دستور اکید وزیرکشور برای تامین نیازهای ضروری زلزله‌زدگان تا ظهر سه شنبه

چاپ

تصویر دستور اکید وزیرکشور برای تامین نیازهای ضروری زلزله‌زدگان تا ظهر سه شنبه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران کرمانشاه امدادرسانی به مصدومان و مجروحان زلزله را کار بزرگ و سختی توصیف کرد و گفت: این زلزله حادثه‌ای عظیم و دارای ابعاد گسترده‌ای است. ما باید تمام تلاش‌مان را برای امدادرسانی و آباد کردن این مناطق به کار ببندیم.

وی با بیان اینکه روستاهای زیادی طی این زلزله آسیب دیده‌اند، گفت: به تمامی فرمانداران و بخشداران ابلاغ کردم که حتما در حوزه مسئولیتی خود به شکل زمین یا هوایی از مناطق زلزله زده بازدید کرده و گزارش آن را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه در مورد وضعیت توزیع چادرها خوب نیست، گفت: ما درخواست ۲۰ هزار چادر داریم. در این جلسه گفته شد که ممکن است برخی چادرها را بردارند به نظر من به عنوان رئیس ستادبحران کشور ایرادی ندارد و هر چه می‌توانید چادر به این مناطق بیاورید. هر خانواده زلزله زده باید حداقل یک چادر داشته باشد و حالا اگر برخی بدون آنکه نیاز داشته باشند چادری بر می‌دارند اولا که تعدادشان بسیار کم است و دوم اینکه اهمیتی ندارد و باید برای تمامی زلزله زدگان چادر بیاوریم.

وی با بیان اینکه توزیع این چادرها نیز مهم است، گفت: باید فرمانداران، بخشداران و تمامی دستگاه‌ها هماهنگ کنند تا چادر به تمامی زلزله زدگان برسد.

وی بابیان اینکه آقای رئیس جمهور نیز بر ضرورت اختصاص چادر و حل مشکلات آب زلزله زدگان تاکید داشتند، گفت: گفته شد که آب ممکن است در روزهای آتی وصل شود. برای ما به هیچ عنوان قابل قبول نیست که آب روستایی قطع باشد. حتما باید آب روستاها وصل شود و ۴۸ ساعت را به هیچ عنوان نمی‌پذیریم.

وی همچنین خواستار توزیع آب معدنی میان زلزله زدگان شد و گفت: هر چقدر که آب معدنی لازم است درخواست بدهید و آن را میان زلزله زدگان توزیع کنید. تانکر آب هم در بعضی از مناطق باید باشد اما ۲۰ یا ۳۰ تانکر آب جواب نمی‌دهد. باید آب مردم تامین شود و به هیچ عنوان نمی‌پذیرم که فردی به خاطر نبود آب تشنه باشد.

وی با اشاره به قطعی برق در ۲۶۳ روستا نیز گفت: تا فردا ظهر باید جریان برق وصل و در این زمینه باید تمام اقدامات انجام شود. همچنین باید نان مورد نیاز مردم نیز تامین شده و در اختیارشان قرار بگیرد.

رحمانی فضلی بر ضرورت آرام سازی و همراه سازی مردم نیز تاکید کرد و گفت: سرکشی به روستاها مسئله مهمی است و اگر مردم با مسئولان درشتی کردند نباید واکنشی نشان بدهیم.

رحمانی فضلی همچنین بر ضرورت کنترل بیماری‌ها و آلودگی آب در مناطق زلزله زده تاکید کرد و گفت: تبلیغات و اطلاع رسانی نیز موضوع مهمی است. بایدخبرها به گونه‌ای باشد که مردم ناامید نشوند. اطلاع رسانی نباید موجب تهییج مردم شود.

وی در بخش دیگری ازسخنانش از تمامی دستگاه‌های دولتی خواست که علیه پیمانکارانی که سازه‌هایشان در پی زلزله تخریب شده شکایت کنند و گفت: اگر بیمارستانی نوساز تخریب شده حتما باید از پیمانکارش شکایت شود باید یکبار برای همیشه تکلیف این سازه‌های ناایمن مشخص شود.

رحمانی فضلی همچنین از اقدامات و خدمات نیروهای مسلح در این حادثه قدردانی کرد و گفت: تمامی دستگاه‌ها کار عظیمی را در این زلزله انجام دادند و همگی پای کار بودند که باید از تمام آنها قدردانی کنیم.