میراث جرون
امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ساعت : ۱۳:۴۳
یادداشت

((بعد از ۴۰سال اورا دیدم قلبم به یک بار قلبم از حرکت ایستاد ))

  به قلم‌عبدالحسین اسدپور امروزبعد از چهل سال در کنار قبر برادرش‌، که مادر بزرگم ...

شایسته گزینی مورد نظر مردم باشد 

  فروغ مسلم زاده // با توجه به در پیش بودن بزرگترین رویداد سایسی کشور ...

جای خالی آموزش در پیام های بازرگانی رسانه ملی !

وحید حاج سعیدی// مفهوم آموزِش، در لغت به معنای فرایند تسهیل یادگیری یا کسب ...

حل مشکل ته لنجی در هرمزگان آرزوی دیرینه

فروغ مسلم زاده // الای ملوانی یا ته‌لنجی ظرفیتی است که برای کمک به ...

((کاشت درخت اکالیپتوس در بندرلنگه به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شود))

((کاشت درخت اکالیپتوس در بندرلنگه به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شود))

عبدالحسین اسدپور//میراث جرون کاشت درخت اکالیپتوس در قالب طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال ...

برای کودکان مظلوم غزه

برای کودکان مظلوم غزه

فروغ مسلم زاده // جنـود اللّٰه ‌لاتَفشَـلُوا هـم فـائزون ‌بالـشهآدة أو بـالفتـْح:" سربازان ‌خـدا ...

هوش مصنوعی تحول هزاره سوم

هوش مصنوعی تحول هزاره سوم

فروغ مسلم زاده // رشد و گسترش هوش‌ مصنوعی و حوزه‌های کاربردی آنچنان شتابان ...

لوس ترین طلای سال!

وحید حاج سعیدی// این که خلق الله یا حتی دانشمندان دایم از یک فلز ...

ژن نئاندرتال و آمار بیکاری!

وحید حاج سعیدی ما همیشه خدا فکر می کردیم دوران پارینه سنگی و عصر ...

ضرورت باز تعریف ساختار آموزش و پرورش

ضرورت باز تعریف ساختار آموزش و پرورش

وحید حاج سعیدی سخن راندن در باب اهمیت «آموزش و پرورش» و ارتباط آن ...

  • کد مطلب : 12813
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 25 فوریه, 2017 - 13:10
  • شما اینجا هستید :گزارش
  •   

    رسیدگی به آب شرب،راه روستایی وبهداشت باید در اولویت قرار گیرد

    نشست جوانان روستای محروم سبهتی با خبرنگار میرآث جرونمصیب سالاری عضو شورای اسلامی روستای سبهتی، رئیس هئیت مذهبی حضرت علی اصغر(ع)،رابط کانون فرهنگی هنری و ورزشی قائم روستای سبهتی، جانشین فرمانده پایگاه بسیج حضرت علی اکبر(ع)و سرپرست تیم فوتبال سبحان جوان روستا در گفتگو با خبر نگار میراث جرون از مشکلات این روستا گفت:

    سالاری در ابتدا بیان نمود: روستای سبهتی با جمعیتی ۸۰۰نفرو۱۷۰ خانوار با مسافت حدود ۳۰ کیلومتراز مرکز شهرمیناب می باشد.روستای سبهتی جزء روستاهای بخش مرکزی بندر یا روستای تیاب می باشد که به مرکزیت تیاب است.
    جانشین فرمانده پایگاه بسیج روستا عنوان نمود: وضعیت بد بهداشتی در روستا باعث مشکلاتی برای مردم روستا گردیده و با پیگیری های مستمری که انجام داده ائیم تنها توانسته ایئم ساختمان خانه بهداشت روستا را درست نمایئم و فقط مانده کارهای مهم این خانه بهداشت آب و برق و چاله سرویس بهداشتی خانه بهداشت .
    سالاری اظهار داشت: هم اکنون بیماران روستا با مشکلات عدیده ایی که در فصل زمستان و تابستانها با ان مواجه هستند باید مصافت ناهموار ۸ کیلومتری را تا روستای photo_2017-02-25_13-08-03سرباران طی نمایند و به خانه بهداشت روستای سرباران برسند.
    سرپرست تیم فوتبال سبحان جوان با اشاره به بدی راه ارتباطی بین روستا تا شهر میناب بیان نمود:مدت ۴دهه می باشد که راه ارتباطی این روستا که راه ارتباطی مرکز استان نیز برای اهالی به استان می باشد در وضعیتی نا مناسب به سر می برد و یکی از صدها مشکل این روستا که امیدوارم مسئولین بتوانند به آن رسیدگی نمایند همین راه ارتباطی روستا به شهر و روستا به مرکز استان نیز می باشد است.
    رابط کانون فرهنگی هنری قائم سبهتی با اشاره به رویکرد مناسب جوانان این روستا در بحث کاستن معضلات اجتماعی مانند مواد مخدر گفت: خدا را شکر با برنامه ریزیهایی که توانسته ایئم با همکاری شورای اسلامی،دهیاری،پایگاه مقاومت بسیج روستا،جوانان روستا انجام داده ائیم توانسته ائیم شاهد کاستن معظلات اجتماعی مانند مواد مخدر در روستان باشیم.
    این فعال اجتماعی روستا ادامه داد: برگزاری کلاس های مختلف اموزشی با حضور خانواده های روستایی در روستای سبهتی باعث گردیده تا ما امروز شاهد روستایی به دور از مواد مخدر در سطح روستاهای شهرستان باشیم.
    این مقام مسئول بیان داشت: حمایت بخشداری بخش مرکزی شهرستان میناب در کنار ان فرمانداری ویژه شهرستان و تعامل بزرگان و معتمدین روستا با مرکز شهر باعث شده تا ما برای اینده امیدوارباشیم تا شاهد کاستن مشکلات روستای سبهتی باشیم.
    سالاری با اشاره به کهنه بودن تنها مدرسه روستا ،مدرسه ی شهید محمد شاکری گفت: این مدرسه با عمری نزدیک به ۶ دهه با سقفی نامناسب هم اکنون در بدترین وضیعت ممکن به سر می برد که هم از نظر ساختمانی و هم از نظر راه اتباطی دانش اموزان با مدرسه در وضعیتی نا مناسب قرار دارد .
    عضو شورای اسلامی روستای سبهتی گفت: بیش از ۱۰ بار در مورد راه دانش اموزان جهت حضور در مدرسه با مرکز شهرستان و بخشداری بخش مرکزی مکاتبه نموده ائیم در زمان بارندگی دانش اموزان محروم روستا باید در بدترین نوع ممکن خود را به مدرسه برسانند و با وجود نبود راه نامناسب با لباس هایی تمام گلی باید وارد مدرسه شوند که این زیبنده مردم ولایی روستا که همیشه پیرو خط رهبری و نظام مقدس جهموری اسلامی ایران بوده اند ، نبوده و نیست.
    این معتمد روستا عنوان نمود: در زمانی که ارتباطات به حد اقل ترین فاصله ها رسیده و جهان شده دهکده ایی ،روستائیان روستای سبهتی در بدترین وضیعت ارتباطی تلفنی قرار دارند.
    وی بیان نمود : در روستا هیچ گونه دکل تلفن همراهی یا اپراتوری جهت خدمات دهی به روستائیان نیست و نبوده تنها دکل خط روستایی((برره)) می باشد که در روستای سرباران است .
    سالاری بیان نمود: به طوری که مردم روستا در مواقع ضروری و لازم هیچ گونه دسترسی به تلفنی از هیچ نوع در روستا را ندارند. و همیشه با مشکل ارتباط تلفنی مواجه هستند و امیدواریم مسئولین مخابرات استان و بعد شهرستان نسبت به بررسی این مشکل حاد دستورات لازم را صادر نمایند تا ما شاهد کمتریت خدای ناکرده تلفات در این روستاها باشیم.

    اردشیر زارعی و ابراهیم زارعی که از جوانان فرهیخته روستای سبهتی به همراه سالاری در این گفتگو حضور داشتند از مشکلات پیچیده روستا سخن به میان آوردند.
    اردشیر گفت: هم اکنون من در ۳۲ سالگی عمرم به سر می برم زمانی در روستاهای میناب فشار اب به طوری بود که در بهترین وضیعیت قرار داشت ولی هم اکنون مدت ۱ دهه می باشد که با کمبود شدید اب در روستاهای اطراف و سبهتی قرار داریم .
    زارعی با اشاره به برداشت بی رویه آب سفره های زیرزمنیی دشت میناب با وجود چاه هایبین راهی از سفره های زیر زمینی دشت این شهرستان و نبود نظارت مسئولین شهرستانی و استانی و کار کارشناسانه از این برداشت ها و کهنگی و فرسودگی خط انتقال آب روستا که ۳ دهه از عمر ان می گذرد باعث گردیده تا خانواده های محرم روستا در بدترین شرایط اب شرب قرار بگیرند.ابراهیم زارعی با اشاره به وجود ۵ ترانز برق ۵۰ ولتی،۱۵۰ ،۱۰۰و ۱۵۰ولتی در روستا بیان نمود: در تابستانها که مردم روستا مانند ایران اسلامی مقید به دین و مذهب خود هستند در مراسمات مختلف دینی با کمبود برق در تنها مسجد،غزسالخانه و حسینیه رو برو می باشند تا جایی که به اجبار برای برگزاری خیلی از مراسمات باید در بیرون از مسجد یا حسینیه و یا غسالخانه در هوای گرم این منطقه مراسمات خود را انجام دهند که این دور از شان مردم پاک، نجیب و مذهبی روستا می باشد.وی اظهار کرد تا کنون چندین و چند بار با اداره برق شهرستان ،بخشداری بخش مرکزی مکاتباتی صورت گردیده ولی متاسفانه تا کنون که نزدیک ۵ سال می باشد هنوز هیچ اقدامی برای آسایش مردم روستا انجام نشده تا جایی که مردم روستا در تابستانها با مشکل بی برقی مواجه هستند و این مشکل یکی از مشکلات عدیده مردم روستای سبهتی می باشد که امیدوارم اگر مسئولی این مصاحبه را بخواند و یا ببیند در برطرف نمودن مشکل مردم آستین همت بالا بزند.

    در این جا سالاری عضو شورای اسلامی روستا گفت: سال ۹۱ تعدادی از مسئولین شهرستان میناب و رئیس کمیته امداد وقت به همراه امام جمعه شهرستان میناب جهت بررسی مشکلات روستا به این روستا امدند تا وضیعت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و مردم محروم روستا را رصد نمایند که در همین بازدید قول مساعد را برای تسطیح زمین ورزشی روستا را به جوانان روستا دادند ولی بعد از ان بازید با مراجعه به دفتر امام جمعه متاسفانه هیچ گونه استمداد و یا کمکی بر خلاف قولی که به روستائیان داده بودند انجام نشده .
    سالالری که در بحث ورزش روستا نیز یکی از فعالین این عرصه می باشد بیان نمود: تنها خ۹واسته ما از اداره ورزش و جوانان شهرستان و ادره کل و.رزش و جوانان استان این است که تناه زمین فوتبال خاکی که بنام اداره ورزش و جوانان شهرستان نیز می باشد را در اولیت برنامه ریزیه های اینده خود و این رو ستا قرار دهند تا ما شاهد رشد ورزش در روستای سبهتی و روستاهای همجوار باشیم. که خود ورزش یکی از کارهایی می باشد که می تواند جوانان را از بیشترین معظلات اجتماعی دور نگه دارد.
    در پایان ۳ جوان روستای سبهتی شهرستان میناب ضمن ضمن تقدیر و تشکر از نشریه آفتاب جنوب و میرآث جرون گفتند : تانعکاس درد دل ها و مشکلات روستائیان محرم هرمزگان توسط اصحاب رسانه یکه ئوظیفه در نظام جمهوری اسلامی می باشد که دست اندرکاران این نشریه وزین با غانعکاس اخبار ،مشکلات و موانع پیش رو در روستاها و رساندن این مشکلات به گوش متولیاتن امر کار بسیار مهمیر را انجام می ده۹ند که از طرف مردم روستا از عزیزان صاحب قلم تشکر می نمایئم.

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب