میراث جرون
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ساعت : ۱۰:۲۳
یادداشت

((بعد از ۴۰سال اورا دیدم قلبم به یک بار قلبم از حرکت ایستاد ))

  به قلم‌عبدالحسین اسدپور امروزبعد از چهل سال در کنار قبر برادرش‌، که مادر بزرگم ...

شایسته گزینی مورد نظر مردم باشد 

  فروغ مسلم زاده // با توجه به در پیش بودن بزرگترین رویداد سایسی کشور ...

جای خالی آموزش در پیام های بازرگانی رسانه ملی !

وحید حاج سعیدی// مفهوم آموزِش، در لغت به معنای فرایند تسهیل یادگیری یا کسب ...

حل مشکل ته لنجی در هرمزگان آرزوی دیرینه

فروغ مسلم زاده // الای ملوانی یا ته‌لنجی ظرفیتی است که برای کمک به ...

((کاشت درخت اکالیپتوس در بندرلنگه به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شود))

((کاشت درخت اکالیپتوس در بندرلنگه به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شود))

عبدالحسین اسدپور//میراث جرون کاشت درخت اکالیپتوس در قالب طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال ...

برای کودکان مظلوم غزه

برای کودکان مظلوم غزه

فروغ مسلم زاده // جنـود اللّٰه ‌لاتَفشَـلُوا هـم فـائزون ‌بالـشهآدة أو بـالفتـْح:" سربازان ‌خـدا ...

هوش مصنوعی تحول هزاره سوم

هوش مصنوعی تحول هزاره سوم

فروغ مسلم زاده // رشد و گسترش هوش‌ مصنوعی و حوزه‌های کاربردی آنچنان شتابان ...

لوس ترین طلای سال!

وحید حاج سعیدی// این که خلق الله یا حتی دانشمندان دایم از یک فلز ...

ژن نئاندرتال و آمار بیکاری!

وحید حاج سعیدی ما همیشه خدا فکر می کردیم دوران پارینه سنگی و عصر ...

ضرورت باز تعریف ساختار آموزش و پرورش

ضرورت باز تعریف ساختار آموزش و پرورش

وحید حاج سعیدی سخن راندن در باب اهمیت «آموزش و پرورش» و ارتباط آن ...

  • کد مطلب : 19137
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 28 ژوئن, 2017 - 12:50
  • شما اینجا هستید :اجتماعی
  •   

    متهم اصلی پرونده هنرمند هرمزگانی تحت تعقیب است/در هرمزگان بحث پولشویی وجود ندارد

    رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان گفت: 24 باند در سرقت در استان طی سه ماه نخست سال جاری دستگیر و متلاشی شدند که سرقت خشن، منزل و خودرو در بین بالاترین مشارکت‌ها قرار داشته اند.

     

    سرهنگ عبدالمجید کرمی ظهر امروز در نشستی خبری با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد جرائم استان را سرقت تشکیل می دهد، افزود: در مجموع سرقت‌های انجام گرفته طی سه ماه نخست سال جاری در استان با شناسایی و انهدام چندین باند و دستگیری عاملان جرم، توانسته ایم  ۸۵ درصد کشف داشته باشیم که در مقایسه با سه ماه نخست سال گذشته با هفت درصد کاهش وقوع سرقت و پنج درصد افزایش کشف سرقت‌ها رو به رو بوده‌ایم.

    تمامی پرونده‌های قتل عمدی در هرمزگان کشف و قاتلین آن‌ها دستگیر شدند

    وی جرائم جنایی را قتل عمد، آدم ربایی، راه زنی، تجاوز به عنف و حریق عمدی دانست و عنوان کرد: در این بخش طی این مدت با کاهش ۳۷ درصدی  وقوع جرائم جنایی نسبت به سه ماه نخست سال گذشته مواجه بوده ایم و این موضوع به معنا کشف تمام پرونده‌های سال جاری و تعدادی از پرونده‌های معوقه سال گذشته است.

    کرمی اضافه کرد: بیشترین پروندهای جنایی استان در بخش قتل عمد بودند که کل پرونده‌های قتل عمدی که در هرمزگان صورت گرفته در سال جاری کشف و قاتلین آن‌ها دستگیر شدند.

    وی خاطر نشان کرد: قتل‌‌های استان هرمزگان به ترتیب در شهرستان‌های بندرعباس با ۵۰ درصد، میناب با ۲۰ درصد، رودان ۱۰ درصد، قشم ۱۰ درصد و ۱۰ درصد نیز در بشاگرد به وقوع پیوسته است.

    تمام پرونده های آدم ربایی در استان کشف و به نتیجه رسیده‌اند

    کرمی با بیان اینکه مقتولین استان ۸۰ درصد مرد و ۲۰ درصد زن بودند، افزود: در ارتباط با جرائم قتل عمد در استان ۴۸ نفر دستگیر شدند که یکی از آن‌ها زن است؛۱۵ درصد سن قاتلین بین ۱۵ تا ۲۰، ۳۱ درصد ۲۱ تا ۳۰ سال و ۵۲ ۳۱ تا ۴۵ سال و دو درصد ۴۵ سال به بالا بوده است.

    وی  با اشاره به اینکه تمام پرونده های آدم ربایی در استان کشف و به نتیجه رسیده‌اند، گفت: آدم ربایی‌های صورت گرفته در استان بحث امنیتی نبودند و بیشتر در بحث اختلافات هستند که ریشه در مواد مخدر دارد و بار امنیتی ندارند.

    اشرار به هلاکت رسیده  ارتباطی به گروه تروریستی داعش نداشتند

    رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان  با اشاره به انهام باند اشرار در استان طی سه ماه نخست سال، بیان کرد: در سه ماه نخست سال چهار شرور در استان طی عملیاتی به هلاکت رسیدن و باند آنها متلاشی شد و چهار قبض اسلحه کلاشنیکف از آن‌ها کشف شد، هویت دونفر آنها شناسایی شد که هیچ‌گونه ارتباطی به گروه تروریستی داعش نداشتند اما برای ایجاد رعب و وحشت در میان اهالی منطقه از پرچم این گروه تکفیری استفاده می‌کردند.

    وی در خصوص جرائم جعل و کلاهبرداری، افزود: ۹۹ درصد جرائم خاص و رایانه ای کشف شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۶۰ درصد افزایش کشف داشته است.

    در هرمزگان بحث پولشویی وجود ندارد

    کرمی جرائم اقتصادی را شامل اختلاس، ارتشاء، تسهیلات غیر مجاز بانکی، پول شویی، زمین خواری و فرار مالیاتی دانست و عنوان کرد: در استان بحث پولشویی وجود ندارد اما باقی پرونده جرایم اقتصادی در استان را ۱۰۰ درصد کشف و به نتیجه رسیده‌اند که ۱۴ نفر از عاملین این پرونده‌ها شناسی، اقرار و دستگیر شدند.

    وی با اشاره به کشف ۸۷ درصد پرونده‌های مجموع جرائم نسبت به سه ماه نخست سال گذشته، بیان کرد: از مجموع جرائم، ۱۳ درصد باقی مانده کهدر حال رسیدگی هستند و نیاز به زمان بیشتر در پیگیری روند پرونده دارند؛ در بحث کشفیات کل جرائم نیز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

    رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان جرائم خشن اشاره کرد و گفت: در بخش سرقت به عنف  ۱۳۳ درصد کشفیات داشته‌ایم که تمامی پرونده های سال جاری و ۳۳ درصد نیز از سنوات گذشته کشف شدند، سرقت مسلحانه نیز یک وقوع سرقت وجود داشت که در بحث سرقت خودرو با سلاح گرم بوده که آن نیز کشف و دستگیر شده است.

    کرمی به بحث قاچاق کالا در استان اشاره کرد و افزود: تمامی پرونده‌های قاچاق در استان طی سه ماه نخست سال جاری یک هزار و ۶۱۳ بوده‌اند که ۷۳ بالای ۱۰۰ میلیون بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶۱درصد رشد داشته، همچنین تعداد ۱۹ باند کالا قاچاق متلاشی شدند که نسبت به مدت مشابه ۱۳۳ درصد افزایش داشته است.

    وی اضافه کرد: در بخش قاچاق کالا طی سه ماه نخست سال در استان یک هزار و ۵۰۰ دستگیری متهم دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر نداشته اما ارزش کل کالای مکشوفه ۱۱۶ میلیارد و ۲۴۱ میلیون تومان بوده که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.

    کرمی خاطر نشان کرد: همچنین تعداد ۹۲۷ دستگاه خودرو سنگین و سبک در بخش قاچاق کالا در استان طی سه ماه نخست امسال توقیف شده‌اند.

    در پرونده درگیری هنرمند هرمزگانی، متهم  اصلی شناسایی و تحت تعقیب قرار دارد

    وی در پاسخ با سوال یکی از خبرنگاران در خصوص بحث حمله به یکی از هنرمندان هرمزگانی با قمه و یا چاقو، گفت: این پرونده در یک یگان دیگر مورد پیگری بوده است اما آن چیزی که بنده شنیده ام به آن نحویکه در فضای مجازی منتشر شده نبوده و در بررسی که انجام شده یک سری موارد جدیدی روشن شده که بحث و درگیری جزئی بوده است.

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب