعکس را داده بود.

    این در حالی است که حجت‌الاسلام والمسلمین رضا جوکار امام جمعه شهرستان قشم طی هفته‌های گذشته با تاکید براینکه افزایش قیمت بلیط شناورها توجیهی ندارد، اظهار داشت: مردم از افزایش قیمت بلیط‌ها شناورها راضی نیستند با پیگیری فرماندار و تایید استاندارهرمزگان قیمت بلیط شناورها قشم – بندرعباس تا پایان سال جاری تغییری نخواهد داشت.

    حال باید دید آن‌گونه که اصلاحی مدیرعامل تعاونی شناورداران بندرعباس گفته است، مجموعه تحت مدیریت وی و جامعه شناورداران می‌توانند طرح افزایش ۲۰ درصدی تعرفه‌ها را در حالی که این‌روزها رسانه‌های حامی دولت مدام از کنترل و کاهش نرخ تورم صحبت به میان می‌آورند، به مرحله اجرا برسانند و مسؤولان مربوطه را متقاعد کنند و یا اینکه مردم و به ویژه اقشاری همانند دانشجویان که مشتری روزانه خدمات این خط دریایی پرترافیک هستند، تا یک سال دیگر با نرخ کنونی هر روز دل را به دریا می‌زنند.

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب