اولین باشگاه ورزش های هوایی استان هرمزگان راه اندازی شد

چاپ

مصطفی رنجبرزاده در این باره گفت: نخستین باشگاه ورزش های هوایی در هرمزگان راه اندازی شد.photo_2017-09-02_14-16-02رنجبرزاده در گفت و گو با خبرنگار میراث جرون بیان داشت:کارهای لازم برای ثبت این باشگاه انجام گردیده و بزودی مجوز قانونی فعالیت آن از سوی کمیته ورزش های هوایی فدراسیون و انجمن های ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان صادر خواهد شد.
وی گفت. تاکنون هیچ گونه باشگاه ورزش هوایی در استان هرمزگان به ثبت نرسیده و فعالیت های مربوط به این ورزش ها به شکل غیررسمی و غیرباشگاهی تا کنون دنبال شده .
رنجبر زاده با بیان این مطلب که با راه اندازی نخستین باشگاه ورزش های هوایی در هرمزگان و آغاز به کار رسمی این باشگاه این ورزش جذاب درسایر شهرستانهای هرمزگان علاقه مندان به رشته پاراگلایدر ،پاراموتور می توانند از خدمات آموزشی این باشگاه استفاده نمایند.
این مسوول ورزشی با اشاره به اینکه خود شهر بندرعباس و دیگر شهرستانهای استان هرمزگان در زمانی نه چندان دور دارای ۶سایت پروازی بوده گفت،شهرستان های سیریک،میناب،جاسک ،قشم و پنجعلی بندرعباس با رصد برای این ورزش اماده بهره برداری بودند ولی قسمت نشد و امیدواریم با حمایت همه دلسوزان این راه بخصوص برادر و دوست عزیزم بختیار صالحی رییس تا در ادامه برنامه های انجمن هوایی استان به صورت کامل به بهره برداری برسد.
و امیدواریم با راه اندازی این باشگاه ما یک بار دیگر شاهد رونق این ورزش توسط علاقمندان به ورزش های هوایی در استان باشیم. وعلاقه مندان به رشته پاراگلایدر در این مکانها به تمرین ب پردازند.
وی از فعالیت ۴۰خلبان پاراگرایدر و پاراموتور در استان خبر داد و بیان داشت.
: هرمزگان پتانسیل و استعداد فوق العاده ایی دارد تاوبتواند خود را در کشور به یکی از قطب های ورزش هوایی کشور تبدیل نماید
رنجبر زاده ادامه داد. چتر بال و سایر امکانات لازم در اختیار افرادی که در دوره های آموزشی پاراگلایدر شرکت می نمایند از سوی باشگاه، قرار داده خواهد شد و پس از آموزش های مقدماتی، افراد باید خود اقدام به خرید و تهیه چتربال نمایند .
مسوول باشگاه ورزش های هوایی نوبند سبز خلیج فارس در خصوص امنیت پرواز در رشته پاراگلایدر نیز اظهار داشت. این ورزش در صورت رعایت نکات ایمنی رشته ای ایمن و بی خطر است.
وی با بیان این مطلب که ورزشکاران این رشته دوره های هواشناسی و آیرودینامیک را باید پشت سربگذارند و از کمیته ورزش های هوایی استان و فدراسیون انجمن های ورزشی کشور مجوز خلبانی دریافت نمایند عنوان نمود: یکی از اهداف باشگاه با هماهنگی کمیته ورزش های هوایی هیات و انجمن های ورزشی هرمزگان برای راه اندازی پروازهای تفریحی در منطقه های مورد نظر در استان مانند پنجعلی در بندرعباس،جزایر ناز قشم،شهرستان میناب ،سیریک با هدف جذب گردشگر خبر داد و گفت: در این پروازها مسافر علاقه مند به پرواز همراه با مربی مجرب سوار پاراگلایدرهای دونفره می شود و در آسمان از مناظر پایین لذت می برد.
وی با بیان اینکه این رشته ورزشی نوپا از سال ۱۳۸۹ در استان هرمزگان استارت زده شد ، از رونق ‌پرواز با پاراگلایدر در استان خبر داد و گفت: این رشته ورزشی در حال حاضرزیر نظرهییت انجمنهای ورزشی استان هرمزگان مشغول فعالیت است.
خلبان رنجبر زاده در ادامه با بی‌خطر خواندن این ورزش مهیج اظهار داشت: رشته ورزشی پرواز با پاراگلایدر و پاراموتور از ورزش‌های بسیار هیجان انگیز و مفرحی می باشد که در آغاز کار در استان با علاقمندی بسیار خوب شروع بکار نمودوی افزود ، با راه انداری باشگاه ورزش های هوایی نوبندسبز خلیج فارس بعنوان اولین باشگاه ورزش های هوایی استان هرمزگان امیدواریم یک بار دیگر این ورزش پرهیجان و نوپا را در استان به روزهای اوج خود برسانیم.
خلبان مصطفی رنجبر زاده عنوان نمود. این ورزش گزینه مناسبی برای جوانان و نوجوانانی که جهت تخلیه احساسات خود رو به انجام حرکات پرخطر اتومبیلرانی و موتورسواری در سطح شهر می‌آورند می باشد.
وی با اشاره به استعداد جوانان هرمزگانی در این رشته بیان نمود.
مربیان و خلبانان مشهور و مجرب در استان هرمزگان به جوانان و نوجوانان و علاقمندان در یادگیری حرفه ایی این رشته در باشگاه آموزش های مناسب را خواهند داد.
و باشگاه با برگزاری کلاس های اموزشی با هماهنگی با هییت در این ر شته ورزشی از آموزش‌ها و تجربیات آن‌ها در جهت برخورداری از ورزشی شاد و مفرح بهره‌مند خواهند نمود.موسس باشگاه ورزش های هوایی نوبند سبز خلیج فارس دوره گذراندن آموزش‌های ابتدایی و سطح مقدماتی این رشته ورزشی را در باشگاه از اولویت های این باشگاه دانست و عنوان نمود.
ورزشکاران پس از گذراندن دوره های اموزشی و مهارت‌های لازم در این رشته از سوی باشگاه و انجمن مجوزهای لازم را برای پرواز کسب خواهند نمود.
و ی ضمن تشکر از اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان ،مجمع نمایندگان استان هرمزگان و آقای بختیار صالحی رییس
هییت انجمنهای ورزشی استان هرمزگان و دیگر دستگاههای دلسوز که در این راه وی را یاری نموده اند بیان داشت. با افزایش سایت‌های پروازی این ورزش و حمایت‌های مالی از ورزشکاران این ورزش را در استان حمایت نمایند
وی یکی دیگر از برنامه های بلند مدت این باشگاه را توسعه این ورزش در استان و سواحل مکران عنوان نمود.