میراث جرون
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ساعت : ۱۹:۱۲
یادداشت

ضرورت ذخیره سازی باران در سدها

فروغ مسلم زاده // فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام ...

سیلی جوانمردی بر گونه نامردان

فروغ مسلم زاده // میراث جرون حمله دو شب پیش ایران این پیام را ...

چه زمانی شبکه های اجتماعی رفع فیلتر می شوند!؟

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس درباره زمان رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، بیان می‌کند ...

زیرساختهای گردشگری در هرمزگان نیازمتد توجه

مریم آقاجانی // توسعه زیرساخت‌های گردشگری جزایر هرمزگان به‌ویژه در بخش آب و برق ...

سواد رسانه‌ای چگونه می‌تواند در مواقع بحران به داد جامعه برسد

فروغ مسلم زاده // مردم در فضای مجازی رفتارهای هیجان‌آمیزی از خود بروز می‌دهند ...

جهش تولید با مشارکت مردم

فروغ مسلم زاده// رهبر معظم انقلاب در نام گذاری امسال، دو بعد جهش اقتصادی ...

((افزایش افسار گسیخته نرخ ارز تا کجا،مردم درمانده این همه بدبختی ))

عبدالحسین اسدپور/// ، این روز ها قیمت ها بطور سرسام اوری بالا می رود ...

((روز قدس فریاد عشق ))

به قلم عبدالحسین اسدپور /// ۱۷ فروردین برابر با ۲۵ رمضان ۱۴۴۵ ، روز ...

((بعد از ۴۰سال اورا دیدم قلبم به یک بار قلبم از حرکت ایستاد ))

  به قلم‌عبدالحسین اسدپور امروزبعد از چهل سال در کنار قبر برادرش‌، که مادر بزرگم ...

شایسته گزینی مورد نظر مردم باشد 

  فروغ مسلم زاده // با توجه به در پیش بودن بزرگترین رویداد سایسی کشور ...

  • کد مطلب : 21616
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 6 آگوست, 2017 - 13:36
  • شما اینجا هستید :یادداشت
  •   

    فروغ مسلم زاده/جوان گرایی و تخصص لازمه کابینه دوازدهم

      دانش و تخصص لازم برای پیشبرد امور عمومی و تخصصی یک مجموعه از الزامات مدیریتی است . امرمهمی که در کشور ما به بهانه های مختلف نادیده گرفته شده و سفارش و رانت بازی بجای تخصص و دانش مرتبط نشسته است . آنچه که امروز مارا در زمینه های علمی و تخصصی نسبت به […]

     

    دانش و تخصص لازم برای پیشبرد امور عمومی و تخصصی یک مجموعه از الزامات مدیریتی است . امرمهمی که در کشور ما به بهانه های مختلف نادیده گرفته شده و سفارش و رانت بازی بجای تخصص و دانش مرتبط نشسته است . آنچه که امروز مارا در زمینه های علمی و تخصصی نسبت به سایر کشورهای همسایه عقب نگه داشته و مورد تاکید مقام عظمای ولایت هم می باشد رشد اندک علم در زمینه های مختلف است . نگاهی به آمار قبولی  دانشگاه های کشور طی یک دهه نشان می دهد که وجودشعبات دانشگاه های غیرانتفاعی و به قولی پولی موجب شده تا بصورت فله ای و قیف وارونه دانشجو پذیرش شود و عده ای کارشناس بدون تخصص و مهارت لازم وارد جامعه شده وبه جمع بیکاران تحصیل کرده افزوده شود.

    امروز وجود نیروهای متخصص ، کارآمد و جوان در کابینه دوازدهم به خوبی حس می شود ؛ دولت یازدهم بیشتر از آنکه دغدغه علمی و آموزشی و فرهنگی داشته باشد به سیاست پرداخت و کارنامه علمی آن کم رنگتر از سایر گزینه هایش می باشد که جادارد رییس دولت با درایت و مشاورت و هم اندیشی چهره های دانشگاهی و علمی از نیروهای علمی و جوان بیشتری در کابینه دوازدهم بهره ببرد.

    رشد کاهشی علمی در کشور بخصوص در دانشگاههای کشور نشان می دهد که انگیزه تحصیلی و شور واشتیاق به درس و دانش در میان جوانان کاهش یافته و یکی از دلایل مهم آن هم بی توجهی و کنار گذاشتن جوانان متخصص و علمی و تحصیل کرده در کشور و دراستانها می باشد .

    عقب ماندگیهای علمی و آموزشی در دانشگاهها و سازمان آموزش و پرورش کشور نشان می دهد که هنوز نتوانسته ایم از وجود نیروهای متخصص ومشاوره های قوی آنان استفاده کنیم ؛ افت تحصیلی شدید در مناطق محروم کشور و معضل پایان نامه فروشی و … نشان می دهد که دانشگاهها به عنوان مکان علم ساز جایگاه و کارکرد خودرا از دست داده اند ونیازمند نوسازی و شوک حیاتی تازه ای هستند.

    باید گفت اینک زمان ازمون و خطا بسر آمده و آزموده را ازمودن خطاست وفرصت بسیار اندکی برای تغییر و تحول و توسعه کشور باقی است ؛ بعداز گذشت چهاردهه از انقلاب و تثبیت پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز زمان استفاده از نیروهای متخصص و کارآمد و چهره های علمی است که طی سالهای قبل به بهانه های مختلف کنار گذاشته شده اند . وقتی صحبت از توسعه علمی و پیشرفت آموزشی کشور است دیگر حزب و جناح من ودیگری معنایی ندارد آنچه که مهم و تاثیرگذار است استفاده از نیروهای متخصص و جوان و کارآمدی که کارنامه روشن و درخشانی در عرصه مدیریتهای کلان و میانی داشته و دارند.

    باید گفت ثبات اقتصادی ، کاهش نرخ بیکاری و توجه به نیروهای جوان تحصیل کرده در کشور از اولویت های مهمی است که باید مدنظر رییس دولت باشد تا در چیدمان کابینه اش آنهارا مدنظر قرارداده وبدور از سیاسی کاری و بدون حواشی فردی متخصص و علمی را به عنوان وزیر برگزیند .

    البته ناگفته نماند که استفاده از چهره های بی تخصص و ناکارآمد هم می تواند خسارات جبران ناپذیری به دولت زده و عقب ماندگیهارا در بخشهای مختلف بیشتر از حال نماید ؛ امید است که حضور چهره های جوان و متخصص در دولت بتواند اوضاع علمی و اقتصادی کشور را اندکی به پیش ببرد .

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب