میراث جرون
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ساعت : ۰۹:۲۴
یادداشت

((بعد از ۴۰سال اورا دیدم قلبم به یک بار قلبم از حرکت ایستاد ))

  به قلم‌عبدالحسین اسدپور امروزبعد از چهل سال در کنار قبر برادرش‌، که مادر بزرگم ...

شایسته گزینی مورد نظر مردم باشد 

  فروغ مسلم زاده // با توجه به در پیش بودن بزرگترین رویداد سایسی کشور ...

جای خالی آموزش در پیام های بازرگانی رسانه ملی !

وحید حاج سعیدی// مفهوم آموزِش، در لغت به معنای فرایند تسهیل یادگیری یا کسب ...

حل مشکل ته لنجی در هرمزگان آرزوی دیرینه

فروغ مسلم زاده // الای ملوانی یا ته‌لنجی ظرفیتی است که برای کمک به ...

((کاشت درخت اکالیپتوس در بندرلنگه به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شود))

((کاشت درخت اکالیپتوس در بندرلنگه به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شود))

عبدالحسین اسدپور//میراث جرون کاشت درخت اکالیپتوس در قالب طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال ...

برای کودکان مظلوم غزه

برای کودکان مظلوم غزه

فروغ مسلم زاده // جنـود اللّٰه ‌لاتَفشَـلُوا هـم فـائزون ‌بالـشهآدة أو بـالفتـْح:" سربازان ‌خـدا ...

هوش مصنوعی تحول هزاره سوم

هوش مصنوعی تحول هزاره سوم

فروغ مسلم زاده // رشد و گسترش هوش‌ مصنوعی و حوزه‌های کاربردی آنچنان شتابان ...

لوس ترین طلای سال!

وحید حاج سعیدی// این که خلق الله یا حتی دانشمندان دایم از یک فلز ...

ژن نئاندرتال و آمار بیکاری!

وحید حاج سعیدی ما همیشه خدا فکر می کردیم دوران پارینه سنگی و عصر ...

ضرورت باز تعریف ساختار آموزش و پرورش

ضرورت باز تعریف ساختار آموزش و پرورش

وحید حاج سعیدی سخن راندن در باب اهمیت «آموزش و پرورش» و ارتباط آن ...

  • کد مطلب : 22976
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 29 آگوست, 2017 - 12:39
  • شما اینجا هستید :یادداشت
  •   

    مصطفی رنجبر زاده/تاثیر ورزش و گردشگری بر اقتصاد کشورها

    در کنار تاثیرات گردشگری ورزشی برصنعت گردشگری نکته دیگری که در این میان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تاثیر ورزش و گردشگری بر اقتصاد کشورهاست… تلاش کشورها برای تصاحب میزبانی این مسابقات البته بی اجر نمی ماند و منافع بی شماری را در حوزه های مختلف نصیب آنان می کند به گونه ای که […]

    در کنار تاثیرات گردشگری ورزشی برصنعت گردشگری نکته دیگری که در این میان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تاثیر ورزش و گردشگری بر اقتصاد کشورهاست…

    تلاش کشورها برای تصاحب میزبانی این مسابقات البته بی اجر نمی ماند و منافع بی شماری را در حوزه های مختلف نصیب آنان می کند به گونه ای که پس از جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان، گفته می شود حدود ۱۱ میلیارددلار، درآمد از این میزبانی نصیب ژرمن ها شده و در کنار ۱۱ شغلی که در این بخش فعال بوده، ۴ شغل جدید نیز ایجاد شده است.

    این مثال به تنهایی نشانگر این است که نباید از تاثیر برگزاری مسابقات این چنینی در رونق و پیشرفت این حوزه در صنعت گردشگری به راحتی گذشت.

    در کنار تاثیرات گردشگری ورزشی برصنعت گردشگری نکته دیگری که در این میان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تاثیر ورزش و گردشگری بر اقتصاد کشورهاست. برگزاری تورنمنت های ورزشی در سطح بالای بین المللی آوردن تحولات عظیم اقتصادی،ورزشی ،فرهنگی و اجتماعی برای کشور میزبان به ارمغان می آورد و این موضوع به حدی برای دولتمردان کشورهای توسعه یافته و مترقی دارای اهمیت است که برای دست آوردن میزبانی رقابت های بین المللی نظیر المپیک ،جام جهانی و.. به انواع راه ها و روش ها متوسل می شوند .

    با برگزاری مسابقات مختلف در دنیا علاقمندانی برای شرکت در این مسابقات به کشور میزبان سفر می کنند که این خود موفقیتی اقتصادی برای آن کشور شمرده می شود البته مزایای دیگری نیز وجود دارد و اینکه در این رویداد گردشگران با فرهنگ و قابلیت ها و جاذبه های گردشگری کشور میزبان آشنا شده و این موضوع باعث تبادل فرهنگی میان کشورهای مختلف می شود .

    موانع توسعه توریسم ورزشی در ایران

    توسعه توریسم ورزشی علاوه برموانع موجود دیگر بخش های توسعه گردشگری موانع مخصوص به خود نیز دارد،از مهمترین مشکلات این حوزه نداشتن برنامه استراتژیک برای توریسم ورزشی کشور با توجه به قابلیت های کشور است.

    یکی دیگر از مشکلات توسعه توریسم ورزشی ،عدم توانایی در برگزاری تورنمنت های بزرگ ورزشی نظیر المپیک ،جام جهانی و بازی های آسیایی است .

    تاکید بر ورزش های بومی می تواند یکی از مزیت های ایران برای توسعه توریسم ورزشی خود محسوب شود چنانچه امروزه تلاش مسوولان و برنامه ریزان ورزشی دنیا نیز بر تخصصی تر کردن رشته ها و بومی سازی آن ها است . ایران نیز به دلیل داشتن ورزش های مختلف بومی و سابقه متمادی در این ورزش هامی تواند با معرفی این ورزش ها برای ورود به المپیک زمینه توسعه توریسم ورزشی خود را فراهم آورد. همان طور که بسیاری از مسابقاتی که در المپیک به عنوان رشته ورزشی مطرح می شود، بازی های بومی و محلی کشورهای مختلف است.

    در این راستا برخی از کشورها نیز با توجه به پتانسیل های ورزشی موجود در کشورشان اقدام به ایجاد مراکز ورزشی خاص برای گسترش رشته های بومی کرده اند و از این طریق درآمد سرشاری را نصیب کشور خود می کنند .

    راهکارهایی برای جذب توریست ورزشی

    ایران در کنار جاذبه های گردشگری و تاریخی ،پتانسیل های لازم برای راه اندازی مکان های مختلف و ایجاد سایت های مجهزورزشی رادر سطح مناسبی دارا است که باید با ایجاد و فراهم آوردن زیرساخت ها در نواحی مختلف کشور، مجتمع های گردشگری ورزشی و اردوهای مناسب ساخته شود.

    یکی دیگر از راهکارهای پیشرفت ایران در این حوزه تبلیغات و معرفی ایران به ورزشکاران کشورهای خارجی از طریق ورزشکاران ایرانی است که برای حضور در مسابقات بین المللی به کشورهای دیگر سفرمی کنند .

    در این میان از نقش آژانس های مسافرتی نیز نباید غافل شد چرا که آژانس های مسافرتی می توانند با برگزاری تورهای گردشگری ورزشی ،گردشگران بسیاری را به کشور جذب و به رونق این حوزه کمک کنند،در حال حاضر از دو هزار آژانس فعال در کشور تنها حدود ۲۲ آژانس مسافرتی در این حوزه فعالیت می کنند .

    کشورهای فعال در توریسم ورزشی

    کشورهای اسپانیا، استرالیا، آمریکا و فرانسه، ازجمله کشورهای موفق در حوزه گردشگری ورزشی هستند، در آسیا نیزکشورهایی مانندامارات و ترکیه حضور در این عرصه را تجربه کرده و البته در همین زمان کوتاه، نیزدرآمدهای خوبی هم داشته اند. چنانچه در ترکیه سرمایه گذاری های خوبی در زمینه ایجاد اردو های ورزشی انجام شده و ترکیه مقصد خوبی برای ایجاد اردوهای تیم های ورزشی محسوب می شود . در ایران نیر می توان با استفاده از پتانسیل های موجود شرایط و فضای مناسب را برای این موضوع فراهم کرد همان طور که بسیاری از تیم های ورزشی مانند تیم های فوتبال ،اردوهای خودشان را در فصول مختلف در کشورهای مختلف برگزار می کنند ، ایران نیز به دلیل داشتن آب و هوای متنوع می تواند این امکان را در اختیار بسیاری از تیم های آسیایی و اروپایی قرار دهد تا آنها بتوانند اردوهایشان را در ایران برگزار کنند البته این موضوع زمان

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب