مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری : خروج کالاهای ملوانی برای فروش در خارج از هرمزگان ممنوع است

چاپ

به گزارش ایرنا ، عزیزالله کناری شامگاه دوشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات مرزنشینان ، ملوانان و لنجداران شهرستان بندرخمیر اظهار داشت: برابر آئین نامه ابلاغی مرداد ۹۶ هیات دولت ، هر یک از ملوانان لنج‌ های زیر ٥٠٠ تن ظرفیت هرمزگان، شش بار در سال و هر بار تا سقف ۱۰ میلیون تومان معاف از عوارض گمرکی هستند و این کمکی برای ملوانان و لنج ‌داران برای واردات کالای ملوانی است.
وی افزود: باید از این فرصت برای تحول و رونق بازار داخلی استان و ارتقا در معیشت مردم مرزنشین هرمزگان با جذب مردم و گردشگران دیگر استان‌ها برای سفر به هرمزگان استفاده کرد و این کالاها باید در سطح بازار استان به‌صورت خرده فروشی به فروش برسد.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان تصریح کرد: اجرای آئین نامه واردات کالای ملوانی فرصتی برای کاهش قاچاق و بهبود وضعیت ملوانان و لنج‌داران است.
وی با اشاره به موضوع انبارداری کالاها، اظهار داشت: با توجه به اینکه ۵۴ درصد تجارت کشور از هرمزگان صورت می‌گیرد ساماندهی و توجه به انبارداری در استان ضروری است.
کناری بیان داشت: در شهرستان خمیر نیز باید تلاش شود با ایجاد انبارهای رسمی و متصل کردن به سامانه‌های انباری و گمرکی، مازاد کالای وارد شده توسط ملوانان و کالاهای تجاری وارد شده را در این محل‌ها نگهداری نموده و به مرور با رعایت مقررات به متقاضیان تحویل شود.