میراث جرون
امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ساعت : ۱۱:۲۱
یادداشت

توسعه اقتصاد دریامحور و شعار سال اولویت هرمزگان

فروغ مسلم زاده // اقتصاد دریا محور در بخش‌های مختلف دولت می‌تواند به مردم ...

توسعه و شکوفایی اقتصادی با مشارکت مردم

فروغ مسلم زاده// برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم، اقتصاد کشور نیاز ...

جهش تولید با مشارکت مردمی استراتژی مهم توسعه اقتصادی است

فروغ مسلم زاده // جهش تولید با مشارکت مردمی در راستای تحقق شعار سال ...

حادثه برخورد و واژگونی موتور سوار نوجوانان وجوانان درسطح استان

عبدالحسین اسدپور// این روزها وشب هاراکب نوجوان وجوانان موتورسیکلت در کل استان‌ در خیابانهای ...

تاثیرات آموزش بر اقتصاد

وحید حاج سعیدی// امروزه در دنیا تاثیر آموزش بر اقتصاد به یک اصل قابل ...

ضرورت ذخیره سازی باران در سدها

فروغ مسلم زاده // فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام ...

سیلی جوانمردی بر گونه نامردان

فروغ مسلم زاده // میراث جرون حمله دو شب پیش ایران این پیام را ...

چه زمانی شبکه های اجتماعی رفع فیلتر می شوند!؟

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس درباره زمان رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، بیان می‌کند ...

زیرساختهای گردشگری در هرمزگان نیازمتد توجه

مریم آقاجانی // توسعه زیرساخت‌های گردشگری جزایر هرمزگان به‌ویژه در بخش آب و برق ...

سواد رسانه‌ای چگونه می‌تواند در مواقع بحران به داد جامعه برسد

فروغ مسلم زاده // مردم در فضای مجازی رفتارهای هیجان‌آمیزی از خود بروز می‌دهند ...

  • کد مطلب : 16351
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 17 مه, 2017 - 07:59
  • شما اینجا هستید :گزارش
  •   

    مسئول پیشین هنرهای تجسمی میناب در گفتگوبامیراث جرون:وضیعت هنرهای تجسمی میناب اورژانسی است

    این روزها دفترهنرمندان هنرهای تجسمی مینابی را اگر بخواهی نگاهی هر چند گذرا به آن بیاندازی دریغ از موضوعی یا طرحی که بر صفحه آن نقش بسته باشد. گویی نقش ها پشت ماسک های کم توجهی گم شده اند یا در حال گم شدن هستند.

    غلام نمک پور

    این روزها دفترهنرمندان هنرهای تجسمی  مینابی را اگر بخواهی نگاهی هر چند گذرا به آن بیاندازی دریغ از موضوعی یا  طرحی که بر صفحه آن نقش بسته باشد. گویی نقش ها پشت ماسک های  کم توجهی گم شده اند یا در حال گم شدن هستند.

    پای درد دل برخی از اهالی هنرهای تجسمی  که می نشینی متوجه می شوی حال این روزهای  انجمن های تجسمی شهرستان میناب نرمال نیست وهرچه هست حرکت خودجوش هنرمندانی است که دوست دارند تاآثارشان در قاب تصویر بنشیند.ولی کو گوش و چشم شنوایی ،هرچند دراین میان هستند هنرمندان با استعداد مینابی که با وجود همه کمبودها در سطح شهرستان در استان و کشورحرفهایی برای گفتن دارند و سعی می کنند تا خود را سرپا نگه دارند اما برخی از آن ها هنوزازداشتن  فضایی برای همفکری و هم اندیشی  محرومند. یکی از آنها  انجمن هنرهای تجسمی  این شهرستان است به همین بهانه  خبرنگار میراث جرون  با پیدا کردن یکی از پیشکسوتان این عرصه پای  درد دل وی نشست و از مشکلات این راه درشهرستان سخن به میان آورد.

    فرید دانشورجوان با ذوق وهنرمینابی، که طی سال های گذشته نیز مدت کوتاهی مسئول انجمن بود و به واسطه کم رنگ شدن فعالیت های هنری، مدتی از فعالیت در حیطه انجمن کناره گیری کرده بود .این هفته میهمان  خبرنگار ما بود .وی که مدتی  بار مسئولیت انجمن تجسمی شهرستان میناب را به دوش  کشیده بود درهمان مدت اندک  لقاء این کار را به عطایش بخشید و در کنار گود ایستاد. وی از ناکارآمدی هنرهای تجسمی میناب  گفت.

    مسئول پیشین انجمن هنرهای تجسمی میناب که با اصرار خبرنگار ما پای این مصاحبه نشست . وی  از بسته بودن پر و بال انجمن تجسمی این شهرستان  خبر داد و گفت: نبود نگاهی نافذ به این مقوله از نبوداعتبارکه عاملی مهم برای تحقق یافتن برنامه های موجود است مهم تراست.

    این هنرمند از این که ایده هایش محقق نشده است  و از این که هنرمندان هنرهای تجسمی شهرستان میناب  و دیگرهنرمندان این شهرستان از تنها سالن تئاتردر سالن فرهنگسرای شهید بهشتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب که  گنجایش هنرمندان با ذوق و هنر مینابی را ندارد و از نبود فضایی مناسب برای برگزاری نمایشگاهی بی بهره هستند گلایه نمود. دانشور در گفتگو با خبرنگار ما  بیان کرد:اگر مسئولین این عرصه واقعا ” دلسوزهنرمیناب و هنرمند مینابی  وهنرهای تجسمی میناب هستند باید  هر چه زودتر فکری برای این عرصه کنند و این هم شدنی است فقط باید نگاهی نو و دلسوزانه داشته باشند .این هنرمند گفت: ایجاد بازارچه خوداشتغالی وکارآفرینی هنرمندان می تواند باعث رشد هنرهای تجسمی در شهرستان دربین هنرمندان باشد.

    می تواند راهکار مناسبی در این راه باشد وهنرمندان مینابی وحتی استان با در اختیار گرفتن غرفه ای برای خود و پرداخت کمترین هزینه کار خود را در معرض دید علاقمندان به هنر در جامعه بگذارد. این جوان مینابی افزود: جانمایی  این بازارچه انجام شده با راه اندازی این بازارچه می توان مکان فرهنگی و هنری ایده آلی را برای هنرهای تجسمی میناب مهیا نمود.فرید دانشور با اشاره  به انگیزه بالای هنرجویان مینابی  گفت : جنبه حمایتی دراین مسیربسیار کم رنگ است . وی بیان داشت: واقعا متاسفم که در زمان  تصدی این پست  نتوانستم به خواسته های اهالی هنرهای تجسمی  جامه عمل بپوشانم .وی گفت: آخرین جلسه ای که درفرمانداری در همین مورد برگزار گردید به مشاور فرماندار ایده ها و نظرات ارائه گردید و در جلسه نیز با طرح و ایده های پیشنهادی موافقت شد  که البته  تنها خروجی مفید این جلسه  همین طرح ایجاد بازارچه خوداشتغالی وکارآفرینی هنرمندان  بود که امیدواریم  به سرانجام مطلوبی برسد.

    وی خطاب به مسئولین گفت :قرارنیست که همیشه مسئولین بگویند نداریم و نداریم تنها سالن موجود در شهرمیناب همین سالن  شهید بهشتی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهر میناب می باشد که چندمنظوره است. زمانی سینماست زمانی تئاتر و نمایش  و زمانی در اجاره ادارات شهرستان جهت برگزاری مناسبت های مختلف قرارمی گیرد.مسئول اسبق  انجمن هنرهای تجسمی شهرستان میناب با اشاره به حمایت و توجه مسئولان عنوان نمود: فعالیت در شاخه های هنری متعدد منوط به حمایت و توجه مسئولان  است.

    وی بیان داشت: تعامل ادارات شهرستان میناب مانند آموزش و پرورش و اداره ورزش وجوانان دربرپایی نمایشگاه هایی با بهره گیری از ظرفیت دانش آموزان و ورزشکاران به منظور جذب جوانان به هنر های تجسمی  را در پربارشدن هنرهای تجسمی موثرمی داند و در نظر دارد تا فعالیت های هنرهای تجسمی  را به صورت خود جوش به این سمت سوق دهد.از نگاه او اختصاص بودجه ای مستقل وفضایی ثابت با توجه به این که استعدادهای جوانان مینابی همیشه در استان و کشور دربالاترین جایگاه قرار دارند می تواند ذوق و هنر هنرمندان جوان مینابی را که در این زمانه از تحصیلات بالایی نیز برخوردار هستند به جایگاه اصلی هنرهای تجسمی  درسطح استان و حتی کشورسوق دهد.دانشور عنوان نمود: برای فعالیت های هنری و هنرهای تجسمی تعامل میان هنرمندان مینابی و دعوت از هنرمندان استان وکشور وایجاد جو هنری در فضای  این کار ضروری است.وی گفت: امیدواریم در جلسات بعدی هنرمندان ودر معقوله هنرهای تجسمی از شهرداری نیز دعوت شود  تا جوانان مستعد مینابی و علاقمند به هنرهای تجسمی با ارائه کار و هنر خود در زیباسازی شهر به کمک  شهرداری و شورای اسلامی جدید شهر میناب بیایند. مسول سابق انجمن هنرهای تجسمی میناب بیان داشت:امیدواریم با حضورشهردار جوان و ورزشکار و با آتیه شهر میناب در راس شهرداری و نگاه مثبت مهندس رییسی به مقوله شهری شهر میناب جوانان هنرمند و با ذوق هنر مینابی  بتوانند با همکاری با شهرداری درفضا سازی شهررا بعهده شورای تجسمی خود جوش هنر های تجسمی  بگذارند و  بتوانیم با نشست هایی که در برنامه ریزی های آینده داریم با آموزش و پرورش میناب از ظرفیت های هنری دانش آموزان استفاده نماییم و از آن ها  برای برپایی نمایشگاه ها بهره ببریم.

    وی اظهار داشت :  امیدواریم  بتوانیم با  گرفتن رای مثبت مسئولین دلسوزمینابی  در ساخت محلی البته با  تکمیل تجهیزات و دکور،  نگارخانه ا ی  را در سطح شهر میناب راه اندازی نماییم تا بتوانیم ازظرفیت هنرمندان مینابی  برای طراحی دکور بهره ببریم. این هنرمند مینابی  خواستار حمایت مسئولان از هنرمندان مینابی  شد وبراین باور است که این اتفاق موجب دلگرمی اهالی هنر شهرستان میناب  خواهد شد.

    شهری خالی از هنر

    دانشور از این که  ایده هایش به واسطه  حسادت های بیجا و نبود نگاهی نافذ به این امرعملیاتی  نشده، ناخرسند و امیدوار است از این پس بتواند فعالیت های خود جوش و البته با حمایت فرمانداری و دلسوزان این امر واهالی هنرشهرستان میناب  را در این حوزه داشته باشد.وی معتقد است: می توان وضعیت انجمن تجسمی شهرستان را با مدیریت جدید بهتر دید و روند فعالیت های هنرهای تجسمی در سطح شهرستان را بهبود بخشید.این خلاق هنری از میناب بر این عقیده  است که به واسطه وجود علاقمندان به هنرهای تجسمی در شهرستان باید آثارهنری در شهر نمود داشته باشد، در حالی که کمتر آثار هنری در شهر میناب  به چشم می خورد و این امر به واسطه بی توجهی به مقوله هنر  می باشد.

    از نگاه فرید دانشورنبود اعتبارو بی رغبتی افراد نسبت به هنرو نبود فرهنگ سازی درعرصه آموزش و نهادینه  کردن آن به عنوان یک ارزش به ناخوش احوال بودن حال این روزهای هنرهای  تجسمی شهرستان میناب دامن زده است.وی فعالیت و پویایی هنرهای تجسمی را در گرو توجه مسئولان، فرهنگ سازی برای پرداختن به هنر و اهمیت و جایگاه آن  می داند و می گوید:  فضای کوچک پاسخگوی نیازهنرمندان نیست ونخواهد بود.

    این هنرمند مینابی در ادامه گفتگوگفت: نبودهنهای تجسمی نوعی آسیب به بدنه فعالیت های هنری می باشد.وی درپایان از نگاه خوب نشریه میراث جرون به هنرهای تجسمی شهرستان میناب تشکر نمود و گفت: رسانه  می تواند به عنوان آیینه تمام قد مشکلات ما را به گوش مسئولین برساند که امیدواریم مسئولین امردر پی  رفع مشکلات هنرمندان شهرستان میناب و علاقمندان به هنر های تجسمی شهرستان باشند.

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب