میراث جرون
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ساعت : ۰۱:۲۶
یادداشت

((بعد از ۴۰سال اورا دیدم قلبم به یک بار قلبم از حرکت ایستاد ))

  به قلم‌عبدالحسین اسدپور امروزبعد از چهل سال در کنار قبر برادرش‌، که مادر بزرگم ...

شایسته گزینی مورد نظر مردم باشد 

  فروغ مسلم زاده // با توجه به در پیش بودن بزرگترین رویداد سایسی کشور ...

جای خالی آموزش در پیام های بازرگانی رسانه ملی !

وحید حاج سعیدی// مفهوم آموزِش، در لغت به معنای فرایند تسهیل یادگیری یا کسب ...

حل مشکل ته لنجی در هرمزگان آرزوی دیرینه

فروغ مسلم زاده // الای ملوانی یا ته‌لنجی ظرفیتی است که برای کمک به ...

((کاشت درخت اکالیپتوس در بندرلنگه به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شود))

((کاشت درخت اکالیپتوس در بندرلنگه به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شود))

عبدالحسین اسدپور//میراث جرون کاشت درخت اکالیپتوس در قالب طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال ...

برای کودکان مظلوم غزه

برای کودکان مظلوم غزه

فروغ مسلم زاده // جنـود اللّٰه ‌لاتَفشَـلُوا هـم فـائزون ‌بالـشهآدة أو بـالفتـْح:" سربازان ‌خـدا ...

هوش مصنوعی تحول هزاره سوم

هوش مصنوعی تحول هزاره سوم

فروغ مسلم زاده // رشد و گسترش هوش‌ مصنوعی و حوزه‌های کاربردی آنچنان شتابان ...

لوس ترین طلای سال!

وحید حاج سعیدی// این که خلق الله یا حتی دانشمندان دایم از یک فلز ...

ژن نئاندرتال و آمار بیکاری!

وحید حاج سعیدی ما همیشه خدا فکر می کردیم دوران پارینه سنگی و عصر ...

ضرورت باز تعریف ساختار آموزش و پرورش

ضرورت باز تعریف ساختار آموزش و پرورش

وحید حاج سعیدی سخن راندن در باب اهمیت «آموزش و پرورش» و ارتباط آن ...

  • کد مطلب : 22445
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 20 آگوست, 2017 - 11:11
  • شما اینجا هستید :خبرهای ویژه
  •   

    توافق ایران و ترکیه بر سر ادلب

    روزنامه دیلی صباح در گزارشی ادعا کرد که در جریان سفر فرمانده ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران به ترکیه، این دو کشور به یک توافق مشترک با روسیه برای حل مسأله ادلب دست یافته‌اند.

    روزنامه شهروند: روزنامه دیلی صباح در گزارشی ادعا کرد که در جریان سفر فرمانده ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران به ترکیه، این دو کشور به یک توافق مشترک با روسیه برای حل مسأله ادلب دست یافته‌اند.

    به نوشته روزنامه دیلی صباح، درحالی‌که گفته می‌شود آمریکا خود را برای حمله نظامی به ادلب آماده می‌کند، تهران، دمشق، آنکارا و مسکو درحال توافق بر سر یک تلاش مشترک برای یافتن راهی هستند که به نفع هر سه کشوری باشد که مذاکرات آستانه را برای حل این مسأله آغاز کرده‌اند.

    انتظار می‌رود سفر سرلشکر محمد باقری فرمانده ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران به آنکارا و دیدارش با خلوصی آکار همتای ترک خود و رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه به حصول نتایجی واقعی و منسجم در ادلب منجر شود. منابع دیپلماتیک ارشد در آنکارا به دیلی صباح گفته‌اند که فرماندهان ایران و ترکیه در دیدار هفته گذشته خود بر سر سازوکاری برای یک منطقه کاهش تنش دیگر در سوریه، در شهر ادلب به توافق دست یافتند که شامل ارتش روسیه نیز می‌شود.

    این ژنرال‌ها در حقیقت به یک درک مشترک برای این شهر مناقشه برانگیز سوری دست پیدا کردند تا آن را به سرعت حل‌وفصل کنند. تهران، آنکارا و کرملین به تازگی تلاش‌هایشان را برای یافتن راه‌حلی در ادلب پس از آن‌که آمریکا نشان داد قصد یک حمله زمینی به این شهر را دارد، افزایش داده‌اند. پس از سفر غیرمنتظره رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران به ترکیه، اکنون قرار است رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه نیز در آینده نزدیک به ترکیه سفر کند.

    این منابع آگاه گفته‌اند که اگرچه تهران و آنکارا درخصوص موضوع ادلب هم نظر هستند، کارشناسان هر سه کشور ایران، ترکیه و روسیه روی جزییات سازوکار سه گانه کار خواهند کرد.
    یک منبع گفت: آنچه در این دیدارها اهمیت داشت، این بود که هر سه کشور خواهان اقدام هستند. به نوشته دیلی صباح در شرایطی که یک فضای مثبت و خوشبینانه در رسانه‌های ترک وجود دارد، به نظر می‌آید که سرلشکر باقری نیز از سفر خود رضایت دارد.

    وی به یک رسانه ایرانی گفت که این یک سفر ضروری برای دست یافتن به همکاری و مشاوره بهتر درخصوص مسائل مختلف منطقه‌ای و نظامی بود. بنعالی ییلدیریم نخست‌وزیر ترکیه روز جمعه گفت که هدف اصلی توقف جنگ داخلی در منطقه ادلب و بخش‌های جنوبی سوریه است. وی تصریح کرد: ترکیه، ایران و روسیه مذاکرات آستانه را به منظور برقراری صلح دایمی در سوریه آغاز کردند.

    انتظار می‌رود که یک راه‌حل پایدار به دست آید. مقامات ارشد نیز به‌طور مرتب برای حل این وضع با یکدیگر دیدار کرده‌اند. نخست‌وزیر ترکیه در ادامه بدون این‌که احتمال یک حمله زمینی مشترک میان تهران، آنکارا و مسکو در ادلب را رد کند، گفت که حمله علیه سازمان‌های تروریستی همواره در دستور کار بوده است. این خبر درحالی از سوی این رسانه ترک مطرح می‌شود که تاکنون مقامات رسمی ایران و ترکیه در این خصوص اظهار نظری  نکرده و این خبر را نیز تأیید نکرده‌اند.

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب