امام جمعه بندرعباس:رشوه حقوق را ضایع و جامعه را نابود می‌کند

چاپ

امام جمعه بندرعباس، رشوه را عامل نابودی جامعه و تضییع حقوق دانست و گفت: دستگاه قضایی باید در این زمینه فعال باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته بندرعباس، اظهار داشت: برخی افراد تمام فرائض الهی اعم از نماز، روزه، نمازشب و … را به‌جا می‌آورند اما نسبت به پرداخت خمس بی‌اعتنا هستند درحالی که در روز قیامت باید در برابر بی‌اعتنایی به این فریضه واجب الهی پاسخگو باشند.

وی در ادامه با اشاره به آیه شریفه «ان الله واسع الکریم» افزود: خداوند هم واسع و هم کریم است، حضرت حق دستانش باز است و بر پایه کرم و بخشش با بندگانش عمل می‌کند، بنابراین برای پرداخت خمس نباید به حرف‌های منصرف کننده دیگران توجه کرد.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: جایگاه رشوه‌دهنده و رشوه‌گیرنده هر دو در جهنم است، در حدیث چنین آمده که ظالم و مظلوم هر دو درعذابند، اگر فردی تن به ستم ندهد کسی نمی‌تواند به وی ظلم کند.

نعیم‌آبادی گفت: هر مالی که از راهی که خداوند قرار داده کسب شود حلال است در غیر این صورت حرام است، خداوند اجازه نداده که خمس را پرداخت نکنید، بر طبق دستورات دین مبین اسلام، یک پنجم مال خود را به عنوان خمس پرداخت کنید.

وی یکی ازعوامل مهم در عدم اجرای قانون را رشوه دانست وگفت: رشوه ندهید و با رشوه‌دهنده و رشوه‌گیرنده برخورد کنید، دستگاه قضایی دراین زمینه باید فعال باشد، رشوه همچون سرطان، جامعه را نابود و حقوق را ضایع می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ۲۶ دی ماه سالروز فرارشاه است، در روز فرارشاه همه مردم ایران خوشحال بودند، همه روزنامه‌ها تیتر اول خود را جمله «شاه رفت» زدند و شادی و نشاط سرتاسر ایران اسلامی را فرا گرفته بود.

نعیم‌آبادی ادامه داد: البته آن شخصی که فرار کرد شاه نبود بلکه دیکتاتور بود، در نظام مشروطه، شاه تنها یک مقام تشریفاتی، و هیچ‌کاره است، حکومت شاه بدتر از قاجار بود.

وی تاکیدکرد: خطاب به برخی از افراد که از خاندان کثیف پهلوی یاد و حمایت می‌کنند، باید گفت که شاه رفت و هرگز برنخواهد گشت، پس چرا این همه سعی و تلاش بیهوده می‌کنید؟

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه ملت ایران اسلامی هرگز از  آمریکا ترس و واهمه ای ندارند، گفت: سپاه، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی، مردم و از همه مهمتر رهبری فرزانه و خردمند داریم و ترسی از دولت منحوس آمریکا نداریم.

نعیم‌آبادی در پایان گفت: فتنه‌ها اگرچه خیلی بد و خطرناک است اما سبب یأس و ناامیدی دشمنان می‌شود و آمریکا فهمید که به فرموده امام راحل، هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.