میراث جرون
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ساعت : ۰۳:۰۸
یادداشت

ضرورت ذخیره سازی باران در سدها

فروغ مسلم زاده // فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام ...

سیلی جوانمردی بر گونه نامردان

فروغ مسلم زاده // میراث جرون حمله دو شب پیش ایران این پیام را ...

چه زمانی شبکه های اجتماعی رفع فیلتر می شوند!؟

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس درباره زمان رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، بیان می‌کند ...

زیرساختهای گردشگری در هرمزگان نیازمتد توجه

مریم آقاجانی // توسعه زیرساخت‌های گردشگری جزایر هرمزگان به‌ویژه در بخش آب و برق ...

سواد رسانه‌ای چگونه می‌تواند در مواقع بحران به داد جامعه برسد

فروغ مسلم زاده // مردم در فضای مجازی رفتارهای هیجان‌آمیزی از خود بروز می‌دهند ...

جهش تولید با مشارکت مردم

فروغ مسلم زاده// رهبر معظم انقلاب در نام گذاری امسال، دو بعد جهش اقتصادی ...

((افزایش افسار گسیخته نرخ ارز تا کجا،مردم درمانده این همه بدبختی ))

عبدالحسین اسدپور/// ، این روز ها قیمت ها بطور سرسام اوری بالا می رود ...

((روز قدس فریاد عشق ))

به قلم عبدالحسین اسدپور /// ۱۷ فروردین برابر با ۲۵ رمضان ۱۴۴۵ ، روز ...

((بعد از ۴۰سال اورا دیدم قلبم به یک بار قلبم از حرکت ایستاد ))

  به قلم‌عبدالحسین اسدپور امروزبعد از چهل سال در کنار قبر برادرش‌، که مادر بزرگم ...

شایسته گزینی مورد نظر مردم باشد 

  فروغ مسلم زاده // با توجه به در پیش بودن بزرگترین رویداد سایسی کشور ...

  • کد مطلب : 14254
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 22 مارس, 2017 - 10:07
  • شما اینجا هستید :یادداشت
  •   

    فروغ مسلم زاده/پیشرفت متوقف نمی شود

     عصر سه شنبه مقام معظم رهبری در بارگاه ملکوتی ثامن الحجج سخنانی در خصوص پیشرفتهای همه جانبه کشور و کمبودها بیان نمودند که جا دارد پیرامون آنها مطالبی نگاشته شود و تمامی نویسندگان ودلسوزان نظام دریک پویش ملی برای صحه گذاشتن بر سخنان امام خامنه ای این رهبر مظلوم مان در باب اقتصاد مقاومتی و […]

     عصر سه شنبه مقام معظم رهبری در بارگاه ملکوتی ثامن الحجج سخنانی در خصوص پیشرفتهای همه جانبه کشور و کمبودها بیان نمودند که جا دارد پیرامون آنها مطالبی نگاشته شود و تمامی نویسندگان ودلسوزان نظام دریک پویش ملی برای صحه گذاشتن بر سخنان امام خامنه ای این رهبر مظلوم مان در باب اقتصاد مقاومتی و تولید واشتغال و اقتصاد مقاومتی ای که در سال ۹۵ در هیاهوهای سیاسی وبرجامی گم شد ویا کسی نخواست که براین فرمایش معظم له جامه عمل بپوشاند.

    ایشان در سخنانشان اشاره ای بر دوبرابر شدن جمعیت کشور از ابتدای انقلاب طی ۴۰ سال نمودند اما از عدم پیشرفتها در زمینه علمی ، صنعت ، اقتصاد و فرهنگ و…. گلایه داشتند . هرچند نسبت به قبل از انقلاب پیشرفتهای زیادی کرده ایم اما درمقایسه با کشورهای پیشرفته دنیا و صادرکننده علم هنوز اندر خم کوچه اولیم و معظم له بارها در سخنان خود برعدم شتاب علمی کشور و دانشگاهها تاکید کرده اند اما عده ای خواسته ویا ناخواسته این توصیه مهم و کلیدی را به فراموشی سپرده اند .

    هرچند در سدسازی قدمهای زیادی برداشتیم اما سدهای غیراستاندارد و ارزیابی نشدن زیست محیطی زمینها و تغییر کاربری های سفارشی موجب خشکیده شدن رودخانه ها و زمینهای حاصلخیز پایین سد بسیاری از سدهای کشور و یکی از دلایل اصلی ریزگردها در کشور شد که اگر علم و عمل به موازات هم رشد می کرد امروز شاهد این بی نظمی و برهم زدن چرخه اکوسیستم های طبیعی و خشک شدن دریاچه پریشان و ارومیه و مهارلو و… بسیاری از تالاب های کشور نبودیم.

    ایشان فرمودند وجود ۵ میلیون دانشجو و ۱۰ میلیون فارغ التحصیل ذخیره علمی و ثروت علمی گرانبهایی است، باید این ثروت را قدردانست وبرای کاربردی کردن علم و عمل و بهره جستن ازفناوری های روز دنیا از تمامی ظرفیتهای مادی و معنوی کشور برای حضور جوانان و نخبگان ایران اسلامی در جشنواره ها و المپیادهای علمی دنیا استفاده کرد و مسیر را برای راهیابی آنها فراهم کرد نه آنکه با سنگ اندازی مانع پیشرفت علمی نخبگان کشور شد.

    تولید و مدیریت قوی دو ایتم دیگر در سخنان ایشان بود که اگر نگاهی به سالهای گذشته بیاندازیم بازهم می بینیم بین امارها وواقعیت زمین تا اسمان فاصله است ؛ وقتی تولید زمین گیر می شود که مدیران سفارشی و سیاسی برمسند کار قرار می گیرند و سو مدیریتها در مواقع بروز بحران به خوبی خودرا نشان می دهد .زمانی که تولید زمین گیر شد و مدیریت ناکارآمد تشویق دیگر باید فاتحه اشتغال و تولید ملی را خواند . ایشان طی سه سال اخیر با تاکید بر تولید ملی و اقتصاد مقاومتی و اشتغال دغدغه های خودرا از این سه محور اساسی اعلام می کنند اما دستهایی در کار است تا توصیه و دغدغه اصلی معظم له برزمین بماند و هرگز اجرایی نشود. هر ساله اعتبارات زیادی تحت عنوان اقتصادمقاومتی در کارگروههای تولید و اشتغال استانها تصویب و تسهیلاتی در اختیار افراد معلوم الحالی قرار می گیرد که سرانجامی نافرجام دارد . جا دارد در سال ۹۶ کارگروههای قوی تر و مدیریت منجسم تری پای کار وایجاد اشتغال و تولید ملی قرار بگیرد .

    تاکید چندباره ایشان بر تولید داخلی نیز گزینه ای است که امروز مردم خودشان دست بکار شده وبا تحریم کالاهای خارجی و خرید تولیدات داخلی ،کارخانه داران و تولیدکنندگان را تشویق کرده و انگیزه بیشتری می بخشند.

    در چندین شهر کشور شاهد نصب تابلوهایی مبنی بر فرو ش کالای ایرانی هستیم که باید این اقدام مردم فهیم را به فال نیک بگیریم و با افتخار بگوییم هرجا که مردم پیشقدم بشوند می توان به سرانجام موفقیت امیز آن امیدوار بود وبه امید دولتی نباید نشست .

    به گفته ایشان پیشرفت هرگز متوقف نمی شود اما شتاب علمی کشور و رشد علمی به نسبت سایر زمینه ها هنوز اندک بوده وباید برای رسیدن به علم وفناوری روز دنیا از تمام ظرفیتها و امکانات بدون تبعیض و عادلانه بهره جست تا جوانان ایرانی بتوانند ایده های خودرا به عمل تبدیل نمایند.

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب