میراث جرون
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ساعت : ۰۶:۴۶
یادداشت

ضرورت ذخیره سازی باران در سدها

فروغ مسلم زاده // فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام ...

سیلی جوانمردی بر گونه نامردان

فروغ مسلم زاده // میراث جرون حمله دو شب پیش ایران این پیام را ...

چه زمانی شبکه های اجتماعی رفع فیلتر می شوند!؟

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس درباره زمان رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، بیان می‌کند ...

زیرساختهای گردشگری در هرمزگان نیازمتد توجه

مریم آقاجانی // توسعه زیرساخت‌های گردشگری جزایر هرمزگان به‌ویژه در بخش آب و برق ...

سواد رسانه‌ای چگونه می‌تواند در مواقع بحران به داد جامعه برسد

فروغ مسلم زاده // مردم در فضای مجازی رفتارهای هیجان‌آمیزی از خود بروز می‌دهند ...

جهش تولید با مشارکت مردم

فروغ مسلم زاده// رهبر معظم انقلاب در نام گذاری امسال، دو بعد جهش اقتصادی ...

((افزایش افسار گسیخته نرخ ارز تا کجا،مردم درمانده این همه بدبختی ))

عبدالحسین اسدپور/// ، این روز ها قیمت ها بطور سرسام اوری بالا می رود ...

((روز قدس فریاد عشق ))

به قلم عبدالحسین اسدپور /// ۱۷ فروردین برابر با ۲۵ رمضان ۱۴۴۵ ، روز ...

((بعد از ۴۰سال اورا دیدم قلبم به یک بار قلبم از حرکت ایستاد ))

  به قلم‌عبدالحسین اسدپور امروزبعد از چهل سال در کنار قبر برادرش‌، که مادر بزرگم ...

شایسته گزینی مورد نظر مردم باشد 

  فروغ مسلم زاده // با توجه به در پیش بودن بزرگترین رویداد سایسی کشور ...

  • کد مطلب : 3848
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 16 آگوست, 2016 - 07:48
  • شما اینجا هستید :یادداشت
  •   

    تقدیم به تندیس های استقامت و ایمان

    این روزها یاداور دوران حماسه و ایثار بزرگمردانی است که مردانه ایستادند و برای دفاع از ارزشها و ارمانهای انقلاب ذره ای پس نرفتند. این روز را تقدیم می کنیم به آنانی که تندیس ایثار و استقامتند و مدافعین ...

    این روزها یادآور دوران حماسه و ایثار بزرگمردانی است که مردانه ایستادند و برای دفاع از ارزشها و ارمانهای انقلاب ذره ای پس نرفتند . این روز را تقدیم می کنیم به آنانی که تندیس ایثار و استقامتند و مدافعین انقلاب و امام ورهبری آنان که جان دادند، دست و پا دادند اما اسلام را به ثمن بخس ندادند.

     روز ۲۶ مرداد ۱۳۶۹ ایران اسلامى شاهد بازگشت آزادگان سرافرازى بود که پس از تحمل سالهاى اسارت خود در اردوگاههاى عراق، پاى به میهن اسلامى گذاشتند و به آغوش خانواده ‏هاى خود بازگشتند.

    اسراى سرافراز ایرانى از چند نقطه مرزى با تشریفات وارد کشور شدند و نخستین واکنش آنان، بوسه بر خاک ایران و ریختن اشک شوق بود. زیارت مرقد مطهر حضرت امام خمینى(ره) و هم‏چنین بیعت با جانشین خلف وى حضرت آیت‏الله خامنه ‏اى، از نخستین برنامه‏ ها و اقدامات مشترک آزادگان سرافراز ایرانى بود.

    مسأله اسارت طولانى فرزندان این ملت به‏نوبه خود امتحان دیگرى بود که ملت ما با موفقیت آن‏را به انجام رسانده و اسراى ما همانند ملت ایران، از خود آزادمردى نشان دادند و سرانجام با موفقیت و سرافرازى به وطن بازگشتند.

    فرزندان میهن به عشق دیدار پیر جماران، روزهاى سخت هجران را به امید وصال سپرى می کردند و هردم به این امید، روزها را لحظه‏شمارى مى‏کردند. آنان در گوشه زندان‏هاى تاریک و وحشتناک دشمن، با پدر پیر خود درددل مى‏کردند

    باید گفت آزادگان، گنجینه‏هاى ارزشمندى هستند که در درون آن، فرهنگ انسان‏ساز دوران اسارت نهفته است. ثبت وقایع اسارت، پلى است براى انتقال فرهنگ اسارت از درون اردوگاه‏ها به شهرهاى میهن اسلامى‏مان، ایران. بر حاملان این فرهنگ است که ضمن حفظ آن، چاره‏اى نیز براى ترویج آن بیندیشند. در زمینه بیان این فرهنگ، از سه ابزار خط، تصویر و انتقال به‏صورت سینه به سینه می ‏توان بهره گرفت، امّا مهم این است که بیان فرهنگ اسارت، امرى حیاتى و کارى بس سترگ براى جامعه جوان ماست. بنابراین، نظام اسلامى باید از همه امکانات موجود در این حرکت ارزشى فرهنگى بهره‏بردارى کند، تا اثر مجاهدت و مقاومت وصف‏ناپذیر این رسولان انقلاب، به‏صورت فرهنگ مصوّر و مکتوب و به‏مثابه کلید راه هدایت براى نسل آینده و همه بیداردلان و آزادگان جهان محفوظ بماند.

    آزادگان، صبورتر از سنگ صبور و راضى‏ترین کسان به قضاى الهى بودند. اینان سینه‏هایى فراخ‏تر از اقیانوس داشتند که از همه‏جا و همه‏کس بریده و به خدا پیوسته بودند، آزاده نامیده شدند چون از قید نفس و نفسیات رهایى یافته بودند. و امروز یادآور بازگشت غرورآفرین مردان و زنان آزاده‏اى است که پس از تحمل سال‏ها شکنجه و دورى از عزیزان خویش، به وطن بازگشتند و به انتظار میلیون‏ها ایرانى پایان دادند. در این روز، شکیبایى مادران، پدران، همسران و فرزندان این آزادمردان به‏ بار نشست و سال‏هاى نگرانى و شوق دیدار به پایان رسید و وعده الهى تحقق یافت: «و بشر الصابرین»

    فروغ مسلم زاده

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب