میراث جرون
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ساعت : ۱۱:۰۷
یادداشت

حادثه برخورد و واژگونی موتور سوار نوجوانان وجوانان درسطح استان

عبدالحسین اسدپور// این روزها وشب هاراکب نوجوان وجوانان موتورسیکلت در کل استان‌ در خیابانهای ...

تاثیرات آموزش بر اقتصاد

وحید حاج سعیدی// امروزه در دنیا تاثیر آموزش بر اقتصاد به یک اصل قابل ...

ضرورت ذخیره سازی باران در سدها

فروغ مسلم زاده // فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام ...

سیلی جوانمردی بر گونه نامردان

فروغ مسلم زاده // میراث جرون حمله دو شب پیش ایران این پیام را ...

چه زمانی شبکه های اجتماعی رفع فیلتر می شوند!؟

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس درباره زمان رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، بیان می‌کند ...

زیرساختهای گردشگری در هرمزگان نیازمتد توجه

مریم آقاجانی // توسعه زیرساخت‌های گردشگری جزایر هرمزگان به‌ویژه در بخش آب و برق ...

سواد رسانه‌ای چگونه می‌تواند در مواقع بحران به داد جامعه برسد

فروغ مسلم زاده // مردم در فضای مجازی رفتارهای هیجان‌آمیزی از خود بروز می‌دهند ...

جهش تولید با مشارکت مردم

فروغ مسلم زاده// رهبر معظم انقلاب در نام گذاری امسال، دو بعد جهش اقتصادی ...

((افزایش افسار گسیخته نرخ ارز تا کجا،مردم درمانده این همه بدبختی ))

عبدالحسین اسدپور/// ، این روز ها قیمت ها بطور سرسام اوری بالا می رود ...

((روز قدس فریاد عشق ))

به قلم عبدالحسین اسدپور /// ۱۷ فروردین برابر با ۲۵ رمضان ۱۴۴۵ ، روز ...

  • کد مطلب : 8396
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 8 دسامبر, 2016 - 04:44
  • شما اینجا هستید :اجتماعی
  •   

    نیم میلیون تن ظرفیت مرغداری ها خالی است

    ساری – ایرنا – مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور گفت: هم اکنون صنعت پرورش مرغ گوشتی کشور نیم میلیون تن ظرفیت خالی دارد که می توان با فعال تر کردن صادرات، از این ظرفیت استفاده کرد. محمدعلی کمالی سه شنبه شب در حاشیه چهارمین نمایشگاه تخصصی صنعت دام و طیور در آمل در گفت وگو […]

    ساری – ایرنا – مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور گفت: هم اکنون صنعت پرورش مرغ گوشتی کشور نیم میلیون تن ظرفیت خالی دارد که می توان با فعال تر کردن صادرات، از این ظرفیت استفاده کرد.

    محمدعلی کمالی سه شنبه شب در حاشیه چهارمین نمایشگاه تخصصی صنعت دام و طیور در آمل در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ظرفیت اسمی مرغداری های گوشتی کشور سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن است که اکنون سالانه ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می کنند.
    وی تعداد مرغداری های سنتی و صنعتی کشور را ۲ هزار ۳۰۰ واحد اعلام کرد و گفت که ۲۳ هزار تولید کننده در این بخش فعال هستند .
    کمالی میزان جوجه ریزی سالانه در مرغداری های گوشتی کشور را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون قطعه اعلام کرد.
    ** مرغ کم وزن ، پیش نیاز صادرات
    مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور بر ضرورت فعال تر شدن بخش صادرات مرغ تاکید کرد و گفت : بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه با گنجایش حدود سه میلیون تن ، اکنون بازار هدف صادراتی تولید کنندگان بخش طیور کشور است.
    وی افزود : سهم ایران اکنون از بازارهای کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه فقط ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تن است ولی هر سال رو به افزایش می رود .
    کمالی مهم ترین چالش در صادرات مرغ به این بازارها را وزن بالای مرغ های تولیدی در کشور دانست و اظهار داشت : نوع بازار مصرف این کشورها بسیار خاص است و تمایل بیشتر مصرف کنندگان در این منطقه به مرغ های با وزن ۹۰۰ تا ۱۴۰۰ گرمی است.
    وی اضافه کرد : با وجود توانمندی های بالای تولید کنندگان طیور ایران ، صادرکنندگان ما نیز باید به استانداردهای لازم و نیاز بازار کشورهای هدف توجه خاص داشته باشند.
    کمالی با تاکید بر این که بازار گوشت و مرغ منطقه رقبای جدی همچون ترکیه و برزیل دارد ، گفت : تولید کنندگان ما نباید از این موضوع غافل شوند ، چرا که صادرکنندگان این کشورها در سال های اخیر با درک و شناخت درست نیاز مصرف کنندگان کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه ، مرغ را به وزن های دلخواه آنان رساندند و حتی پایین تر از قیمت های صادرکنندگان ما عرضه می کنند.
    وی خواستار حمایت بیشتر از تولیدکنندگان بخش طیور کشور برای فعال تر کردن صادرات و ورود قدرتمندتر در بازارهای کشورهای منطقه شد و افزود : خوشبختانه اکنون به لحاظ گرایش مذهبی و نیز سلامت مرغ تولید کنندگان ایرانی ، کشورهای عراق ، افغانستان و تا حدودی کشورهای حوزه خلیج فارس تمایل به مصرف مرغ های صادراتی ایران دارند .
    مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه به دنبال اجرای طرحی برای کاهش سن و وزن مرغ های تولیدی هستیم ، گفت : اجرای این طرح مهم و زیربنایی کمک زیادی به درخواست بازارهای مصرف داخلی و حتی خارج از کشور خواهد کرد.
    ** گرانی استفاده از آنتی بیوتیک
    کمالی در باره موضوع استفاده از آنتی بیوتیک در مرغداری ها هم اظهار داشت : بر خلاف تصوری که در جامعه وجود دارد ، قیمت خرید آنتی بیوتیک برای مرغداری ها آزاد و گران است و مرغداران تا مجبور نشوند از آن استفاده نمی کنند .
    وی افزود : مرغداری ها در زمان های ضروری از آنتی بیوتیک استفاده می کنند و با نظارت هایی که وجود دارد ، تا دفع کامل مواد از گوشت هم مرغ ها کشتار نمی شوند .
    مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در باره چرایی تولید اندک مرغ های بدون آنتی بیوتیک در کشور هم گفت : تولید این نوع مرغ به درخواست بازار بستگی دارد .
    وی افزود : زمانی که مردم خواهان مصرف مرغ های بدون آنتی بیوتیک باشند ، تولید کننده به سمت تولید مرغ های بدون آنتی بیوتیک می رود .
    چهارمین نمایشگاه تخصصی صنعت دام و طیور دیشب با حضور ۲۵ شرکت و واحد تولیدی بخش صنعت دام و طیور از استان های کشور در فضایی به مساحت حدود ۲ هزار متر مربع ، در محل دائمی نمایشگاههای شهرستان آمل گشایش یافت و تا روز جمعه ادامه دارد.

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب