هرمزگان در اشتغال روستایی در سطح کشور پیشتاز باشد

چاپ

به گزارش خبرنگار ایرنا، جاسم جادری روز سه شنبه در نشست شورای مدیران استانداری هرمزگان بیان داشت: در عرصه اشتغال روستایی تسهیلات و اعتبار یک و نیم میلیارد دلاری از سوی صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاهای کشور تخصیص یافته است.
وی بیان داشت: با توجه به اینکه حدود نیمی از جمعیت هرمزگان در روستاها ساکن هستند ما در هرمزگان باید سعی کنیم در اشتغال روستایی پیشتاز باشیم و اعتبارات مناسبی را از محل صندوق توسعه ملی جذب کنیم .
جادری با تاکید بر اینکه در سال جاری باید در عرصه اشتغال کار بسیاری انجام دهیم، تصریح کرد: باید با جدیت در جهت پیشبرد کار مردم تلاش و در راه خدمت به مردم انجام وظیفه کنیم.
استاندار هرمزگان گفت: در نیمه دوم سال با توجه به بهتر شدن شرایط آب و هوایی، شرایط برای کار و تلاش بیشتر و افزایش فعالیت های عمرانی در استان فراهم می شود.
جادری خاطرنشان کرد: استانداری دستگاه حاکمیتی است و مردم در هرجا با مشکل مواجه شوند به استانداری مراجعه و مدیران استانداری باید در مسائل مختلف پاسخگوی مردم باشند.
در سالجاری باید ۳۴ هزار شغل در استان هرمزگان ایجاد شود که از ابتدای سال تاکنون ۲۵ درصد از این رقم محقق شده است.
براساس نتایج اعلام شده از سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ هرمزگان دارای یک میلیون و ۷۷۶ هزار و ۴۱۵ نفر جمعیت بوده که بیش از ۸۰۰ هزار نفر آن در روستاها زندگی می کنند.
استان هرمزگان دارای یک هزار و ۸۲۹ روستا است.