میراث جرون
امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ساعت : ۱۲:۵۵
یادداشت

توسعه اقتصاد دریامحور و شعار سال اولویت هرمزگان

فروغ مسلم زاده // اقتصاد دریا محور در بخش‌های مختلف دولت می‌تواند به مردم ...

توسعه و شکوفایی اقتصادی با مشارکت مردم

فروغ مسلم زاده// برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم، اقتصاد کشور نیاز ...

جهش تولید با مشارکت مردمی استراتژی مهم توسعه اقتصادی است

فروغ مسلم زاده // جهش تولید با مشارکت مردمی در راستای تحقق شعار سال ...

حادثه برخورد و واژگونی موتور سوار نوجوانان وجوانان درسطح استان

عبدالحسین اسدپور// این روزها وشب هاراکب نوجوان وجوانان موتورسیکلت در کل استان‌ در خیابانهای ...

تاثیرات آموزش بر اقتصاد

وحید حاج سعیدی// امروزه در دنیا تاثیر آموزش بر اقتصاد به یک اصل قابل ...

ضرورت ذخیره سازی باران در سدها

فروغ مسلم زاده // فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام ...

سیلی جوانمردی بر گونه نامردان

فروغ مسلم زاده // میراث جرون حمله دو شب پیش ایران این پیام را ...

چه زمانی شبکه های اجتماعی رفع فیلتر می شوند!؟

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس درباره زمان رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، بیان می‌کند ...

زیرساختهای گردشگری در هرمزگان نیازمتد توجه

مریم آقاجانی // توسعه زیرساخت‌های گردشگری جزایر هرمزگان به‌ویژه در بخش آب و برق ...

سواد رسانه‌ای چگونه می‌تواند در مواقع بحران به داد جامعه برسد

فروغ مسلم زاده // مردم در فضای مجازی رفتارهای هیجان‌آمیزی از خود بروز می‌دهند ...

  • کد مطلب : 8332
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 7 دسامبر, 2016 - 04:59
  • شما اینجا هستید :اخبار مشروح
  •   

    دبیر اجرایی خانه کشاورز هرمزگان:مشکلات انبوه کشاورزی همچنان غیر قابل حل/مسئولان ما را درک نمی کنند

    میراث جرون:دبیر اجرایی خانه کشاورز استان هرمزگان مشکلات حوزه کشاورزی را همچنان انبوه، متراکم و غیرقابل حل توصیف کرد و گفت: علی رغم وجود این مشکلات در دو دهه گذشته، انگار برای این بخش هیچ راه حلی وجود ندارد.

    میراث جرون:دبیر اجرایی خانه کشاورز استان هرمزگان مشکلات حوزه کشاورزی را همچنان انبوه، متراکم و غیرقابل حل توصیف کرد و گفت: علی رغم وجود این مشکلات در دو دهه گذشته، انگار برای این بخش هیچ راه حلی وجود ندارد.
    ابوطالب جوادی در دیدار جمعی از فعالان بخش کشاورزی استان با احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس تصریح کرد: بعد از گذشت ۳۷سال از عمر انقلاب و وجود ۳۰وزیر و صدها معاون وزیر حتی یک هرمزگانی در این ساختار وجود ندارد که ما کشاورزان به او مراجعه کنیم و مشکلاتمان را به او ارجاع دهیم. این یکی از گله های هرمزگانی ها از کسانی است که امور مردم را برعهده دارند و آن را مدیریت می کنند.
    به گفته وی؛ مدیران و مسوولان آن طور که باید مشکلات بخش کشاورزی و کشاورزان را درک نمی کنند و راه حل درستی برای برون رفت از این شرایط وجود ندارد.
    ۲۵۰ هزار نفر در بخش کشاورزی هرمزگان مشغول به کارند
    این فعال حوزه کشاورزی، مجموع کشاورزان دارای آب و زمین و چاه در استان را ۲۵هزار نفر و بهره برداران این صنعت را که در ۱۶۰هزار هکتار از زمین های زراعی و باغی هرمزگان مشغول فعالیت هستند، ۲۵۰هزار نفر اعلام کرد و افزود: وام موعوقه کشاورزان بیش از ۲ دهه است مورد بحث ما، دولت و بانک هاست اما نتیجه ای جز سود و جریمه تاخیر در این سال ها حاصل نشده است.
    جوادی، البته خاطرنشان ساخت: اخیرا مجلس مصوبه ای به دولت ابلاغ کرده است که اگر وام ها تا ۱۰۰میلیون پرداخت شود جریمه تاخیر و سود را دولت عهده دار می شود اما این مصوبه هنوز به بانک های عامل ابلاغ نشده و به گفته رییس بانک کشاورزی استان تا زمانی که این مصوبه ابلاغ و از سوی بانک مرکزی اعلام نشود برای بانک ها ضمانت اجرایی ندارد.
    دبیر اجرایی خانه کشاورز هرمزگان، یکی دیگر از مشکلات کشاورزان استان را پلمب کردن چاههای کشاورزی از سوی آب منطقه ای دانست و گفت: هم اکنون اراضی مردم زیر کشت رفته و برای این کار سرمایه گذاری سنگینی صورت گرفته و کارگران زیادی سر این چاهها و روی زمین ها مشغول به کار کار هستند. با این تصمیمات بی موقع و نابجا هم سرمایه کشاورز را از بین می برند و هم کارگران زیادی را بیکار و بی خانمان می کنند.
    وی با بیان این اینکه اگر تصمیمی برای پرکردن چاهها دارند باید بعد از سال زراعی و البته با حضور نمایندگان مجلس و کارشناسان واقعی کشاورزی این کار را بکنند، اضافه کرد: شرکت آب منطقه ای نباید حق و حقوق و زحمات کشاورزان و کارگران این بخش و محصولات زیر کشت را با این گونه تصمیمات نابود کند.
    جوادی، در خصوص فروش محصولات کشاورزی استان نیز گفت: هم اکنون بادمجان تولید شده در هرمزگان هر تن ۳۰۰هزار تن به فروش می رسد در حالی که قیمت تمام شده آن برای تولید هر کیلو ۷۰۰تومان است. سایر محصولات مانند گوجه، خیار، پیاز و فلفل که سختی های فراوانی برای تولید دارند نیز به همین صورت است.
    وعده تشکیل پایانه فروش و بازاریابی محصولات کشاورزی عملی نشد
    دبیر اجرایی جانه کشاورز یادآور شد: از زمان وعده تشکیل پایانه فروش و بازاریابی برای محصولات کشاورزی از طرف استانداری و سازمان جهاد کشاورزی دو سال می گذرد اما این کار تاکنون رنگ واقعیت به خود نگرفته و کشاورزان برای فروش محصولات خود همچنان، سرگردان و بلاتکلیف هستند و باید محصولات خود را به مشتری های دوره گرد بفروشند.
    وی یادآور شد: سفر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان به روسیه برای بازاریابی فروش محصولات نیز تاکنون بی نتیجه مانده یا حداقل برای امسال میسر نیست.
    جوادی با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی باید حمل محصولات کشاورزی هرمزگان را به استان های دیگر برعهده بگیرد، گقت: در حال حاضر محصولات تولیدی کشاورزان هرمزگانی تنها به شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، شیراز و اردبیل فرستاده می شود، چه اشکالی دارد سازمان تعاون روستایی محصولات کشاورزان را همین جا تحویل بگیرد و به همه استان ها ارسال کند؟
    کشورهای عراق، امارات و آسیای میانه بازار مناسبی برای عرضه محصولات کشاورزی هرمزگان
    دبیراجرایی خانه کشاورز استان هرمزگان، کشورهای عراق، امارات و آسیای میانه را به عنوان بازارهای فروش مناسبی برای عرضه محصولات تولیدی استان نام برد و پیشنهاد داد: شاخه بازرگانی سفارتخانه ها علاوه بر کار سیاسی باید کار اقتصادی هم در دستور کار خود قرار دهند و برای فروش محصولات کشاورزی بازاریابی کنند.

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب