میراث جرون
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ساعت : ۱۰:۵۲
یادداشت

((بعد از ۴۰سال اورا دیدم قلبم به یک بار قلبم از حرکت ایستاد ))

  به قلم‌عبدالحسین اسدپور امروزبعد از چهل سال در کنار قبر برادرش‌، که مادر بزرگم ...

شایسته گزینی مورد نظر مردم باشد 

  فروغ مسلم زاده // با توجه به در پیش بودن بزرگترین رویداد سایسی کشور ...

جای خالی آموزش در پیام های بازرگانی رسانه ملی !

وحید حاج سعیدی// مفهوم آموزِش، در لغت به معنای فرایند تسهیل یادگیری یا کسب ...

حل مشکل ته لنجی در هرمزگان آرزوی دیرینه

فروغ مسلم زاده // الای ملوانی یا ته‌لنجی ظرفیتی است که برای کمک به ...

((کاشت درخت اکالیپتوس در بندرلنگه به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شود))

((کاشت درخت اکالیپتوس در بندرلنگه به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شود))

عبدالحسین اسدپور//میراث جرون کاشت درخت اکالیپتوس در قالب طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال ...

برای کودکان مظلوم غزه

برای کودکان مظلوم غزه

فروغ مسلم زاده // جنـود اللّٰه ‌لاتَفشَـلُوا هـم فـائزون ‌بالـشهآدة أو بـالفتـْح:" سربازان ‌خـدا ...

هوش مصنوعی تحول هزاره سوم

هوش مصنوعی تحول هزاره سوم

فروغ مسلم زاده // رشد و گسترش هوش‌ مصنوعی و حوزه‌های کاربردی آنچنان شتابان ...

لوس ترین طلای سال!

وحید حاج سعیدی// این که خلق الله یا حتی دانشمندان دایم از یک فلز ...

ژن نئاندرتال و آمار بیکاری!

وحید حاج سعیدی ما همیشه خدا فکر می کردیم دوران پارینه سنگی و عصر ...

ضرورت باز تعریف ساختار آموزش و پرورش

ضرورت باز تعریف ساختار آموزش و پرورش

وحید حاج سعیدی سخن راندن در باب اهمیت «آموزش و پرورش» و ارتباط آن ...

  • کد مطلب : 3999
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 21 آگوست, 2016 - 10:24
  • شما اینجا هستید :گزارش
  •   

    رشد ۱۰۰ درصدی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان طی پنج سال اخیر

    مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان از رشد ۱۰۰ درصدی کانون های فرهنگی هنری طی پنج سال اخیر در این استان خبر داد و گفت: در ۲ سال گذشته قریب به ۵۰۰ باب کانون فرهنگی هنری در مساجد هرمزگان تاسیس شده است.

    مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان از رشد ۱۰۰ درصدی کانون های فرهنگی هنری طی پنج سال اخیر در این استان خبر داد و گفت: در ۲ سال گذشته قریب به ۵۰۰ باب کانون فرهنگی هنری در مساجد هرمزگان تاسیس شده است.

    خبرگزاری شبستان-هرمزگان:

     بیست و یکم اوت برابر با ۳۱ مرداد سال ۱۳۴۸ در چنین روزی مسجد الاقصی، قبله نخست مسلمانان به دست صهیونیست ها به آتش کشیده شد و از این رو این روز به نام روز جهانی مساجد نامگذاری شده است.

    مسجد در دین مبین اسلام از جایگاه رفیع و والایی برخوردار است و از آن به عنوان پیوند زمین و آسمان یاد می شود؛ مسجد، پایگاه قوی عبادی و مرکزی معنوی، علمی، آموزشی، سیاسی، حکومتی … است

    دین مبین اسلام درباره مسائل اجتماعی اهمیت فراوانی قائل است و آنچه که از آیات و روایات به دست می آید حکایت از توجه دادن مسلمانان به تجمع و اجتماع، وحدت و یکپارچگی و دوری از هر نوع تک روی، انزوا و رهبانیت است و به همین منظور مکان های خاصی در نظر گرفته شده که نخستین و مهمترین آنها، مسجد است.

    «إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاَةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلاَّ اللّهَ فَعَسَى أُوْلَـئِكَ أَن یَكُونُواْ مِنَ الْمُهْتَدِینَ» (التوبةآیه ۱۸ ) ؛ (مساجد خدا را تنها کسانی آباد می کنند که به خدا و روز قیامت ایمان دارند و نماز برپا می کنند و زکات می دهند و جز از خدا نترسیده اند. امید است آنان از هدایت یافتگان باشند).

    خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس در آستانه روز جهانی مساجد، گفتگویی با حجت الاسلام پهلوانی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان داشته است که در زیر می خوانید؛

    وی با اشاره به اینکه شرط آبادگران مساجد در این آیه، ایمان به خدا و روز قیامت تعیین شده است، افزود: آبادانی مساجد بر دو نوع فیزیکی و معنوی است؛ در بعد آبادانی معنوی، مساجد باید در زمینه توحید، معاد و توجه دادن مردم به معنویت کوشا باشند.

    مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان از احیای کارکردهای متعدد مساجد به عنوان یکی از رسالت های مهم کانون های فرهنگی هنری یاد کرد و گفت: در برهه ای که دشمن با ابزارهای مختلف به جنگ اسلام ناب آمده است، مساجدی که صرفا برای نمازجماعت فعال باشند نمی توانند در برابر ترفندها و حیله های دشمن جامعه را مصون نگه دارند و به نقش سنگر بودن برای محافظت از مردم در برابر ترکش های زهرآگین دشمن عمل کنند.

    وی با بیان اینکه بهره گیری از ایده های ناب جوانان نخبه به همراه تجربه افراد مجرب و استفاده از ابزار روز در کانون های مساجد می تواند ما را در این جنگ نابرابر کمک کند، عنوان کرد:  آنچه به عنوان قدرت نرم ما در این نبرد مورد توجه است، وجود اماکن مقدس مملو از جوانان متدین آماده جانفشانی برای آرمان های اسلام ناب است.

    حجت الاسلام پهلوانی ادامه داد: بسیاری از شهدای صدر اسلام، انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم، درس شهادت را از دانشگاه مسجد آموخته اند و این از نقاط قوت این اماکن مقدس است که دشمن از آن هراس دارد.

    وی وجود نسل جوان در مساجد را باعث ناامیدی دشمن دانست و تصریح کرد: دشمن از اجتماع پیرمردها در مسجد نمی ترسد، بلکه حضور فعال جوانان در این مکان است که دشمن را به وحشت انداخته است.

    این مقام مسئول به وجود بیش از ۹۵۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان هرمزگان اشاره کرد و گفت:  در ۲ سال گذشته قریب به ۵۰۰ باب کانون فرهنگی هنری در مساجد هرمزگان تاسیس شده است.

    وی با بیان اینکه در کنار رشد کمی، به توسعه فعالیت ها و برنامه های محتوایی در کانون های فرهنگی هنری نیز توجه ویژه ای صورت گرفته است، افزود: برون سپاری فعالیت ها به کانون ها یکی از اقدامات مهم در این زمینه است و امروزه کانون های استان مجری برنامه هایی نظیر(جشنواره سراسری سرود رضوی و یا مدهامتان روستایی) در طراز ملی هستند.

    پهلوانی، میزبانی از جشنواره ملی مدهامتان کشوری در سال ۸۹، پنج دوره کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی و دریافت ۶۰۰ مقاله و پیام مراجع عظام و همچنین تربیت بیش از ۲ هزار مبلغ جوان کنگره را بخشی از برنامه های محتوایی کانون های مساجد هرمزگان برشمرد.

    وی اضافه کرد: ابتکار کانون فرهنگی هنری امام المنتظر در برگزاری جشنواره مردمی فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم در دهه کرامت که امسال دهمین دوره آن در روستای کردر رضوی و با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، از دیگر برنامه هاست.

    مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان، اجرای طرح جامع قرآنی ولایت با  تربیت ۱۶۰ حافظ کل قرآن کریم در کانون های روستایی شهرستان سیریک، طرح تربیت حفاظ در کانون روستای کشپیری شهرستان میناب و ابداع و اختراع دهها محصول توسط کانون بازیاری شهرستان میناب را بخش دیگری از برنامه های محتوایی ذکر کرد.

    وی همچنین به چالش های فراروی کانون های مساجد هرمزگان اشاره کرد و گفت: با توجه به محدویت منابع، تا کنون بیش از ۵۰۰ کانون فاقد تجهیزات هستند و دبیرخانه استان نیز از داشتن ساختمانی مستقل بی بهره است و پروژه احداث ساختمان این مجموعه با ۳۰ درصد پیشرفت متوقف شده که برای ادامه آن، توجه ویژه مسئولان را طلب می کند.

    پایان پیام/۸۸


    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب