میراث جرون
امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ساعت : ۱۶:۱۳
یادداشت

((بعد از ۴۰سال اورا دیدم قلبم به یک بار قلبم از حرکت ایستاد ))

  به قلم‌عبدالحسین اسدپور امروزبعد از چهل سال در کنار قبر برادرش‌، که مادر بزرگم ...

شایسته گزینی مورد نظر مردم باشد 

  فروغ مسلم زاده // با توجه به در پیش بودن بزرگترین رویداد سایسی کشور ...

جای خالی آموزش در پیام های بازرگانی رسانه ملی !

وحید حاج سعیدی// مفهوم آموزِش، در لغت به معنای فرایند تسهیل یادگیری یا کسب ...

حل مشکل ته لنجی در هرمزگان آرزوی دیرینه

فروغ مسلم زاده // الای ملوانی یا ته‌لنجی ظرفیتی است که برای کمک به ...

((کاشت درخت اکالیپتوس در بندرلنگه به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شود))

((کاشت درخت اکالیپتوس در بندرلنگه به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شود))

عبدالحسین اسدپور//میراث جرون کاشت درخت اکالیپتوس در قالب طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال ...

برای کودکان مظلوم غزه

برای کودکان مظلوم غزه

فروغ مسلم زاده // جنـود اللّٰه ‌لاتَفشَـلُوا هـم فـائزون ‌بالـشهآدة أو بـالفتـْح:" سربازان ‌خـدا ...

هوش مصنوعی تحول هزاره سوم

هوش مصنوعی تحول هزاره سوم

فروغ مسلم زاده // رشد و گسترش هوش‌ مصنوعی و حوزه‌های کاربردی آنچنان شتابان ...

لوس ترین طلای سال!

وحید حاج سعیدی// این که خلق الله یا حتی دانشمندان دایم از یک فلز ...

ژن نئاندرتال و آمار بیکاری!

وحید حاج سعیدی ما همیشه خدا فکر می کردیم دوران پارینه سنگی و عصر ...

ضرورت باز تعریف ساختار آموزش و پرورش

ضرورت باز تعریف ساختار آموزش و پرورش

وحید حاج سعیدی سخن راندن در باب اهمیت «آموزش و پرورش» و ارتباط آن ...

  • کد مطلب : 8091
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 3 دسامبر, 2016 - 06:34
  • شما اینجا هستید :گزارش
  •   

    مارکوپولوی صنایع دستی هرمزگان همچنان صدرنشین حضور در فسیتوال های خارجی

    میراث جرون :بزرگترین نمایشگاه صنایع دستی ترکیه با حضور 220هنرمند از 42کشور از تاریخ 12الی 22 اذرماه در محل دایمی نمایشگاه های ترکیه در شهر آنکارا برگزار می شود.

    img-20161203-wa0048-2

    img-20161203-wa0050

    img-20161202-wa0024

    img-20161202-wa0032-1به گزارش خبرنگار ما دراین نمایشگاه ۴هنرمند ایرانی از استانهای هرمزگان ، آذربایجان شرقی و خراسان شمالی به نمایندگی از ایران شرکت کرده اند .

    فعال ترین هنرمند صنایع دستی  کشور که از سال ۱۳۹۲ ( ۲۰۰۸ میلادی) سابقه حضور در فستیوال های ترکیه را در کارنامه خود دارد ناصر رهسپار است . این کارافرین برتر و سخت کوش تعداد حضور خود در نمایشگاه های خارجی اش را دو رقمی کرد و به یازده حضور رساند. مارکوپولوی صنایع دستی در ۱۱فستیوال صنایع دستی در کشورهای ایتالیا ،چین، ترکیه ودبی حضور داشته که ماحصل این حضور ۵لوح تقدیر بین المللی است .

    دراین نمایشگاه بزرگ آنکارا، رایزن فرهنگی ایران نیز شرکت کرد واز توانمندی های صنایع دستی هرمزگان واین هنرمند سخت کوش جنوبی تقدیر نمود.

    رایزن فرهنگی ایران دراین نمایشگاه گفت:باعث خوشحالی بنده است که کار آفرین مینابی توانسته سالها در نمایشگاه های بین المللی بخصوص کشور ترکیه شرکت کند . ناصر رهسپار نیز گفت: دراین نمایشگاه حصیر بافی ، لباسهای محلی و رودوزیهای سنتی را به معرض دید عموم و علاقه مندان به صنایع دستی کشور و خصوصا استان هرمزگان گذاشته  ام. .

    درمراسم افتتاحیه این فستیوال بزرگ که رایزن فرهنگی ایران و چند کشور دیگر حضور داشتند رمزی بیگ مدیرنمایشگاه بزرگ آنکار دراین مراسم گفت: هدف از برپایی چنین نمایشگاهی گسترش همکاری بین هنرمندان و کارآفرینان صنایع دستی هست و تلاش می کنیم تا هنرمندان بیشتری از سراسر جهان به این فسیتوال بزرگ دعوت نماییم.

    دراین نمایشگاه در روز نخست برپایی و مرسم افتتاحیه شبکه تلویزیونی B ترکیه از غرفه صنایع دستی ناصر رهپسار گزارش تهیه کرد تا این صنعت زیبا و بومی هرمزگان را به معرض دید شهروندان ترک بگذارد.درهمین راستا سال گذشته نیز شبکه trt1 ترکیه از غرفه صنایع دستی هرمزگان گزارشی تهیه کرد که مورد توجه شهروندان وبینندگان ترک زبان قرار گرفت.

    رهسپار این هنرمند سخت کوش و بی ادعای مینابی گفت: بعد از نمایشگاه آنکارا در فستیوال های ترکیه و افریقای جنوبی شرکت خواهم نمود تا صنایع دستی هرمزگان را به دنیا معرفی نمایم.وی که لقب مارکوپولوی صنایع دستی جنوب کشور را با خود یدک می کشد به خبرنگار ما گفت: مهمترین مشکل بنده در ارسال صنایع دستی به کشور مقصد می باشد که دراین خصوص نیازمند همکاری و مساعدت دستگاه های متبوع وشرکت های هواپیمایی در خصوص ارسال بار و تعرفه بارفرهنگی می باشد چرا که ارسال محموله های صنایع دستی حجیم وسنگین بوده و مطابق تعرفه شرکت هواپیمایی نرخ اضافه بار به دلار یا یورو محاسبه شده که این اقدام هزینه های زیادی را به هنرمندانی که قصد دارند در نمایشگاه های خارجی شرکت کنند تا هنر بومی و اصیل کشور را معرض دید جهانیان بگذارند تحمیل می کند. وی گفت:تقاضا داریم که مسئولان دراین خصوص تدابیری اندیشیده وبا درنظر گرفتن سهمیه ارسال بار هنرمندان به خارج کشور کمک قابل توجهی به این عزیزان بنمایند..

    رهسپار که نهمین حضورش در فسیتوال بزرگ آنکارا می باشد آرزویش را جهانی کردن صنایع دستی هرمزگان و معرفی توانمندی و قابلیت بومی و اصیل هنرمندان سخت کوش هرمزگان به دنیا عنوان کرد و خواستار حمایت های مسئولان مربوطه دراین خصوص شد . گفتنی است این نمایشگاه بزرگ همه روزه از ساعت ۹صبح الی ۲۲شب برای بازدید علاقمندان به مدت ده روز در شهر آنکارا دایر می باشد.

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب