قیمت نفت باز هم افت کرد

چاپ

خبرگزاری مهر: در معاملات امروز بازارهای جهانی، قیمت نفت درحالی که تاجران مشغول ارزیابی تاثیر طوفان هستند، باز هم افت کرد.

روز سه‌شنبه درحالی‌که تاجران مشغول ارزیابی تاثیر منفی طوفان ایرما در مقابل تاثیر مثبت بازگشت به کار پالایشگاه‌ها پس از طوفان هاروی بر روی تقاضای نفت بودند، قیمت‌های نفت اندکی کاهش یافت.

بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت خام جهان، برنت، با ۰.۰۷ درصد یا ۴ سنت کاهش نسبت به قیمت بسته شده قبلی خود، به ۵۳.۸۰ دلار برای هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام تگزاس غرب آمریکا هم با ۳ سنت یا ۰.۰۶ درصد کاهش به بشکه‌ای ۴۸.۰۴ دلار رسید.

پالایشگاه‌های آمریکا شامل بزرگترین پالایشگاه آمریکا، موتیوا شروع به راه‌اندازی مجدد کرده‌اند. موتیوا روز دوشنبه پس از دو هفته تعطیلی ناشی از خرابی‌های بار آمده از طوفان هاروی که چندی قبل سواحل خلیج آمریکا را درهم کوبید، دوباره فعال شد.

پس از آرام گرفتن طوفان هاروی، طوفان ایرما یکشنبه فلوریدا را درهم کوبید و برق میلیون‌ها خانه و مراکز کسب و کار را در این منطقه قطع کرد، اما قدرت این طوفان هم تا حد یک طوفان گرمسیری کاهش یافته است.
انبارهای نفت خام آمریکا هفته گذشته به دنبال تاثیر طوفان افزایش یافته‌اند، درحالی‌که طبق نظرسنجی از اقتصاددانان توسط رویترز، ذخایر محصولات پالایشگاهی کاهش یافته‌اند.

درحالی‌که شاخص‌های بازار با نتایج ضدونقیض خود قیمت‌های نفت را در یک محدوده نگاه داشته اند، آربی‌سی کپیتال مارکتز در یادداشتی اعلام کرد که انتظار می‌رود: متوسط قیمت نفت خام تگزاس غرب و برنت امسال هر بشکه ۴۹.۳۰ و ۵۲.۵۰ دلار باشد و سال بعد متوسط قیمت‌ها به بشکه‌ای ۵۳ و ۵۵.۵۰ دلار افزایش یابد.