میراث جرون
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ساعت : ۰۱:۵۷
یادداشت

حادثه برخورد و واژگونی موتور سوار نوجوانان وجوانان درسطح استان

عبدالحسین اسدپور// این روزها وشب هاراکب نوجوان وجوانان موتورسیکلت در کل استان‌ در خیابانهای ...

تاثیرات آموزش بر اقتصاد

وحید حاج سعیدی// امروزه در دنیا تاثیر آموزش بر اقتصاد به یک اصل قابل ...

ضرورت ذخیره سازی باران در سدها

فروغ مسلم زاده // فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام ...

سیلی جوانمردی بر گونه نامردان

فروغ مسلم زاده // میراث جرون حمله دو شب پیش ایران این پیام را ...

چه زمانی شبکه های اجتماعی رفع فیلتر می شوند!؟

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس درباره زمان رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، بیان می‌کند ...

زیرساختهای گردشگری در هرمزگان نیازمتد توجه

مریم آقاجانی // توسعه زیرساخت‌های گردشگری جزایر هرمزگان به‌ویژه در بخش آب و برق ...

سواد رسانه‌ای چگونه می‌تواند در مواقع بحران به داد جامعه برسد

فروغ مسلم زاده // مردم در فضای مجازی رفتارهای هیجان‌آمیزی از خود بروز می‌دهند ...

جهش تولید با مشارکت مردم

فروغ مسلم زاده// رهبر معظم انقلاب در نام گذاری امسال، دو بعد جهش اقتصادی ...

((افزایش افسار گسیخته نرخ ارز تا کجا،مردم درمانده این همه بدبختی ))

عبدالحسین اسدپور/// ، این روز ها قیمت ها بطور سرسام اوری بالا می رود ...

((روز قدس فریاد عشق ))

به قلم عبدالحسین اسدپور /// ۱۷ فروردین برابر با ۲۵ رمضان ۱۴۴۵ ، روز ...

  • کد مطلب : 21548
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 6 آگوست, 2017 - 11:28
  • شما اینجا هستید :اجتماعی > اخبار مشروح > گزارش > یادداشت
  •   

    سه ساله که با شماییم

    میراث جرون:نیمه مرداد که می شود بوی خوش تولد هم می اید ، 15مرداد سالروز تولد هفته نامه میراث جرون است . سه سال است که در عرصه اطلاع رسانی و خبررسانی قدم نهاده ایم تا در وادی پیشرفت و توسعه استان وشهر و دیارمان حرکت کنیم . علیرغم تمامی مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری این عرصه پرمخاطره وخطرات متعدد بازهم همچنان ایستاده ایم تا بنویسیم و به رسالت قلم ارج نهیم.

    میراث جرون:نیمه مرداد که می شود بوی خوش تولد هم می اید ، ۱۵مرداد سالروز تولد هفته نامه میراث جرون است . سه سال است که در عرصه اطلاع رسانی و خبررسانی قدم نهاده ایم تا در وادی پیشرفت و توسعه استان وشهر و دیارمان حرکت کنیم . علیرغم تمامی مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری این عرصه پرمخاطره وخطرات متعدد بازهم همچنان ایستاده ایم تا بنویسیم و به رسالت قلم ارج نهیم.

    اینک این نوزاد نوپای کاغذی روزهای سخت رشد وبالندگی را طی می کند ؛ هرچند سختی ها و مشقتهای زیادی پیش رو دارد اما باید برای رسیدن به اهداف عالی و بزرگ سختی هارا به جان خرید . میراث جرون سه سال در عرصه اطلاع رسانی هرمزگان فعال است و همچنان فعال می ماند تا صدای مردم هرمزگان باشد و برای رسیدن به نقطه کمال نامهربانی هارا به جان می خرد .

    هرچند این روزها فضاهای مجازی و رسانه های الکترونیک گوی سبقت را از رسانه های کاغذی ربوده اند و حتی رسانه ملی هم نمی تواند همپا وهمگام با فضای مجازی به اطلاع رسانی بپردازد اما هنوز هم رسانه های کاغذی جایگاه و ابهت خود را حفظ کرده اند و حس نوستالژی خوش روزنامه خوانی و دقایقی را با تیترها و عکسهای یک روزنامه گذراندن را در زیر پوست مان می گنجاند.

    هرچند عصر مدرنیته و الکترونیک است و نرسیدن به قافله مجازی به نوعی عقب ماندگی خبری است اما سعی کرده ایم با بضاعت اندکمان در تمامی فضاهای مجازی حضوری فعال داشته باشیم و صدای درد مند هرمزگانی هارا به گوش مسئولان و مطالبه گران برسانیم. در اینستاگرام، تلگرام ، سایت ، موبوگرام و… می توان  حضور هفتگی ” میراث جرون” و مطالب جذاب و خواندنی اش را دید و حس کرد . میراثی ماندگار از تاریخ و هویت هرمزگان زیبا و پرافتخار ، میراثی جاودانه از مردان بزرگ دیار شرجی و آفتاب وحماسه آفرینی های بزرگ مردان تاریخ هرمزگان .

    امروز ” میراث جرون ” فریاد درگلو خفه شده تمامی محرومان و دردمندان شرق و غرب استان است ؛ جوان مینابی که در حسرت یک زمین ورزشی استاندارد ویک جفت کتانی مناسب می سوزد و مادری که از درد فقدان همسر و فرزندش در مسیر قاچاق سوخت می نالد و تنها و بی کس روزگار می گذراند .

    اینک فصل نویی آغاز شده و در استان صدای مطالبه گری به مدد مردان بلند همت دیار شرجی و آفتاب بلند شده است ؛ این مطالبه گری همراهی و همدلی شهروندان در سراسر استان را می طلبد باید همه یکصدا حق و حقوق از دست رفته مان را صدا بزنیم . چرا باید میناب بزرگترین شهر استان در هاله ای از فقر و محرومیت و خاموشی فرو برود و خطر فروچاله ها جان و مال مردم را تهدید کند اما هیچ مقام مسئولی قدمی بر ندارد و بی تفاوت بدنبال منافع شخصی و حزبی خود باشد؟!

    امروز فصل بازخواست از بی توجهی های گذشته است و میراث جرون صدای مردم محروم هرمزگان است تا گوشی شنوا و وجدانی بیدار پیداشود و سوالات متعدد بی پاسخ مردم را پاسخ بدهد. براستی چرا بعداز گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب مردم هرمزگان باید برای درمان راهی استانهای یزد و فارس بشوند و مراکز درمانی استان روبه فرسودگی و اضمحلال برود و پزشکان استان دکانی باز کنند برای کسب درآمد و منفعت بیشتر ؟!

    چرا امروز جوانان این دیار بیکار و بی انگیزه ایام سپری می کنند و جوانان استانهای همجوار در صنایع و معادن ما مشغول به کار و کسب درآمدهای انچنانی اند؟

    چرا درآمدهای مازاد هرمزگان در استان هزینه نمی شود و چهره کریه فقرو محرومیت هاله ای از فراموشی بر سر استان کشیده و مقامات مسئول رهگذری بیش نیستند ودهها چرا و سوال دیگر که باید رسانه ها از مقامات بپرسند و جواب بشنوند.

    امروز باید همدل و یکصدا برای توسعه و پیشرفت استان حرکت کنیم؛ پیشرفت وآبادانی دیگر یک شعار انتخاباتی فریبنده نیست باید آنرا اجرایی و عملی کرد همان گونه که در بندرکنگ شهردار جوان و پرتلاشش در حال فعالیت شبانه روزی برای زیبایی چهره شهر تاریخی کنگ است .پس می توانیم و میشود اگر بخواهیم و دلمان برای مردم این دیار بسوزد .

    میراث جرون در آستانه سه سالگی خود همچنان به رسالت راستین خود پایبند است وبرای پیشرفت و تغییر چهره استان هزینه اش را می پردازد تا شایدروزی محرومیت و فقر ازاین دیار رخت بربندد.

    طی سه سال گذشته همراهی و همکاری بسیاری ازدوستان و همکاران در سراسراستان و استانهای جنوبی کشور سیستان بلوچستان ، کرمان ، فارس و بوشهر مارا به ادامه راه تشویق و دلگرم نموده است وبنا داریم در سه سالگی این هفته نامه نوپا تغییرات زیادی در محتوا نشریه لحاظ نماییم . قطعا نظرات و پیشنهادات شما همراهان عزیز می تواند راهگشا و دلگرم کننده باشد . در سه سالگی میراث جرون از تلاشهای شبانه روزی و بی وقفه تمامی همکاران در بخشهای تحریریه ، استانها ، توزیع و فنی تشکر کرده و خداقوت می گوییم امیداست در راهی که برگزیده ایم با توکل به خداوند متعال همچنان دلگرم و بانشاط قدم برداریم و قلم بزنیم .

    www.mirasjaron.ir

    Email:mirasjaron@gmail.com

    اینستاگرام:mirasjaron

    تلگرام :@mirasjaron -09303375549

    تلفن تماس: ۰۷۶۳۲۲۲۲۷۰۱-۰۷۶۳۲۲۲۲۵۹۶

    photo_2017-08-06_11-25-44

     

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب