میراث جرون
امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ساعت : ۱۹:۵۴
یادداشت

((بعد از ۴۰سال اورا دیدم قلبم به یک بار قلبم از حرکت ایستاد ))

  به قلم‌عبدالحسین اسدپور امروزبعد از چهل سال در کنار قبر برادرش‌، که مادر بزرگم ...

شایسته گزینی مورد نظر مردم باشد 

  فروغ مسلم زاده // با توجه به در پیش بودن بزرگترین رویداد سایسی کشور ...

جای خالی آموزش در پیام های بازرگانی رسانه ملی !

وحید حاج سعیدی// مفهوم آموزِش، در لغت به معنای فرایند تسهیل یادگیری یا کسب ...

حل مشکل ته لنجی در هرمزگان آرزوی دیرینه

فروغ مسلم زاده // الای ملوانی یا ته‌لنجی ظرفیتی است که برای کمک به ...

((کاشت درخت اکالیپتوس در بندرلنگه به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شود))

((کاشت درخت اکالیپتوس در بندرلنگه به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شود))

عبدالحسین اسدپور//میراث جرون کاشت درخت اکالیپتوس در قالب طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال ...

برای کودکان مظلوم غزه

برای کودکان مظلوم غزه

فروغ مسلم زاده // جنـود اللّٰه ‌لاتَفشَـلُوا هـم فـائزون ‌بالـشهآدة أو بـالفتـْح:" سربازان ‌خـدا ...

هوش مصنوعی تحول هزاره سوم

هوش مصنوعی تحول هزاره سوم

فروغ مسلم زاده // رشد و گسترش هوش‌ مصنوعی و حوزه‌های کاربردی آنچنان شتابان ...

لوس ترین طلای سال!

وحید حاج سعیدی// این که خلق الله یا حتی دانشمندان دایم از یک فلز ...

ژن نئاندرتال و آمار بیکاری!

وحید حاج سعیدی ما همیشه خدا فکر می کردیم دوران پارینه سنگی و عصر ...

ضرورت باز تعریف ساختار آموزش و پرورش

ضرورت باز تعریف ساختار آموزش و پرورش

وحید حاج سعیدی سخن راندن در باب اهمیت «آموزش و پرورش» و ارتباط آن ...

  • کد مطلب : 29196
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 23 ژانویه, 2018 - 09:48
  • شما اینجا هستید :یادداشت
  •   

    فروغ مسلم زاده /مهلتی که هنوز به پایان نیامده

    از شروع به‌کار همتی به‌عنوان استاندار جدید هرمزگان، وعده تغییر مدیران ناکارآمد داده شد و این وعده خوش استاندار جدید هرمزگان یک‌بار در آبان و دیگربار در آذر و اکنون هم در روزهای ابتدایی ماه بهمن داده شده مبنی بر تغییر مدیران تا دو هفته آینده.

    از شروع به‌کار همتی به‌عنوان استاندار جدید هرمزگان، وعده تغییر مدیران ناکارآمد داده شد و این وعده خوش استاندار جدید هرمزگان یک‌بار در آبان و دیگربار در آذر و اکنون هم در روزهای ابتدایی ماه بهمن داده شده مبنی بر تغییر مدیران تا دو هفته آینده.

    یعنی اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و حادثه و بلایای طبیعی و غیرطبیعی رخ ندهد بعد از ایام‌الله مبارک فجر استاندار محترم هرمزگان دست به اقدامات بزرگ تغییر در دوران پسا جادری (استاندار سابق هرمزگان) خواهد زد.

    مدیران بی‌انگیزه و ناکارآمد سوغات شوم بی‌تدبیری و سوءمدیریت مدیر عالی سابق استان هستند که هنوز هم ترکش‌های این بی‌تدبیری بر سر و روی هرمزگان می‌خورد.
    در این سال‌ها حق زیادی از مردم و استان ضایع شد و هیچ اراده و همتی هم برای برگرداندن این حقوق از دست رفته نبود و یا اجازه داده نمی‌شد تا برای احیا حقوق هرمزگان اقدامی صورت گیرد.

    مدیرانی که فرصت‌سوزان خوبی برای هرمزگان بوده و هستند و منافع شخصی و اطرافیان را به منافع عمومی استان ترجیح داده و می‌دهند.

    با گذشت چهار ماه از شروع به‌کار همتی در مسند مدیریت عالی استان به‌نظر می‌رسد زمان خوبی برای شناسایی و ارزیابی عملکرد مدیران توانمند از مدیران بی‌انگیزه و فرصت‌سوز بوده و اینک زمان عمل فرا رسیده است تا بار دیگر مردم هرمزگان به وعده‌های شیرین دولتی‌ها امیدوار شوند و بدانند که سرانجام کسانی که بیت‌المال را منبعی برای ریخت‌وپاش‌های آنچنانی و بذل و بخشش‌های فراوان  چیزی جز جابه‌جایی و معرفی به اذهان عمومی نیست.

    مدیرانی که با توصیه‌نامه‌های بالادستی‌ها دست به عزل و نصب‌های تشریفاتی و غیرمنصفانه زده و براساس فشارهایی که از سوی فرد یا گروه خاصی به آنها وارد شده مدیران میانی توانمند و متعهد را به بهانه‌های واهی جابه‌جا کرده و یا به پارکینگ فرستاده‌اند باید جابه‌جا شده و از پست‌هایی که سالها دراختیارشان بوده خداحافظی کنند و سکان مدیریت را به افراد جوان، تازه نفس و با انگیزه و متعهد بسپارند چرا که اگر غیر از این بشود اجحافی بزرگ در حق مردم هرمزگان صورت گرفته است.

    هرمزگان استان دریایی و پردرآمدی است که نرخ بیکاری آن ۳۰درصد و صنایع غرب بندرعباس عمدتا مملو از نیروهای غیربومی و ناکارآمدی هستند که فقط برای چندصباحی کسب درآمد به این استان آمده تا ثروتی بیاندوزند و سرانجام به زادگاه خود بازگردند.

    با نگاهی به آمارهای مخدوش و غیرواقعی در جشنواره شهیدرجایی می‌بینیم بسیاری از دستگاه‌ها که با یک ارزیابی عمومی و چشمی هم حتی در جلب رضایت ارباب‌رجوع موفق نبوده‌اند هرساله برتر شناخته شده و لوح دریافت کرده‌اند و ده‌ها مورد دیگر که در حوصله این بحث نمی‌گنجد.

    پروژه‌هایی که در هفته دولت و دهه فجر هر ساله به‌صورت نمادین و تکراری و چندباره افتتاح می‌شوند، نشان می‌دهند که دیگر عزم و اراده‌ای برای عمران و توسعه هرمزگان وجود ندارد و مدیران دستگاه‌ها باری به هر جهت روزگار می‌گذرانند و شاید در انتظار تغییرات گسترده استاندار هرمزگان هستند.

    اما ناگفته نماند در این میان مدیران توانمند، متعهد و دلسوزی هم هستند که شبانه روز در حال کار و تلاش برای پیشبرد اهداف مجموعه و منافع استان بوده و با سفرهای استانی به نقاط دورافتاده و صعب‌العبور استان سعی در شناسایی نقاط ضعف و کاستی دارند که باید به این دلسوزان نظام و استان خداقوت گفت.

    در پایان از استاندار هرمزگان می‌خواهیم هرچه زودتر این تغییرات را شروع کنند تا نشاط و امید به هرمزگان بازگردد.

    یادداشت: فروغ مسلم‌زاده

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب