میراث جرون
امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ساعت : ۱۹:۴۱
یادداشت

((بعد از ۴۰سال اورا دیدم قلبم به یک بار قلبم از حرکت ایستاد ))

  به قلم‌عبدالحسین اسدپور امروزبعد از چهل سال در کنار قبر برادرش‌، که مادر بزرگم ...

شایسته گزینی مورد نظر مردم باشد 

  فروغ مسلم زاده // با توجه به در پیش بودن بزرگترین رویداد سایسی کشور ...

جای خالی آموزش در پیام های بازرگانی رسانه ملی !

وحید حاج سعیدی// مفهوم آموزِش، در لغت به معنای فرایند تسهیل یادگیری یا کسب ...

حل مشکل ته لنجی در هرمزگان آرزوی دیرینه

فروغ مسلم زاده // الای ملوانی یا ته‌لنجی ظرفیتی است که برای کمک به ...

((کاشت درخت اکالیپتوس در بندرلنگه به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شود))

((کاشت درخت اکالیپتوس در بندرلنگه به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شود))

عبدالحسین اسدپور//میراث جرون کاشت درخت اکالیپتوس در قالب طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال ...

برای کودکان مظلوم غزه

برای کودکان مظلوم غزه

فروغ مسلم زاده // جنـود اللّٰه ‌لاتَفشَـلُوا هـم فـائزون ‌بالـشهآدة أو بـالفتـْح:" سربازان ‌خـدا ...

هوش مصنوعی تحول هزاره سوم

هوش مصنوعی تحول هزاره سوم

فروغ مسلم زاده // رشد و گسترش هوش‌ مصنوعی و حوزه‌های کاربردی آنچنان شتابان ...

لوس ترین طلای سال!

وحید حاج سعیدی// این که خلق الله یا حتی دانشمندان دایم از یک فلز ...

ژن نئاندرتال و آمار بیکاری!

وحید حاج سعیدی ما همیشه خدا فکر می کردیم دوران پارینه سنگی و عصر ...

ضرورت باز تعریف ساختار آموزش و پرورش

ضرورت باز تعریف ساختار آموزش و پرورش

وحید حاج سعیدی سخن راندن در باب اهمیت «آموزش و پرورش» و ارتباط آن ...

  • کد مطلب : 25609
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 14 اکتبر, 2017 - 09:15
  • شما اینجا هستید :خبرهای ویژه
  •   

    امریکا در توطئه علیه ملت ایران تنهاتر از همیشه است

    تهران-ایرنا- رییس جمهوری در گفت وگوی زنده تلویزیونی گفت: آمریکا در توطئه های خود علیه ملت ایران تنهاتر از همیشه است و رییس جمهوری امریکا یادش رفته تمام جنگ های منطقه ای را امریکا به وجود اورده است.

    حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران جمعه شب در برنامه زنده تلویزیونی به ادعاهای واهی دونالد ترامپ علیه ملت ایران پاسخ گفت.
    به گزارش ایرنا، حجت الاسلام دکتر حسن روحانی پس از اظهارات غیرواقع و کذب و ادعاهای توهین آمیز ترامپ علیه ملت ایران اظهار کرد: به مردم فهیم سرزمین عزیزمان ایران سلام می کنم؛ لازم می دانستم بعد از صحبت هایی که شنیده شد از رییس جمهوری فعلی آمریکا نکاتی به عرض ملت ایران برسانم. در صحبت های ترامپ نسبت به سیاست ایران جز فحاشی و مشتی از اتهامات واهی علیه ملت ایران حرف دیگری وجود نداشت.
    وی ادمه داد: دعوت می کنم رییس جمهوری امریکا تاریخ را بهتر بخواند و درباره ادب و اخلاق و عرف جهانی و بین المللی بیشتر بداند. وی خبر ندارد دولت امریکا، دولت کودتا را در شصت و چند سال پیش در این کشور روی کار آورد و قدرتی بود که با پول و اعمال نفوذ و استفاده از مزدوران خود، حکومت قانونی این سرزمین را سرنگون کرد. ترامپ فراموش کرده در طول مبارزات ملت ایران علیه دیکتاتوری، کشوری که بیشترین حمایت را از دیکتاتور وقت می کرد ، امریکا بود.
    رییس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: وی فراموش کرده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در روزهای اولیه انقلاب، طراحی امریکا در ایران کودتا بود که البته یکبار دیگر هم در سال ۵۹ این کودتا را تکرار کرد.
    روحانی تاکید کرد: ظاهرا فراموش کرده اند در ۸ سال دفاع مظلومانه مردم ایران در برابر تجاوز امریکا از متجاوز حمایت کرد و رییس جمهوری امریکا فراموش کرد که در موشک باران شهرهای ایران و بمباران شیمیایی شهر سردشت و حلبچه بیانیه ای که لازم بود امریکا در این زمینه بدهد و در برابر متجاوزان بایستد دقیقا عکس آن عمل کرد.
    وی عنوان کرد: تاریخ را باید دقیق تر و بهتر بخوانیم؛ در شصت سال اخیر با مردم ایران چه کردند و در ۴۰ سال پیروزی انقلاب اسلامی با مردم ایران چگونه رفتار کردند؟ جغرافیا را هم باید مطالعه کنیم؛ چطور یک رییس جمهوری اسم یک خلیج معروف و تاریخی را هنوز یاد نگرفته است؟ همان خلیج فارسی که ناوگان های امریکایی بی جهت و مداوم در این منطقه رفت وامد می کند. وی از نظامیان خود می پرسید نقشه هایی که دست آنان و خلبانان امریکایی است اسم این خلیج را چگونه نوشتند و باید جغرافیا را بیاموزد.
    رییس جمهوری کشورمان افزود: چطور نسبت به معاهده ای که چند جانبه ای است و در سازمان ملل متحد تایید شده و یک سند بین المللی است چنین مطالبی بیان می شود؟ مگر یک رییس جمهوری به تنهایی می تواند این سند را حذف کند؟ این سند دوجانبه بین ایران و امریکا نیست که هرگونه خواستند رفتار کنند.
    روحانی افزود: ادب و اخلاق هم بسیار اهمیت دارد؛ حرف های ناصحیح ، ناروا ، دروغ و اتهامات بی اساس نسبت به ملت بزرگ ایران در صحبت های رییس جمهوری امریکا مطرح شد؛ ملت بزرگی که همان ایامی که این اقای گوینده به جنوب خلیج فارس امده بود در انتخابات شکوهمند کم نظیر شرکت کردند.
    وی تاکید کرد: ایا ملتی که دموکراسی را توام با فرهنگ و ایمانش مورد دقت قرار می دهد و به تمام تعهدات بین المللی خود احترام گذاشته دولت و ملت یاغی است یا دولتی که همواره در پی تجاوز و کودتا در این منطقه و جهان بوده است؟دولتی که صدها هزار نفر را در مناطق مختلف جهان از ویتنام تا امریکای لاتین و کشورهای دیگر با بمب ها مورد کشتار قرار داده است.
    رییس جمهوری کشورمان تصریح کرد: کسی ادعا می کند در برابر سلاح هسته ای می خواهد ایستادگی کند که تنها کشوری است که از سلاح هسته ای علیه یک ملت نه یک بار بلکه دو بار استفاد کرده و امروز کشور دیگری را در همان منطقه با سلاح هسته ای تهدید می کند. ایا او می خواهد در برابر اشاعه سلاح هسته ای اقدامات جهانی انجام دهد ؟
    روحانی اظهار کرد: برای مردم ما یکبار دیگر روشن شد دولت امریکا دولتی است که علیه مردم منطقه و ملت ایران و ملت های مظلوم همواره خط قبلی خود را می خواهد ادامه دهد. ملت ایران ملتی نیست که با حرف های ناروا و سخنان تنفرانگیز بخواهند در برابر یک دیکتاتور سر فرود اورند و ملت ایران در برابر هیچ قدرتی سر تسلیم فرود نیاورده و نخواهد اورد.
    وی ادامه داد: خیلی کشورها از صدام حسین حمایت کردند و دیدند نتوانستند ملت ما را بشکنند؛ بسیاری از کشورها تحریم علیه ایران پیوستند و در ادامه ثابت شد نمی توانند ملت ایران را به زانو دربیاروند. امروز برای ملت ایران روشن تر و واضح تر شد که باید بیش از گذشته در کنار هم و متحد باشیم.
    رییس جمهوری کشورمان گفت: برجام مستحکم تر از ان چیزی است که رییس جمهوری آمریکا در دوران انتخاباتی فکر می کرد؛ وی مدام علیه برجام شعار می دهد و نمی داند ماده و تبصره ای به برجام اضافه نمی شود. مردم دیدند که امریکا برابر یک معاهده بین المللی موضع گرفت و بلافاصله اتحادیه اروپا علیه این اقدام موضع گرفت. امروز امریکا تنهاتر از همیشه در زمینه توطئه های خود در برابر ملت ایران است.
    روحانی یادآور شد: در برابر تروریست هایی که خود این آقا در مبارزات انتخاباتی اش اعلام کرد که به وجود اورنده داعش خود امریکا بوده است سپاه ایستادگی کرده است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در کنار ملت ایران، عراق، سوریه و یمن و مردم منطقه در برابر گروه های تروریستی ساخته شده توسط امریکا می ایستد و تا نابودی انان از پای نمی ایستد.
    وی تاکید کرد: سپاه پاسداران به عنوان نیروی قدرتمندی که مردم ایران همواره در کنار آن بوده اند و این نیرو نیز در کنار مردم بوده، در برابر گروهک های تروریستی قبل از جنگ تحمیلی ایستادگی کرد و در جنگ تحمیلی در برابر متجاوزان ایستاد و امروز نیز به ندای مظلومیت منطقه پاسخ مثبت داده است.
    رییس جمهوری کشورمان تصریح کرد: ایا سپاه فاسد است یا دولت و نیروهای مسلحی که همواره در این منطقه علیه استقلال ملت ها مداخله و تلاش کرده اند؟ ایا دولت ایران دیکتاتور است؟ دولتی که تمام ارکانش با انتخابات و رای مردم است یا دولت هایی که مورد حمایت امریکا هستند و هنوز قبیله ای دارند کشور خود را اداره می کنند و یک بار رنگ انتخابات را در کشورشان ندیدند.
    روحانی ادامه داد: ایا رژیمی که در این منطقه بر مردم مظلوم فلسطین و لبنان ظلم کرده و ظلم می کند و شما حامی آن هستید ظالم است یا نیروی که با تروریست در منطقه مبارزه کرده و به هیچ کشوری تجاوز نکرده و شما نسبت به آنها لحن بی ادبانه به کار می برید؟
    وی عنوان کرد: یادتان رفته هواپیمای مسافربری را مورد حمله موشکی قرار دادید و به متجاوزین این حادثه دلخراش مدال دادید؟ یادتان رفته جنگ های این منطقه را شما به وجود اوردید و با مردم سوریه و عراق و افغانستان چه کردید؟ نسبت به موشک های ایران نگرانید؟ چطور سلاح هایی که به کشورهای متجاوز می دهید و با هواپیما و بمب های شما مردم مظلوم یمن را مورد اصابت قرار می دهند نگران کننده نیست؟
    رییس جمهوری کشورمان افزود: موشک ما برای دفاع ماست؛ همیشه برای ساخت سلاح های موردنیاز خود تلاش کردیم و از این پس تلاش مضاعف تری در این زمینه انجام خواهیم داد. سلاح ما برای دفاع ماست و ما به تقویت دفاع ادامه می دهیم.
    روحانی تصریح کرد: نسبت به برجام به عنوان معاهده چندجانبه تا زمانی که حقوق ما تامین شده و منافع ما اقتضا می کند و تا زمانی که از منافع برجام در چارچوب منافع ملی به برجام احترام می گذاریم. با اژانس بین المللی همکاری کردیم و با آژانس در چارچوب مشخص همکاری خواهیم کرد اما اگر روزی منافع ما تامین نشود و طرف های ما بخواهند تعهدات خود را زیر پا بگذارند بدانند ایران لحظه ای درنگ نکرده و به انها پاسخ خواهد داد.
    وی ادامه داد: آنچه امشب از مقامات امریکا شنیدیم جز اتهامات واهی و فحاشی و حرف های نادرست که در ۴۰ سال اخیر تکرار شده چیز جدیدی نبود. غافلگیر نشدیم زیرا ۴۰ سال است به این حرف های شما عادت داریم؛ ملت ما غافلگیر نشد زیرا توقعی غیر از این از شما نداریم. با این حرف های نادرست خود ملت ما را محکم تر کردید و قادر نیستید بین مردم و رهبری عظیم الشان این انقلاب فاصله بی اندازید.
    رییس جمهوری کشورمان افزود: در جمهوری اسلامی اساس دین از سیاست جدا نیست و حلقه اتصال دین و ولایت، رهبر معظم انقلاب است و ملت ایران به رهبری خود طبق قانون و شرع احترام گذاشته و می گذارد و فرامین رهبری فرامین مطع است.
    روحانی خطاب به مقامات امریکایی تصریح کرد: دست از سیاست خصمانه خود بردارید؛ مردم ما به مردم امریکا احترام گذاشته و می گذارند و سیاست های متجاوزانه شما را قبول ندارند. شعار ما در برابر ملت امریکا نیست در برابر سیاست های غلط امریکا است و دست شماست که این سیاست ها را اصلاح کرده و راه احترام به ملت ها را یاد بگیرید در این صورت مردم ما می دانند با شما چگونه رفتار کنند.
    وی در پایان گفت: هدف اصلی توطئه گران این است ما را از رشد اقتصادی باز دارند؛ امریکا می خواهد دنیا را در برابر ایران و برجام سست کند. علی رغم اهداف شوم سیاستمداران امریکایی، ملت ایران برای رونق اقتصادی بیش از پیش تلاش می کند و پیام رهبر معظم انقلاب را برای اجرای اقتصاد مقاومتی بیش از پیش اجرا می کند.

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب