میراث جرون
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ساعت : ۲۱:۴۷
یادداشت

حادثه برخورد و واژگونی موتور سوار نوجوانان وجوانان درسطح استان

عبدالحسین اسدپور// این روزها وشب هاراکب نوجوان وجوانان موتورسیکلت در کل استان‌ در خیابانهای ...

تاثیرات آموزش بر اقتصاد

وحید حاج سعیدی// امروزه در دنیا تاثیر آموزش بر اقتصاد به یک اصل قابل ...

ضرورت ذخیره سازی باران در سدها

فروغ مسلم زاده // فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام ...

سیلی جوانمردی بر گونه نامردان

فروغ مسلم زاده // میراث جرون حمله دو شب پیش ایران این پیام را ...

چه زمانی شبکه های اجتماعی رفع فیلتر می شوند!؟

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس درباره زمان رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، بیان می‌کند ...

زیرساختهای گردشگری در هرمزگان نیازمتد توجه

مریم آقاجانی // توسعه زیرساخت‌های گردشگری جزایر هرمزگان به‌ویژه در بخش آب و برق ...

سواد رسانه‌ای چگونه می‌تواند در مواقع بحران به داد جامعه برسد

فروغ مسلم زاده // مردم در فضای مجازی رفتارهای هیجان‌آمیزی از خود بروز می‌دهند ...

جهش تولید با مشارکت مردم

فروغ مسلم زاده// رهبر معظم انقلاب در نام گذاری امسال، دو بعد جهش اقتصادی ...

((افزایش افسار گسیخته نرخ ارز تا کجا،مردم درمانده این همه بدبختی ))

عبدالحسین اسدپور/// ، این روز ها قیمت ها بطور سرسام اوری بالا می رود ...

((روز قدس فریاد عشق ))

به قلم عبدالحسین اسدپور /// ۱۷ فروردین برابر با ۲۵ رمضان ۱۴۴۵ ، روز ...

  • کد مطلب : 8348
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 7 دسامبر, 2016 - 06:02
  • شما اینجا هستید :اخبار مشروح
  •   

    مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان:کمیسیون ماده پنج با صدور برخی مجوزها باعث نابودی شهرها می‌شود

    میراث جرون:مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان با بیان اینکه شهر بندرعباس به شدت مورد هجمه قرار گرفته است، گفت: برخی از شهرداری‌ها ناخودآگاه به شهرها حمله می‌کنند، از طرفی برخی از سوداگران ملک و املاک باعث نابودی شهر می‌شوند.

    میراث جرون:مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان با بیان اینکه شهر بندرعباس به شدت مورد هجمه قرار گرفته است، گفت: برخی از شهرداری‌ها ناخودآگاه به شهرها حمله می‌کنند، از طرفی برخی از سوداگران ملک و املاک باعث نابودی شهر می‌شوند.

    خبرگزاری فارس: کمیسیون ماده پنج با صدور برخی مجوزها باعث نابودی شهرها می‌شود

    به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه وشهرسازی هرمزگان، غلامحسین شیری با بیان اینکه شهر بندرعباس متحول می‌شود، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های مدونی که از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی صورت گرفته شاهد توسعه شهرهای استان هرمزگان بر پایه اصول شهرسازی خواهیم بود.

    وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای تمامی شهرهای هرمزگان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: از مجموع شهرهای استان، چهار شهر توسط مناطق آزاد و بقیه توسط اداره‌کل راه و شهرسازی هرمزگان در حال مطالعه است که تاکنون مطالعه ۲۰ شهر به نتیجه رسیده است که در آینده بر اساس آن پیش خواهیم رفت.

    مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان از شهرها به عنوان موجود زنده تعبیر کرد و گفت: این نکته باید برای همه ما ملموس باشد که با موجود زنده سر کار داریم و نباید به راحتی از کنار آن گذشت.

    وی با هشدار به برخی از اقداماتی که موجب فنا شدن شهرهای هرمزگان می‌شود، بیان داشت: در حال حاضر شاهد هجمه‌های زیادی به شهر هستیم که زمینه برای نابودی شهرها را فراهم آورده است.

    شیری به نقش شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: برخی از شهرداری‌ها ناخودآگاه به این موجود زنده حمله می‌کنند، از طرفی برخی از سوداگران ملک و املاک باعث نابودی شهر می‌شوند.

    مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: کمیسیون ماده پنج نیز بعضا با صدور برخی مجوزها باعث نابودی شهرها می‌شود این در حالی است که تشکیل این کمیسیون برای شهرهای قدیم بوده که دارای کوچه‌های تنگ و اشکالاتی بوده که قبلا در توسعه شهر دیده نشده بود تا اگر مشکلی در این زمینه وجود داشت حل شود نه اینکه از این کمیسیون در شهرهای جدید استفاده شود.

    وی با بیان اینکه زندگی ایمن از مردم بندرعباس گرفته شده است، تصریح کرد: بخش اعظمی از جمعیت این شهر به داخل آپارتمان‌ها رفته‌اند و آن فضای زندگی که در شهرهای ایمن بوده از مردم گرفته شده است این شرایط به گونه‌ای رقم خورده که فرزندان ما دیگر آسمان و ستاره را به چشم نخواهند دید.

    شیری در ادامه بسیاری از معضلات امروز شهرها را مشکلات اقتصادی عنوان کرد و گفت: شهرداری‌های کشور به‌دلیل مشکلات اقتصادی و نداشتن درآمد پایدار بالاجبار رو به تراکم فروشی آورده‌اند و از طرفی فضای سبز را برای ساخت و ساز بفروش می‌رسانند.

    وی با بیان این نکته باید روشن کنیم که پول می‌خواهیم یا شهر، افزود: اگر به دنبال شهر خوب هستیم باید سختی‌ها را تحمل کرد و کسب درآمد را از منابع دیگر جستجو کنیم.

    مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان همچنین از برنامه‌ریزی برای هشت شهر بزرگ هرمزگان خبر داد و گفت: با تهیه این برنامه جامع تمامی نیازهای شهرها تا ۲۰ سال آینده دیده شده که مشکلات را حل خواهد کرد.

    وی در ادامه از آغاز آماده‌سازی ۲۰۰ هکتار زمین در بندرعباس خبر داد و گفت: این آماده‌سازی طی روزهای آینده آغاز می‌شود.

    شیری افزود: در حال حاضر آماده‌سازی ۳۵۰ هکتار از زمین‌های بندرعباس در حال انجام است که ۲۱۰ هکتار آن در حال اجراست که تمامی مشکلات شهر را مرتفع خواهد کرد.

    مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان همچنین به درآمد حاصل از آماده‌سازی ۳۵۰ هکتار به رفع مشکلات بافت فرسوده خبر داد و گفت: این نوید را به مردم بندرعباس می‌دهیم که سال آینده بخش اعظمی از مشکلات حل خواهد شد.

    وی یکی از اقداماتی که در توسعه شهر بندرعباس پس از آماده‌سازی زمین‌ها صورت خواهد گرفت ایجاد زیرساخت‌ها طبق اصول روز شهرسازی عنوان کرد و گفت: یکی از این اقدامات برنامه‌ریزی در حوزه آب است که سه خط لوله برای مصارف خانگی تدارک دیده می‌شود. در اجرای این طرح، سه خط لوله آب شرب، آب بهداشتی و فضای سبز صورت خواهد گرفت.

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب