میراث جرون
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ساعت : ۰۷:۵۶
یادداشت

ضرورت ذخیره سازی باران در سدها

فروغ مسلم زاده // فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام ...

سیلی جوانمردی بر گونه نامردان

فروغ مسلم زاده // میراث جرون حمله دو شب پیش ایران این پیام را ...

چه زمانی شبکه های اجتماعی رفع فیلتر می شوند!؟

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس درباره زمان رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، بیان می‌کند ...

زیرساختهای گردشگری در هرمزگان نیازمتد توجه

مریم آقاجانی // توسعه زیرساخت‌های گردشگری جزایر هرمزگان به‌ویژه در بخش آب و برق ...

سواد رسانه‌ای چگونه می‌تواند در مواقع بحران به داد جامعه برسد

فروغ مسلم زاده // مردم در فضای مجازی رفتارهای هیجان‌آمیزی از خود بروز می‌دهند ...

جهش تولید با مشارکت مردم

فروغ مسلم زاده// رهبر معظم انقلاب در نام گذاری امسال، دو بعد جهش اقتصادی ...

((افزایش افسار گسیخته نرخ ارز تا کجا،مردم درمانده این همه بدبختی ))

عبدالحسین اسدپور/// ، این روز ها قیمت ها بطور سرسام اوری بالا می رود ...

((روز قدس فریاد عشق ))

به قلم عبدالحسین اسدپور /// ۱۷ فروردین برابر با ۲۵ رمضان ۱۴۴۵ ، روز ...

((بعد از ۴۰سال اورا دیدم قلبم به یک بار قلبم از حرکت ایستاد ))

  به قلم‌عبدالحسین اسدپور امروزبعد از چهل سال در کنار قبر برادرش‌، که مادر بزرگم ...

شایسته گزینی مورد نظر مردم باشد 

  فروغ مسلم زاده // با توجه به در پیش بودن بزرگترین رویداد سایسی کشور ...

  • کد مطلب : 28382
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 14 دسامبر, 2017 - 11:26
  • شما اینجا هستید :اخبار مشروح
  •   

    مهلت ۳ ماهه استاندار برای تعیین تکلیف ساخت و سازها در حریم دریا و سواحل هرمزگان

    بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان و رئیس کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل این استان گفت: وضعیت ساخت و سازها در حریم دریا و سواحل استان باید ظرف مدت سه ماه آینده در کمیسیون ‌های ماده 99 و ماده 100 تعیین تکلیف شود.

    به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی هرمزگان، فریدون همتی در یازدهمین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل هرمزگان افزود: اگر نهادهایی که ساخت و ساز داشته اند در این مدت مراجعه نکنند تصمیم قاطعی برای اعمال قانون اتخاذ می شود.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: پژوهش های مناسبی توسط سازمان بنادر برای تدوین طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی هرمزگان انجام شده و نتایج به دست آمده از این پژوهش ها نقشه راه ارزشمندی برای انجام هر نوع فعالیت در منطقه های ساحلی و دریایی استان است.
    وی ادامه داد: از این پس هر تصمیمی در حوزه سواحل هرمزگان باید در چارچوب مطالعه های ICZM به عنوان نقشه راه در توسعه و مدیریت مناطق ساحلی گرفته شود.
    استاندار هرمزگان بیان داشت: این طرح از سرگردانی سرمایه گذاران جلوگیری می ‌کند و براساس ظرفیت هایی که در پژوهش های طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی هرمزگان انجام شده می توان تقاضاهای سرمایه گذاران را به مسیر درستی برای فعالیت هدایت کرد.
    همتی خاطرنشان کرد: انجام طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی که پیامدهای مثبتی برای توسعه پایدار هرمزگان به همراه دارد امری ضروری بود و از این پس هر تصمیمی در حوزه سواحل استان باید در چارچوب آن باشد.
    وی ابراز داشت: از این پس انتظار می رود اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با توجه به پژوهش های انجام شده در زمان کوتاهی به استعلام های متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه بنادر و سواحل استان پاسخ دهد.
    رئیس کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان هرمزگان یادآور شد: تمامی اداره های دولتی هرمزگان مکلفند اطلاعات پایه حوزه کار خود را که دارای مصوبه ها است به منظور استفاده در فرایند تکمیل ICZM و طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دهند.
    معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در این نشست گفت: کشور دارای پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در شمال و جنوب است.
    محمدرضا اللهیار افزود: استفاده از این ظرفیت ها و توسعه دریامحور مناطق ساحلی نیازمند شناسایی دقیق ظرفیت‌ های دریایی کشور است.
    وی ادامه داد: بر این اساس مطالعات پایه دریایی شمال و جنوب کشور توسط سازمان بنادر و دریانوردی انجام شد و طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی با همکاری ۱۸ دستگاه اجرایی تدوین و به تصویب شورای عالی شهرسازی کشور رسید.
    وی اضافه کرد: سازمان بنادر و دریانوردی قصد دارد این طرح را در استان ‌ها و شهرستان ‌های ساحلی تدوین و اجرایی کند و با توجه به اینکه استان هرمزگان دارای بیشترین خط ساحلی در کشور است و اطلاعات پایه دریایی این استان موجود بود به عنوان پایلوت و نخستین استان مطالعه های آن انجام گرفت.
    معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطر نشان کرد: طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی مبنای توسعه دریامحور کشور خواهد شد و برای پیشرفت و توسعه مناطق ساحلی، ابعاد مختلف در آن بررسی شده است.
    اللهیار اضافه کرد: در این طرح مطالعات یکپارچه ‌ای در هرمزگان صورت گرفته که مسئولیت تمامی دستگاه‌های اجرایی را به صورت شفاف مشخص کرده تا از ظرفیت ‌های دریا به شکل مناسبی استفاده شود.
    استان هرمزگان، جنوبی ترین استان ایران، در ساحل خلیج فارس و دریای عمان با جمعیت ۱ میلیون ۷۷۶ هزار و ۴۱۵ نفر و مساحتی حدود ۶۸ هزار و ۴۷۶ کیلومتر مربع قرار دارد.
    این استان از شمال و شمال شرقی با استان کرمان، از شمال غربی و غرب با استان های فارس و بوشهر و از شرق با استان سیستان و بلوچستان همسایه است.
    جنوب این استان را آب های گرم خلیج فارس و دریای عمان به صورت نواری به طول تقریبی ۹۰۰ کیلومتر در بر گرفته است.
    بندر عباس، مرکز استان هرمزگان مرکز مهم فعالیت های اقتصادی و تجاری است،
    افزون بر ۷۰ بندر و اسکله با کاربردهای مختلف همانند بنادر تجاری شهید رجایی ، شهید باهنر ، لنگه ، کیش ، بهمن قشم ، جاسک ، خمیر ، تیاب ، و بنادر و دیگر اسکله های صیادی ، صنعتی ، تدارکاتی هرمزگان توسط اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان مدیریت می شوند.
    این استان دارای ۱۳ شهرستان، ۳۸ شهر، ۳۸ بخش و یک هزار و ۲۷۷ روستا است.

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب