میراث جرون
امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ساعت : ۱۵:۳۲
یادداشت

توسعه اقتصاد دریامحور و شعار سال اولویت هرمزگان

فروغ مسلم زاده // اقتصاد دریا محور در بخش‌های مختلف دولت می‌تواند به مردم ...

توسعه و شکوفایی اقتصادی با مشارکت مردم

فروغ مسلم زاده// برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم، اقتصاد کشور نیاز ...

جهش تولید با مشارکت مردمی استراتژی مهم توسعه اقتصادی است

فروغ مسلم زاده // جهش تولید با مشارکت مردمی در راستای تحقق شعار سال ...

حادثه برخورد و واژگونی موتور سوار نوجوانان وجوانان درسطح استان

عبدالحسین اسدپور// این روزها وشب هاراکب نوجوان وجوانان موتورسیکلت در کل استان‌ در خیابانهای ...

تاثیرات آموزش بر اقتصاد

وحید حاج سعیدی// امروزه در دنیا تاثیر آموزش بر اقتصاد به یک اصل قابل ...

ضرورت ذخیره سازی باران در سدها

فروغ مسلم زاده // فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام ...

سیلی جوانمردی بر گونه نامردان

فروغ مسلم زاده // میراث جرون حمله دو شب پیش ایران این پیام را ...

چه زمانی شبکه های اجتماعی رفع فیلتر می شوند!؟

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس درباره زمان رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، بیان می‌کند ...

زیرساختهای گردشگری در هرمزگان نیازمتد توجه

مریم آقاجانی // توسعه زیرساخت‌های گردشگری جزایر هرمزگان به‌ویژه در بخش آب و برق ...

سواد رسانه‌ای چگونه می‌تواند در مواقع بحران به داد جامعه برسد

فروغ مسلم زاده // مردم در فضای مجازی رفتارهای هیجان‌آمیزی از خود بروز می‌دهند ...

  • کد مطلب : 10471
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 15 ژانویه, 2017 - 16:16
  • شما اینجا هستید :گزارش
  •   

      محمود دریایی رئیس کمیته داوران شهرستان میناب درگفتگوبا میراث جرون:درخواست برگزاری کلاسهای داوری داده ایم /کمبود زمین فوتبال یکی از نیازهای اساسی ورزش میناب است

    محمود دریایی رئیس کمیته داوران هئیت فوتبال شهرستان میناب ،متولد 1338 محله شاه حسینی بندرعباس است. وی گفت: فوتبال خود را ازتیم نوجوانان و جوانان آرش بندرعباس با حضور پیشکسوتانی مانند آقای قنبر رستمی و رضا باقرپور در محله شاه حسینی آغاز نموده ام.

     

    این هفته نمک پور خبر نگار ما سراغ یکی از پیشکسوتان  ورزش  فوتبال استان هرمزگان و شهرستان میناب رفت  و با وی گفتگو نمود که با هم می خوانیم:

    IMG_0220

    دریایی افزود:بعد از فوت پدر عزیزم خانواده به میناب  نقل مکان نموده و ادامه ورزش و تحصیلم را در میناب ادامه دادم.

    مسئول کمیته داوران هئیت فوتبال میناب اظهار داشت:در بدو  ورود به میناب در تیم هما  فعالیتم را ادامه دادم وبعد از هما در کشاورز و بعد از ادغام دو تیم هما و ستاره   از دنیای فوتبال خداحافظی نموده و  به جرگه داوران پیوستم.

    محمود دریایی که بازنشسته مرکز  بهداشت و درمان می باشدعنوان نمود: در سالهایی که در هما و کشاورز بودم زیر نظر مربیان  بزرگی مانند  دادالله شجاعی، خدامی و شهسواری که آقای شهسواری هم اکنون در استان کرمان هستند   در  منتخب  شهرستان توپ می زدم .

    وی گفت: بعد از پایان  فوتبالم هم اکنون مدت ۱۵ سال می باشد که در جرگه داوران  مشغول خدمت هستم و مدت ۵سال که مسئول کمیته  داوران شهرستان میناب هستم.

    این پیشکسوت ورزش استان  یکی از  شیرین ترین قضاوت هایش را در این دوران اینگونه بیان نمود: بازی بین دو تیم آرش و ستاره جنوب بود داور اول بودم و کمک هایم نیزحسن بهادری و علی دهقانی  بودند  نیمه اول به پایان رسید و در نیمه دوم که به دلیل خطای بازیکن آرش  خواستم به بازیکن خاطی کارت زرد را بدهم موقعی که دست بردم که کارت را بیرون بیاورم دیدم کارت را در رختکن جا گذاشته ام  و بعد از چند دقیقه تا داور چهارم کارت را از رختکن آورد به بازیکن خاطی کارت دادم و این  شیرین ترین خاطره ام بود.

     بدترین خاطرات دوران  قضاوت  بین دو تیم لیگ برتری  فوتبال استان  نماینده رودان اتحاد  این شهرستان  و یکی از  نمایندگان بندرعباس بود که هم اکنون خاطرم نیست خطایی صورت گرفت  برروی دروازه اتحاد رودان ،دیوار دفاعی  نماینده رودان بسته شد دقیقا” قبل از سوت  بنده   یکی از بازیکنان اتحاد رودان با شکستن  دیوار دفاعی به جلو آمده و من بجای اینکه به بازیکن خاطی کارت بدهم به دو بازیکن اتحاد  رودان کارت دادم   بعد از بازی که نماینده رودان این دیدار را واگذار نموده بود بازیکنان رودانی   به طور اساسی  با کتک کاری  از خجالت من و کمک هایم آقایان  محمد ذاکری و غلامعباس استویی  در امدند که هیچ وقت این خاطره تلخ را فراموش نخواهم نمود.

    میراث جرون: وضیعت داوری شهرستان میناب را چگونه می بینید؟

    داوران مینابی داوران خوب  وبا علم روز هستند که همیشه  سعی نموده اند  بهترین قضاوت ها را در فوتبال استان و کشور انجام دهند.دریایی افزود:کمیته دواران شهرستان میناب بعد از هر مسابقه در شهرستان چه داخلی و چه استانی  که به میزبانی  میناب باشد و داوران مینابی عهده دار این دیدارها  جلسه  برگزار می نماید  و نکات  مثبت و منفی  قضاوت دیدار ها را مورد برررسی قرار می دهد .

    هم اکنون ۳ داور ملی  فوتبال در شهرستان  داریم و با پیگیریهایی که تا کنون داشته ایم و ارائه در خواست ازسوی کمیته داوران  برگزاری کلاس  داوری را درخواست نموده ایم که  امیدواریم  هئیت فوتبال شهرستان و استان نسبت به در خواست ما  اقدام نمایند.

    وی با اشاره به تعداد  زیاد تیم های فوتبال در شهرستان و برگزاری مسابقات دسته یک استان و لیگ برتر در خلال این  دیدارها  گفت:علاقمندان به داوری در شهرستان میناب زیادهستند که  اگر ما بتوانیم با هماهنگی با هئیت فوتبال شهرستان و  استان، کلاس های  مستمر داوری توجیهی ،ارتقاء  مدرک داوری را برگزار نماییم قطعا و یقینا” بازدهی  کلاس داوران میناب بالا خواهد رفت و این بسود استان و میناب خواهد بود.

    محمود دریایی عنوان نمود: هم اکنون داوران مینابی در استان کاملا شناخته شده هستند وقضاوت های خوبی را از خود بر جا گذاشته اند و تبریک می گویم به کورش شعبانی  که توانست بعنوان بهترین داور هفته  در لیگ برتر استان شناخته شود.

    وی با اشاره به حضور ۲۸ داور مینابی در رقابتهای استانی و شهرستانی و کشوری بیان نمود :هم اکنون در شهرستان میناب در  دسته یک  ۱۴ تیم ،در دسته ۲دو۱۰ تیم در دسته  سه ۷تیم  و در رده نونهالان ۱۶ تیم   بجز جوانان و نوجوانان در شهرستان میناب فعالیت می نمایند که این خود فشار کار کمیته داوران را به نمایش می گذارد.

    مسئول کمیته داوران  شهرستان میناب  اشاره نمود: کمبود زمین فوتبال یکی از مشکلات اساسی شهرستان میناب می باشد و تنها راه اندازی زمین چمن مصنوعی  شهرک المهدی  دو زمین شهرداری و  استادیوم شهید امینی  نمی توانند بار این فوتبال را به دوش بکشند .

    محمود دریایی بیان نمود: هم اکنون تنها زمین فوتبال خاکی که از سوی هئیت برای برگزاری مسابقات  هئیت استفاده میشود زمین روستای شهاب  سلیمانی می باشد که  در بهترین مکان شهر میناب  قرار دارد  و با  نزدیکی به ۴ سمت میناب توانسته باراین فشار را بکاهد ولی  در کنار این زمین فوتبال اداره ورزش و جوانان و هیئت فوتبال شهرستان اگر بتوانند اززمین های خاکی فوتبال محلات ولیعصر و برق نیز استفاده نمایند  کار بسیار مهمی است که توانسته اند در کاستن بار ترافیکی قضاوت های فوتبال در شهرستان بردارند.

    دریایی یک پیشنهاد نیز به سرپرستان باشگاههای فوتبال دارد و این است که باشگاههای فوتبال شهرستان در روستاها و سطح شهر میناب علاقمندان به داوری را به کمیته داوری هئیت فوتبال معرفی نمایند تا  این کمیته بتواند دربروز رسانی علم داوری با برگزاری کلاس های داوری در این رشته داوران جوان و آینده داری را به شهرستان و استان معرفی نماید که چه بسا همین داوران  می توانند در مسابقات مختلفی که بصورت یادوره های مختلف در روستاها و مناطق شهرستان برگزار می گردد  قضاوت  نمایند و این یعنی کاستن از بار  کمیته داوران هئیت فوتبال  شهرستان میناب.

    وی  در ادامه از هئیت فوتبال استان هرمزگان در خواست نمود که  دستمزد داوران مینابی و تمام داوران  استان  را که در زمان تصدی هئیت فوتبال  قبلی دیدارهای هئیت را قضاوت نموده اند پرداخت نماید.

    در پایان از هفته نامه میراث جرون تقدیر نمود و گفت :انعکاس درد دل جامعه ورزش  شهرستان باید یکی از اولویت های رسانه ها قرار گیرد  و با اروزی سربلندی به جامعه ورزش شهرستان و داوران   فوتبال  و همه رشته های ورزشی این گفتگو را به پایان رساند.

     

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب