میراث جرون
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ساعت : ۰۴:۵۴
یادداشت

ضرورت ذخیره سازی باران در سدها

فروغ مسلم زاده // فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام ...

سیلی جوانمردی بر گونه نامردان

فروغ مسلم زاده // میراث جرون حمله دو شب پیش ایران این پیام را ...

چه زمانی شبکه های اجتماعی رفع فیلتر می شوند!؟

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس درباره زمان رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، بیان می‌کند ...

زیرساختهای گردشگری در هرمزگان نیازمتد توجه

مریم آقاجانی // توسعه زیرساخت‌های گردشگری جزایر هرمزگان به‌ویژه در بخش آب و برق ...

سواد رسانه‌ای چگونه می‌تواند در مواقع بحران به داد جامعه برسد

فروغ مسلم زاده // مردم در فضای مجازی رفتارهای هیجان‌آمیزی از خود بروز می‌دهند ...

جهش تولید با مشارکت مردم

فروغ مسلم زاده// رهبر معظم انقلاب در نام گذاری امسال، دو بعد جهش اقتصادی ...

((افزایش افسار گسیخته نرخ ارز تا کجا،مردم درمانده این همه بدبختی ))

عبدالحسین اسدپور/// ، این روز ها قیمت ها بطور سرسام اوری بالا می رود ...

((روز قدس فریاد عشق ))

به قلم عبدالحسین اسدپور /// ۱۷ فروردین برابر با ۲۵ رمضان ۱۴۴۵ ، روز ...

((بعد از ۴۰سال اورا دیدم قلبم به یک بار قلبم از حرکت ایستاد ))

  به قلم‌عبدالحسین اسدپور امروزبعد از چهل سال در کنار قبر برادرش‌، که مادر بزرگم ...

شایسته گزینی مورد نظر مردم باشد 

  فروغ مسلم زاده // با توجه به در پیش بودن بزرگترین رویداد سایسی کشور ...

  • کد مطلب : 16679
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 22 مه, 2017 - 09:59
  • شما اینجا هستید :اجتماعی
  •   

    لزوم نگاه ویژه به حوزه آسیب های اجتماعی/مقابله و پیشگیری در حوزه مواد مخدر نیازمند برنامه جدید

    رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با موادمخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انتظار داریم نگاه رئیس جمهوری به حوزه آسیب های اجتماعی به ویژه موادمخدر ویژه باشد تا بتوانیم با فعالیت های خوبی که انجام شده، در کاهش این آسیب ها موفق باشیم.

    سعید صفاتیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی  افزود: البته مهمترین موضوع در بحث حوزه موادمخدر که انتظار داریم رئیس جمهوری به آن توجه جدی کند، این است که دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر مستقل باشد تا بتواند به راحتی به موضوعات این حوزه رسیدگی کند.
    وی با بیان اینکه باید تابوی اینکه دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر وزیر کشور باشد شکسته شود، تصریح کرد: در دولت نهم و دهم اعلام شد که دبیرکل ستاد باید همان وزیر کشور باشد اما در زمان قبل از آن همیشه دبیرکل ستاد یک فرد جدا بود تا حضور فیزیکی کامل روی حوزه آسیب ها به ویژه موادمخدر داشته باشد.
    صفاتیان افزود: انتظاری که افراد در حوزه اجتماعی به ویژه موادمخدر از رئیس جمهوری دارند این است که این تابو شکسته شود تا فردی دیگری غیر از وزیر کشور به عنوان دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر باشد چون خود فرد وزیر کشور دارای مشغولیت های کاری فراوانی در حوزه وزارت کشور است.
    رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با موادمخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما نمی گوییم که فردی که به عنوان وزیر کشور است نمی تواند این کار را انجام دهد، بلکه اعتقاد داریم به حدی حجم کارش زیاد است که اعتیاد برای وزارت کشور نمی تواند اولویت اول رسیدگی به آن باشد.
    وی ادامه داد: اما اگر یک نفر به عنوان دبیرکل ستاد به صورت مستقل باشد، می تواند این موضوعات را به صورت خاص بررسی کند البته این چالش مهم است چون دبیرکل نمی تواند در ستاد مبارزه با موادمخدر حضور فیزیکی داشته باشد و تسلط به برنامه ها ندارد.
    وی خاطرنشان کرد: اولین تقاضای ما این است که یک نفر مستقل باشد این شخص نباید وزیر کشور باشد.

    **انتخاب یک جامعه شناس
    صفاتیان همچنین درباره قائم مقامی دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر نیز گفت: از ۱۰ سال قبل همیشه یک نفر از نیروی انتظامی در این سمت بوده است چرا ما نمی توانیم یک نفر جامعه شناس یا محقق را برای این موضوع تعیین کنیم.
    وی اضافه کرد: جامعه شناس یا محقق به راحتی می تواند برنامه های خاصی در این حوزه ارائه دهد اما وقتی تفکر نظامی باشد نمی تواند به موضوع اشراف کامل داشته باشد و بیشتر به بحث مقابله می پردازد پس تقاضا داریم از حوزه اجتماعی یک نفر مشغول به کار در این ستاد شود.
    رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با موادمخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انتظار داریم طبق قانون، برای تشکیل ستاد مبارزه با موادمخدر نیز شخص رئیس جمهوری در این ستاد حضور داشته باشد و یا هر سه ماه یکبار جلسه ستاد برگزار شود.
    وی اظهار داشت: در حال حاضر ستاد مبارزه با موادمخدر مهمترین برنامه هایش در حوزه مقابله و پیشگیری مورد ارزیابی قرار می گیرد و هنوز برنامه جدیدی برای این حوزه نداریم و ما رئیس جمهوری می خواهیم همان توافق نامه ها را اجرایی نکنند و ارزیابی فعالیت های ستاد توسط تیم های اجتماعی صورت گیرد.
    صفاتیان ادامه داد: وظیفه دبیرخانه ستاد مبارزه با موادمخدر نیز هماهنگی، نظارت و برنامه ریزی است اما در این سال ها در ستاد و دبیرخانه این جایگاه را نمی بینیم و اکنون کمیته های درمان، حمایت ها از آسیب ها و پیشگیری هم در موعد خودش برگزار نمی شود.
    وی خاطرنشان کرد: باید رئیس جمهوری نگاه ویژه ای هم روی دبیرخانه ستاد مبارزه با موادمخدر داشته باشد و جایگاه نظارت بر این حوزه را نیز داشته باشند.

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب