میراث جرون
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ساعت : ۱۹:۳۳
یادداشت

ضرورت ذخیره سازی باران در سدها

فروغ مسلم زاده // فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام ...

سیلی جوانمردی بر گونه نامردان

فروغ مسلم زاده // میراث جرون حمله دو شب پیش ایران این پیام را ...

چه زمانی شبکه های اجتماعی رفع فیلتر می شوند!؟

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس درباره زمان رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، بیان می‌کند ...

زیرساختهای گردشگری در هرمزگان نیازمتد توجه

مریم آقاجانی // توسعه زیرساخت‌های گردشگری جزایر هرمزگان به‌ویژه در بخش آب و برق ...

سواد رسانه‌ای چگونه می‌تواند در مواقع بحران به داد جامعه برسد

فروغ مسلم زاده // مردم در فضای مجازی رفتارهای هیجان‌آمیزی از خود بروز می‌دهند ...

جهش تولید با مشارکت مردم

فروغ مسلم زاده// رهبر معظم انقلاب در نام گذاری امسال، دو بعد جهش اقتصادی ...

((افزایش افسار گسیخته نرخ ارز تا کجا،مردم درمانده این همه بدبختی ))

عبدالحسین اسدپور/// ، این روز ها قیمت ها بطور سرسام اوری بالا می رود ...

((روز قدس فریاد عشق ))

به قلم عبدالحسین اسدپور /// ۱۷ فروردین برابر با ۲۵ رمضان ۱۴۴۵ ، روز ...

((بعد از ۴۰سال اورا دیدم قلبم به یک بار قلبم از حرکت ایستاد ))

  به قلم‌عبدالحسین اسدپور امروزبعد از چهل سال در کنار قبر برادرش‌، که مادر بزرگم ...

شایسته گزینی مورد نظر مردم باشد 

  فروغ مسلم زاده // با توجه به در پیش بودن بزرگترین رویداد سایسی کشور ...

  • کد مطلب : 24513
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 21 سپتامبر, 2017 - 13:09
  • شما اینجا هستید :اخبار مشروح
  •   

    رئيس بيمه گري و درآمد استان هرمزگان : ۱۰۳ هزار نفر تحت پوشش بيمه سلامت هستند

    رئيس بيمه گري و درآمد استان هرمزگان گفت : تا به امروز 103 هزار نفر تحت پوشش بيمه سلامت هستند .

    به گزارش خبرنگار میراث جرون ، “مظفر زارعي” عنوان كرد : تعداد افرادی كه تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند ، به صورت ماهانه به دلايلی مثل ازدواج ، شاغل شدن و فوت تغيیر مي كنند و بیمه آنها باطل مي شود .
    وی اظهار داشت : سيستم ما هوشمند شده است و ادارات ثبت احوال ، سازمان تامين اجتمايي ، نيروهاي مسلح به هم متصل می باشند و كساني كه زیر پوشش بيمه های دیگر هستند را نمي توانيم بیمه کنیم .
    به گفته این مسئول ، ما با تمام موسسه های درماني ، بيمارستان هاي دانشگاهي وخصوصي، مطب هاي عمومي ، تخصصي و فوق تخصصي ، راديولوژي و آزمايشگاه ها در استان که بيش از ۶۰ درصد نیز می باشند ، قرارداد داريم .
    رئيس بيمه گري و درآمد استان هرمزگان در پاسخ به اینکه اتباع بیگانه هم می توانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند ، گفت : رئيس بيمه گري و درمان وزارت كشور با هماهنگي سازمان ملل ، تعدادي از اتباع بيگانه را مشخص كردند كه شامل تابعیت افغاني ، هندي و عراق می باشند .
    “مظفر زارعي” عنوان كرد : تا به امروز ۷۶ نفر تبعه افغاني داشتيم كه تحت پوشش بیمه سلامت قرار گفتند و هندي و عراقي نداشتيم .
    وي خاطر نشان كرد: بيمه سلامت شامل دندانپزشكي هايي می باشد كه با آن ها قرارداد داریم ولي اكثر دندانپزشك ها مشتري خاص خود را دارند و نيازي به قرارداد با ما ندارند .
    وي بيان كرد : معتادين هم جزء بيمه شدگان ما هستند و مي توانند هر چه زود تر با شناسنامه و كارت ملي به مراكز بیمه سلامت اقدام كنند .
    این مسئول با بیان اینکه بيماران خاص ، سرطاني و HIV دفتر چه هاي نشانه دار دارند ،افزود : يك سري خدمات رايگان به این بیماران تعلق مي گيرد .رئيس بيمه گري و درآمد استان هرمزگان گفت: ما ۴۱ دفتر پيشخوان طرف قرارداد داريم كه از اين تعداد ۳۸ تا فعال هستند و ۳ تا از دفاتر هم به همين زودي فعال مي شوند .
    زارعي خاطر نشان كرد: اتباع خارجه به صورت سالانه بايستی به ازای هر نفر چهار صدو پنجاه هزار تومان حق بيمه پرداخت كنند .
    وي در ادامه عنوان كرد : براي بيمه روستايي خدماتی را در نظر گرفتیم كه در هر روستا يك همیارسلامت آموزش دهيم و که این همیار بایستی امين مردم باشد و بتواند به مردم كمك كند .
    وي تصریح داشت : صندوق بيمه سلامت از خرداد سال ۹۳ استارت تشکیل آن زده شده است و هدف از تشكيل بيمه سلامت اين است كه هيچ كس بدون دفتر چه نباشد و هر ايراني بايستی به اجبار به همان صورت كه شناسنامه دارد ، دفتر چه هم داشته باشد .
    این مسئول در خصوص دفترچه های المثنی ها عنوان كرد : براي دفتر چه المثني ، طبق قانون عمل مي كنيم و پروسه قانونی بیمه سلامت اين است كه بعد از يك ماه دفتر چه صادر شود .
    وي با بیان اینکه آمار دفتر چه صادره خارج از نوبت در سال ۳ درصد است ، خاطرنشان کرد : افرادي كه دفتر چه آن ها گم شده است و تحت درمان هستند با نامه پزشك ، دفتر چه المثني آنها زودتر صادر می شود .
    وی در ادامه افزود :بيمه سلامت تلفن گويا نیز براي تعويض دفتر چه دارد و دفتر چه را تا درب منزل شخص مي برند و این برنامه به صورتی می باشد كه از طريق سايت انجام مي شود ولی متاسفانه در استان ما يك سيستمی را اجرا کردیم كه در خواست تلفني دفترچه و بردن به درب منزل بيمه شده را با هزينه اياب و ذهاب بالا حساب كرد و یك دفتر چه ایی را که به درب خانه بيمه شده می برد ۱۵ الي ۲۰ هزار تومان هزينه دارد كه به صرفه نيست و طرف قرارداد هم قبول نمي كند و ما هم امكانات ارسال دفترچه را نداريم .
    به گفته وی ، تنها چيزي كه ساز مان در اختيار ما قرار داده است این می باشد که ما مي توانيم از طریق سايت درخواست را بگيريم ،چاپ كنيم و ارسال بر عهده خود شخص است . وی در پایان، میانگین تعويض و تمديد دفترچه را به صورت سالانه بين ۱۸ تا ۲۰ هزار عنوان داشت .

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب