رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور: برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند پایبندی به الگوها هستیم

چاپ

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در این مراسم گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی، نیازمند توجه و پایبندی به الگوها هستیم.

سلیمان پاک‌سرشت در آیین آغاز به‌روزرسانی تجهیزات کارگاه‌های آموزشی اتومکانیک سراسر کشور که به صورت پایلوت در هرمزگان اجرا شد، افزود: در این راستا بایستی از ظرفیت‌های موجود استفاده نمود و برای اشتغالزایی از بستر مهارت‌آموزی سرمایه‌گذاری نمود.

وی با بیان اینکه در استان هرمزگان نیاز به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی با توجه به جایگاه استان، بیشتر احساس می‌شود افزود: در همین راستا ارتقا و بهبود تجهیزات را در برنامه داریم که این به‌روزرسانی را آغاز کرده‌ایم و تداوم دارد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: به‌روزرسانی کارگاه‌ها هم در قالب همکاری‌های بین سازمانی و بین دستگاه‌ها بسیار اهمیت دارد.

پاک‌سرشت تصریح کرد: طرح به‌روزرسانی کارگاه‌ها سرمایه‌گذاری بلندمدت است و این موضوع نشان می‌دهد که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی در بخش‌های مختلف دارای اهمیت است، مهارت مساله آینده جامعه ماست و منحصر به امروز نیست.

وی تصریح کرد: نهضت مهارت‌آموزی در کشور در حال شکل‌گیری است که باعث افزایش اشتغال می‌شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: ۳۵۰کارگاه آموزشی دولتی فنی و حرفه‌ای به روزرسانی می‌شود.

پاک‌سرشت گفت: با تکیه بر امکانات و فرصت‌هایی که مغفول بوده است، این طرح را اجرا کرده‌ایم و ابتکار عملی با همکاری سازمان تملیکی این اقدام انجام شد که انتظار می‌رود دستگاه‌های دیگر همکاری بیشتری را با فنی و حرفه‌ای داشته باشند تا فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه مهارت‌آموزی محقق شود.

وی خاطرنشان نمود: سال۹۷ سالی برای تقویت مهارت‌آموزی است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بر استفاده از ظرفیت‌های توسعه‌ای هرمزگان تاکید کرد و اظهار داشت:  نیروی انسانی مهارتی مورد نیاز استان را بایستی تربیت کنیم و بایستی از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای تربیت نیروی ماهر و مورد نیاز از طریق فنی وحرفه‌ای تاکید کرد.

گفتنی است به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان از ۴۹۸ خودروی خارجی، تعداد ۳۰ دستگاه خودرو از اموال تملیکی برای استفاده در کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در استان اختصاص یافت.