فروغ مسلم زاده/ دهه فجر فرصتی برای بازنگری

چاپ

هرساله ایام دهه فجر با مراسم باشکوه و افتتاح پروژه‌های عمرانی در کشور یاد وخاطره پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم.

میراث جرون : بی‌شک رفاه، امنیت و آرامش امروز کشور را مدیون و مرهون خون هزاران شهید زن و مردی  هستیم که در سال‌های قبل از انقلاب سخت‌ترین و وحشیانه‌ترین شکنجه‌ها و رفتارهای ظالمانه‌ای را از سوی رژیم پهلوی تحمل کردند تا امروز انقلاب اسلامی در راس قدرت و ثبات در منطقه باشد. باید بدانیم که پیشگامی و الگو قراردادن جمهوری اسلامی در تمام دنیا و منطقه نشان از صبر و بردباری و رهبری قوی و خردمندانه‌ای دارد که بی‌شک نظام مقدس جمهوری اسلامی هر دو این خصیصه‌ها را داراست و از همه مهمتر پشتوانه قاطع مردمی که در تمام مراحل انقلاب از ابتدا تاکنون همراه و همگام با اهداف عالیه نظام و آرمان‌های امام راحل و شهدا تجدید بیعت کرده و همچنان به پیش رفته‌اند. با نگاهی به پیشرفت‌های کشور در زمینه‌های علمی و تخصصی اعم از دانش و فناوری هسته‌ای و نانو، انرژی و صنایع مادر و صادرات بسیاری از محصولات و تولیدات داخل و پیشرفت‌های علمی در حوزه دانشگاهی و آزمایشگاهی و … همه نشان از تعهد و تخصص دانشمندان و جوانان دلسوز ایرانی است که با تمام سختی‌ها و مشکلات سعی در چرخاندن چرخ اقتصاد و توسعه کشور دارند و در این مسیر هیچ تندی و تهاجمی نمی‌تواند مانع از موفقیت و پیشرفت آنهابشود.
درکنار همه این تحولات عظیم و ماندگار مشکلاتی نیز وجود دارد و قطعا در تمام دنیا هم چنین مشکلاتی اعم از معیشتی و مدیریتی بوده و هست اما در کشور ایران اسلامی که پشتوانه آن مردمی است انتظار است که دولتمردان با درایت و دلسوزی راهی برای برون رفت از مشکلات مردم بیایند که هم اقتدار نظام حفظ شود و هم شان وشخصیت شهروندان جریحه‌دار نشود.
آنچه که در این ایام مقدس برای هر ایرانی مهم است ثبات و اقتدار کشور و یادمان ارزش‌های انقلاب است که باید به بهترین شکل ممکن در جامعه و برای بازنگری در برنامه‌ها عنوان شود تا نسل جوان بداند وآگاه بشود که این انقلاب به آسانی به دست نیامده و خون هزاران شهید این درخت تنومند را آبیاری کرده و امروز قصور و سو مدیریتها را نباید به پای این انقلاب و فرزندان واقعی آن نوشت؛ قطار انقلاب از سال ۴۲ در ریل مبارزه و جهاد قرارگرفت و تاکنون این جهاد ادامه دارد هرچند شکل آن عوض شده اما هنوز همان بسیجیان و رزمندگان دلاور که دفاع مقدس را در دهه ۶۰ رقم زدند آماده و پای در رکاب پیر فرزانه انقلابند تا با اندکی اشاره‌ای آتش به اختیار عمل کرده و برای تداوم این نظام و ارزش‌های انقلاب هرحرکت خام و سفیهانه‌ای را محکوم به نابودی کنند .
ایام دهه فجر زمان بازنگری در رفتارها و گفته‌هایمان است تا بدانیم که همه ما دربرابر کردارمان و این انقلاب مسؤولیم؛ نباید برای منافع شخصی و حزب و جناح خود به انقلاب صدمه و ضربه وارد کنیم، انقلاب در مصادره هیچ گروه و حزبی نبوده و متعلق به تمام مردم خصوصا محرومان و فقراست همان‌هایی که امام راحل از آنها با عنوان ولی‌نعمتان یاد کردند اما امروز علیرغم تمام تاکیدات رهبر فرزانه و سفارشات ایشان مبنی بررسیدگی به وضع معیشت مردم می‌بینیم که دست‌هایی درکار است تا این تاکیدات اجرا نشود و همچنان بر زمین بماند.
فراموش نکنیم امسال چند خطر بزرگ که ناشی از عدم توجه به فرمایشات رهبر معظم از بیخ گوشمان گذشت و اگر نبود رهبری و درایت ایشان خدا می‌داند که الان ایران اسلامی سوریه و یا عراقی دیگری شده بود و گروهک‌های تکفیری چگونه جان و مال مردم را به یغما می‌بردند. در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب با امام شهدا تجدید بیعت کنیم و بر عهد خود با انقلاب و فرزندان واقعی‌اش باقی بمانیم.