میراث جرون
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ساعت : ۰۶:۲۱
یادداشت

حادثه برخورد و واژگونی موتور سوار نوجوانان وجوانان درسطح استان

عبدالحسین اسدپور// این روزها وشب هاراکب نوجوان وجوانان موتورسیکلت در کل استان‌ در خیابانهای ...

تاثیرات آموزش بر اقتصاد

وحید حاج سعیدی// امروزه در دنیا تاثیر آموزش بر اقتصاد به یک اصل قابل ...

ضرورت ذخیره سازی باران در سدها

فروغ مسلم زاده // فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام ...

سیلی جوانمردی بر گونه نامردان

فروغ مسلم زاده // میراث جرون حمله دو شب پیش ایران این پیام را ...

چه زمانی شبکه های اجتماعی رفع فیلتر می شوند!؟

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس درباره زمان رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، بیان می‌کند ...

زیرساختهای گردشگری در هرمزگان نیازمتد توجه

مریم آقاجانی // توسعه زیرساخت‌های گردشگری جزایر هرمزگان به‌ویژه در بخش آب و برق ...

سواد رسانه‌ای چگونه می‌تواند در مواقع بحران به داد جامعه برسد

فروغ مسلم زاده // مردم در فضای مجازی رفتارهای هیجان‌آمیزی از خود بروز می‌دهند ...

جهش تولید با مشارکت مردم

فروغ مسلم زاده// رهبر معظم انقلاب در نام گذاری امسال، دو بعد جهش اقتصادی ...

((افزایش افسار گسیخته نرخ ارز تا کجا،مردم درمانده این همه بدبختی ))

عبدالحسین اسدپور/// ، این روز ها قیمت ها بطور سرسام اوری بالا می رود ...

((روز قدس فریاد عشق ))

به قلم عبدالحسین اسدپور /// ۱۷ فروردین برابر با ۲۵ رمضان ۱۴۴۵ ، روز ...

  • کد مطلب : 29301
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 29 ژانویه, 2018 - 09:49
  • شما اینجا هستید :گزارش > یادداشت
  •   

    فروغ مسلمزاده /بحران زدگی مدیریت بحران ولغو پروازها

    میراث جرون:در حالی که از روز یکشنبه 7بهمن ماه نیمی از استان های کشور شاهد بارش برف سنگین وسرمای شدید هستند گردوخاک و آلودگی هوا هم دراستان های جنوبی جولان می دهد.

    در حالی که از روز یکشنبه ۷بهمن ماه نیمی از استان های کشور شاهد بارش برف سنگین وسرمای شدید هستند گردوخاک و آلودگی هوا هم دراستان های جنوبی جولان می دهد.

    برف سنگینی که از روز گذشته ۲۰استان کشور و حتی مرکز کشوررا با تمامی امکانات و تجهیزات غافلگیر کرده مدیریت بحران کشور را مثل همیشه به زیر سوال برده است. این درحالی است که هواشناسی چندروز گذشته پیش بینی بارش ها وکاهش شدید دمای هوارا اعلام کرده بود امابازهم شاهد تعطیلی نیمی از امور کشور هستیم ؛ از روزشنبه تاکنون هیچ  شرکت هواپیمایی باراز تهران به بندرعباس ارسال نکرده و از صبح یکشنبه تمامی پروازهای فرودگاه بین المللی بندرعباس لغو شده است. این درحالی است که در این ایام سال که قیمتها در پایینترین سیر خود قرارداشتند، قیمت بلیت هایهواپیما به ناگهان پرواز کرده و بلیت ۱۵۰و۱۶۰هزارتومانی به ۶۰۰هزار تومان هم رسیده است .

    لغو پروازها با بارش برف در روزگاری که عصراطلاعات و توسعه تکنولوژی نام گرفته اندکی آزاردهنده و غیرقابل باور است؛ چرا که با وجود پیام رسان های اجتماعی و رسانه های متعدد در فضای مجازی و واقعی دیگر هیچ عذرو بهانه ای مبنی بر عدم اطلاع و آگاهی و … پذیرفته نیست و شهروندان انتظاردارند در چنین مواقعی مدیریت بحران با آمادگی کامل  وارد عمل شده و شرایط را به حالت عادی بازگرداند اما تاکنون چنین اتفاقی نیافتاده وبسیاری از شهروندان در سراسر کشور از بارش ناگهانی برف و سرمای شدید هوا غافلگیر شده وکمااینکه این بحران تلفات و خساراتی را نیز در برداشته است.

    در استان هرمزگان که از مرکز کشور فاصله ۱۴۰۰کیلومتری داشته و روزانه بسیاری از مبادلات تجاری، اداری و … از طریق پروازهای هواپیمایی صورت می گیرد به علت بارش برف در تهران شاهد لغو دوروزه تمامی پروازها هستیم و این درحالی است که بسیاری از افراد برای انجام امور اداری و … ملزم به سفر به تهران بوده و با لغو پروازها ضررو زیان های زیادی خواهند دید.

    لغو پروازها د رحوزه فرهنگی هم سه روز است که مشکلاتی را بوجود آورده وشاهدیم که محموله بار روزنامه های استان هرمزگان که کالایی فرهنگی و فاسد شدنی است ارسال نشده و اگر فضای مجازی نبود شهروندان هرمزگان در بی خبری کامل از اوضاع واحوال کشور و استان قرار داشتند و این وضع برازنده استان اقتصادی هرمزگان و حتی کشور نیست که با اندک بارش برف وباران شاهد تعطیلی نیمی از کشور باشیم .

    وجود گردوخاک و ریزگردها هم در هوای استان های جنوبی به عادتی همه روزه تبدیل شده وجزیی از زندگی روزانه شهروندان شده است وکمتر به چشم می آید؛ در همین لحظه که نیمی از کشور زیر بارش برف قرار گرفته استان هرمزگان هم با پدیده ای بنام ریزگردها مشغول است اما دوری ازمرکز وکم توجهی دستگاه های متولی این معضل دایمی را کمرنگ کرده و کمتر نشان می دهد.

    در هرمزگان هم بارش های فصلی در ایامی از سال موجب آبگرفتگی؛ تعطیلی مدارس و بروز خسارات جانی و مالی زیادی در شهرها وروستاها می شود که بازهم جای خالی مدیریت بحران بشدت حس می شود وباید گفت مدیریت بحران را باید در مواقع خطر وبلایای طبیعی دید و لمس کرد نه در حالت عادی و دریک اتاق شیک دربسته وچارت سازمانی !

    باید گفت در کشورهای همسایه از جمله روسیه وترکیه وگرجستان که نیمی از سال شاهد برف وباران هستند هرگز پدیده ای بنام لغو پروازها و تعطیلی مدارس وادارات و… محلی از اعراب نداشته و زندگی در دمای ۲۵درجه زیرصفر هم روال عادی خودرا ادامه می دهد ولی درکشور ما با اندک بارشی شاهد بروز خسارات ، تعطیلی نیمی از کشور و سردرگم شدن شهروندان بنابه هر دلیلی هستیم امری که دیگر در تمامی دنیا منسوخ شده و مدیریت بحران به معنای واقعی جایگزین مدیریت آزمون وخطا وسلیقه ای شده است.

    امید است مسؤولان کشوری و استانی تدبیری راهگشا برای این دردکهنه هرمزگان که شاهرگ حیاتی اقتصاد کشور نیز می باشد بیاندیشند و بیشتر ازاین شهروندان را سردرگم وکلافه ننمایند.

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب