فروغ مسلم زاده/پلهای هوایی شهر پایه بیلبوردهای تبلیغاتی

چاپ

اصولا نصب پلهای هوایی در خیابانها و معابر پرتردد وپرترافیک شهری تنهاراه اسان تر کردن ترددهای شهری وکاهش ترافیک و اسایش رانندگان و عابران پیاده است .
اما انچه که این روزها در شهر بندرعباس از نصب پل های غول پیکر فلزی در اکثر خیابانها و چهارراه های شهری می بینیم فقط پایه ای برای نصب و استحکام بیلبوردهای تبلیغات محیطی است که بدون هیچ ضابطه وقانونی تا مدتها شهروندان باید تحملش کنند می باشد .
قطع به یقین تمامی مدیران شهری و مدیران ارشد ومیانی استان به شهرهای دیگر برای حضور در نشستهای متعدد وسفرهای تفریحی رفته اند و لابد چندین بار بناچار جهت تردد از خیابانها وچهارراه های شلوغ شهری از پل عابر پیاده استفاده کرده اند و متوجه تمیزی و زیبایی این پلها و پله های برقی جهت رفاه واسایش عابران پیاده شده اند.
اما جای بسی تعجب است که این مدیران پرتلاش وزحمتکش باهربار سفررفتن از ایده ها والمانهای شهری دیگران بهره نگرفته و اگرهم بگیرند با هزینه بیت المال طرحهارا وارونه اجرا می کنند .نمونه اش نصب پلهای عابر پیاده در اکثر خیابانهای شهر بندرعباس فقط با هدف پایه بیلبوردهای تبلیغات نه رفاه واستفاده عابران پیاده است .انچه که به نظر می رسد این است که در بندرعباس رفاه ،اسایش و سلامت جانی شهروندان برای هیچکدام ازمسولان مهم نبوده ونخواهد بود وتنها گزینه قابل بحث و توجه همگی فقط اجرای پروژه های درامدزا وسود اوری است که باز هم در کمال تاسف مردم هیچ سودی از این پروژه ها نمی برند.
امیدواریم در روزهایی که مدیریت عالی استان درحال بررسی و سبک وسنگین نمودن گزینه های مدیریتی استان و ستادی هست گوشه چشمی هم به چهره نابسامان و کریه روستایی بنام بندرعباس بندری روبه دنیا بیاندازد تاشاید شاهد رعایت حقوق شهروندی در شهری که نام پایتخت اقتصادی کشور را یدک می کشد باشیم.