میراث جرون
امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ساعت : ۰۴:۰۰
یادداشت

حادثه برخورد و واژگونی موتور سوار نوجوانان وجوانان درسطح استان

عبدالحسین اسدپور// این روزها وشب هاراکب نوجوان وجوانان موتورسیکلت در کل استان‌ در خیابانهای ...

تاثیرات آموزش بر اقتصاد

وحید حاج سعیدی// امروزه در دنیا تاثیر آموزش بر اقتصاد به یک اصل قابل ...

ضرورت ذخیره سازی باران در سدها

فروغ مسلم زاده // فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام ...

سیلی جوانمردی بر گونه نامردان

فروغ مسلم زاده // میراث جرون حمله دو شب پیش ایران این پیام را ...

چه زمانی شبکه های اجتماعی رفع فیلتر می شوند!؟

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس درباره زمان رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، بیان می‌کند ...

زیرساختهای گردشگری در هرمزگان نیازمتد توجه

مریم آقاجانی // توسعه زیرساخت‌های گردشگری جزایر هرمزگان به‌ویژه در بخش آب و برق ...

سواد رسانه‌ای چگونه می‌تواند در مواقع بحران به داد جامعه برسد

فروغ مسلم زاده // مردم در فضای مجازی رفتارهای هیجان‌آمیزی از خود بروز می‌دهند ...

جهش تولید با مشارکت مردم

فروغ مسلم زاده// رهبر معظم انقلاب در نام گذاری امسال، دو بعد جهش اقتصادی ...

((افزایش افسار گسیخته نرخ ارز تا کجا،مردم درمانده این همه بدبختی ))

عبدالحسین اسدپور/// ، این روز ها قیمت ها بطور سرسام اوری بالا می رود ...

((روز قدس فریاد عشق ))

به قلم عبدالحسین اسدپور /// ۱۷ فروردین برابر با ۲۵ رمضان ۱۴۴۵ ، روز ...

  • کد مطلب : 21715
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 7 آگوست, 2017 - 13:33
  • شما اینجا هستید :یادداشت
  •   

    فروغ مسلم زاده /شهرها نیازمند شهردار تازه نفس ومتخصص

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ این روزها با روی کار آمدن شورای پنجم در شهرها وکلان شهرهای کشور ، گزینه های پیش روی اعضای شوراها برای اشغال صندلی شهرداری یکی پس از دیگری در حال تغییر و زیرو رو شدن است . این تغییرات از یک سو و سیاسی کاری و ناکارآمدی و مشکلات انباشته شده شهری […]

    این روزها با روی کار آمدن شورای پنجم در شهرها وکلان شهرهای کشور ، گزینه های پیش روی اعضای شوراها برای اشغال صندلی شهرداری یکی پس از دیگری در حال تغییر و زیرو رو شدن است . این تغییرات از یک سو و سیاسی کاری و ناکارآمدی و مشکلات انباشته شده شهری از سوی دیگر نشان داده که شهرداران سیاسی و پر حاشیه هرگز نتوانسته اند حتی مدیریت یک شهر کوچک را بدست بگیرند و تنها مدیران شهری موفق بوده اند که با تکیه بر علم ودانش روز و بهره بردن از مشاوران متخصص در کنار خود ،کارهایی کرده اند کارستان .
    شهردارانی می توانند موفق و کارآمد باشند که تازه نفس بوده و تجربه مدیریتی در شهرداریها را داشته اند ؛ کسانی که سالها در دل شهرداری کار کرده و تجربه اندوخته اند و با سیستم مدیریت شهری و قوانین اشنایی داشته و به مشکلات ریزو درشت هر شهرو کلان شهری اشنایی کامل دارند و گرنه اگر مدیری که با سفارش و لابی گری برمسند شهرداری تکیه بزند نمی تواند موفق و کارنامه درخشانی از خود بجای بگذارد.
    درهر شهری منابع زیاد مالی و غیرمالی وجود دارد که شهردار توانمند و متخصصی که مشاوران قوی و حرفه ای در کنار خود داشته باشد می تواند از حداقل منابع موجود حداکثر بهره را برده و برای امور عمرانی ، اجتماعی و اقتصادی شهر قدمی بردارد .
    این بار شوراهای شهر با ترکیب جدید و نیروهای متخصص در هر شهرو کلان شهری باید بدور از هر گونه سیاسی کاری و لابی گری فردی توانمند، متخصص و اشنا به امور شهری و تحصیلکرده دررشته های نزدیک به امور شهری وساختمان را برگزینند تا بعداز چهارسال بتوان تغییرات شگرف و قابل ملاحظه ای را در شهرها مشاهده کرد نه آنکه از مدیریت شهری فقط شاهد رنگ آمیزی جداول ،نصب بنر، پلاکارد و بیلبوردهای تبلیغاتی غول پیکر باشیم.
    شهرهای ما این روزها فضایی برای تنفس ندارند ؛ تمام آسمان را پلهای عابر پیاده و بیلبوردهای بزرگ اشغال کرده اند ، چهره شهرها به هیچ وجه زیبا و مردم پسند نیست ؛ درختان یکی پس از دیگری به بهانه توسعه فضای شهری و ساختمان سازی قطع می شوند و فاضلابهای شهری در کوچه و پس کوچه های شهرها روان هستند . عدم وجود فضاهای تفریحی مناسب خصوصا عدم وجود فضاهای سرپوشیده ورزشی برای بانوان و … بسیاری ازشهروندان رادر انتخاب اوقات فراغت سردرگم و ناامید کرده است .شهردار خوب و توانمند کسی است که منافع شهر را بر منافع اشخاص ترجیح داده و با روشهای مبتنی بر آزمون و خطا هرگز شهر و شهروندان را در کفه ترازوی ازمایش قرارنمی دهد ، شهردار متخصص و مجرب از مشاوران مجربتر از خود استفاده می کند وسرمایه های سرگردان را شناسایی کرده وانهارابه تحرک وا می دارد .شهردار موفق از اعمال سلیقه های شخصی و مبتنی بر روشهای سنتی حذر کرده و شیوه های علمی و جدید روز دنیا را جایگزین روشهای مدیریت شهری خود می کند و در نهایت از حضور محققان و پژوهشگران در عرصه های مختلف برای حضوردر ترسیم و معماری زیبای شهری استفاده می کند تا شهری سبزوبدور از آلودگی های انسانی و زیست محیطی داشته باشد نه آنکه حصاری بدور شهرداری کشیده و به بهانه دوستی ورفاقت ،مشاور و … برای خود انتخاب کند. در نهایت می توان گفت شهردار موفق کسی است که پل ارتباطی بین مردم و شهرداری باشد و شهر را به سمت هوشمند شدن و شهری الکترونیک هدایت نماید نه آنکه هنوز رفتگران شهرها فاقد دستکش و ماسک ولوازم اولیه جمع آوری زباله باشند.

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب