میراث جرون
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ساعت : ۱۱:۱۳
یادداشت

ضرورت ذخیره سازی باران در سدها

فروغ مسلم زاده // فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام ...

سیلی جوانمردی بر گونه نامردان

فروغ مسلم زاده // میراث جرون حمله دو شب پیش ایران این پیام را ...

چه زمانی شبکه های اجتماعی رفع فیلتر می شوند!؟

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس درباره زمان رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، بیان می‌کند ...

زیرساختهای گردشگری در هرمزگان نیازمتد توجه

مریم آقاجانی // توسعه زیرساخت‌های گردشگری جزایر هرمزگان به‌ویژه در بخش آب و برق ...

سواد رسانه‌ای چگونه می‌تواند در مواقع بحران به داد جامعه برسد

فروغ مسلم زاده // مردم در فضای مجازی رفتارهای هیجان‌آمیزی از خود بروز می‌دهند ...

جهش تولید با مشارکت مردم

فروغ مسلم زاده// رهبر معظم انقلاب در نام گذاری امسال، دو بعد جهش اقتصادی ...

((افزایش افسار گسیخته نرخ ارز تا کجا،مردم درمانده این همه بدبختی ))

عبدالحسین اسدپور/// ، این روز ها قیمت ها بطور سرسام اوری بالا می رود ...

((روز قدس فریاد عشق ))

به قلم عبدالحسین اسدپور /// ۱۷ فروردین برابر با ۲۵ رمضان ۱۴۴۵ ، روز ...

((بعد از ۴۰سال اورا دیدم قلبم به یک بار قلبم از حرکت ایستاد ))

  به قلم‌عبدالحسین اسدپور امروزبعد از چهل سال در کنار قبر برادرش‌، که مادر بزرگم ...

شایسته گزینی مورد نظر مردم باشد 

  فروغ مسلم زاده // با توجه به در پیش بودن بزرگترین رویداد سایسی کشور ...

  • کد مطلب : 27591
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 26 نوامبر, 2017 - 09:58
  • شما اینجا هستید :یادداشت
  •   

    فروغ مسلم زاده /سکوت سنگین و بی تفاوت ،کار دست مان می دهد

    زلزله ۷ ریشتری کرمانشاه و خاطره تلخ زلزله دی ماه ۱۳۸۲ در بم هشداری برای تمامی کشور بود تا در روند ساخت و سازها و ایمنی واستحکام مجتمع های مسکونی و شهرک ها و… دقت و حساسیت لازم را بکار گرفته و دستگاههای نظارتی و بازرسی نیز در این فرایند ساخت وساز و عرضه به […]

    زلزله ۷ ریشتری کرمانشاه و خاطره تلخ زلزله دی ماه ۱۳۸۲ در بم هشداری برای تمامی کشور بود تا در روند ساخت و سازها و ایمنی واستحکام مجتمع های مسکونی و شهرک ها و… دقت و حساسیت لازم را بکار گرفته و دستگاههای نظارتی و بازرسی نیز در این فرایند ساخت وساز و عرضه به متقاضیان با وسواس و دقت نظر لازم مراقب باشند تا خدایی ناکرده تخلفی صورت نگیرد .
    این بار در کرمانشاه نوک پیکان حمله بسوی دولت قبل و مسکن مهر رفت تا روند ضعیف و بی ضابطه نظارت واستانداردسازی ساخت وساز در
    شهر ها و روستاهای کشور دیده نشود .اما بایدگفت دفعات بعدی توپ را در زمین چه کسانی خواهیم انداخت و مقصرین چه کسانی خواهند بود؟
    این روزها با انتشار تصاویر مسکن مهر کرمانشاه و سایر شهرها می بینیم که روند ساخت و ساز در کشور مطابق استانداردهای لازم و روز دنیا نبوده و نیست، مسکن مهر بندرعباس که به اذعان مسئولان بززگترین مسکن مهر کشور می باشد هم اکنون هم درایمنی آن حرف و حدیث زیاد است و جان ده ها هزارنفر از شهروندان درخطر است .
    هشدارهای مسئولان آتش نشانی و اعضای شورای شهر بندرعباس در خصوص بروز زلزله در بندرعباس و فاجعه انسانی وسیع در مسکن مهر نشان می دهد که این مجتمع ها از ایمنی لازم برخوردار نبوده و از آنجایی که ساکنین این مجتمع ها عمدتا افراد ضعیف و کم درآمد جامعه می باشند ضرورت نظارت و بازرسی های دقیق از روند ساخت و ساز و پایان کار و سایر موارد ایمنی واستاندارد ها را بیش از پیش می کند.
    متاسفانه در برابر هشدارهای مسئولان ،با سکوت سنگینی در برابر بروز حادثه احتمالی در این مجتمع ها مواجه هستیم ، همیشه عادت کرده ایم علاج واقعه را بعداز وقوع کنیم .بعد از اینکه فاجعه رخ داد و شرایط بحرانی ایجاد شد با مدیریت های گنجشکی و جزیره ای بسراغ منطقه بحرانی رفته وبا سکوت سنگین زمینه بروز شایعه و شایعه سازی را فراهم می کنیم تا فرصت طلبان هم ازاین رهگذر بهره ای ببرند.
    اما باید بدانیم و آگاه باشیم که این هشدار ها و سکوت های سنگین امروز در فردای حادثه قطعا کار دستمان می دهد و فاجعه ای گسترده درانتظار مسکن مهر بندرعباس و تمامی کشوراست . چرا که این مجتمع ها علاوه براینکه از ایمنی لازم و مصالح مقاوم برخوردار نبوده به استناد سخنان مدیرعامل آتش نشانی بندرعباس از تجهیزات اطفا ومهار آتش وحتی ایستگاه اتش نشانی هم بی بهره اند.
    از آنجایی که کشورما بر روی گسل های زلزله خیز واقع شده و از ابتدای امسال تاکنون چندین زلزله ۴-۵ ریشتری درشرق هرمزگان و زیارتعلی رخ داده احتمال وقوع حادثه خیلی دوراز دسترس نیست و هر لحظه احتمال فاجعه وحادثه ای است که نیازمند مدیریت بحران قوی و منسجم و مدیران آگاه و کارآمد دراین عرصه هستیم تابا نظارت بر ساخت وساز ها با هر گونه تخلف ، کم کاری و اهمال کاری با جان و مال شهروندان برخورد قاطع و قانونی نموده و اجازه ندهند جان شهروندان به ثمن بخس حراج بشود ./

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب