میراث جرون
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت : ۰۸:۴۸
یادداشت

((بعد از ۴۰سال اورا دیدم قلبم به یک بار قلبم از حرکت ایستاد ))

  به قلم‌عبدالحسین اسدپور امروزبعد از چهل سال در کنار قبر برادرش‌، که مادر بزرگم ...

شایسته گزینی مورد نظر مردم باشد 

  فروغ مسلم زاده // با توجه به در پیش بودن بزرگترین رویداد سایسی کشور ...

جای خالی آموزش در پیام های بازرگانی رسانه ملی !

وحید حاج سعیدی// مفهوم آموزِش، در لغت به معنای فرایند تسهیل یادگیری یا کسب ...

حل مشکل ته لنجی در هرمزگان آرزوی دیرینه

فروغ مسلم زاده // الای ملوانی یا ته‌لنجی ظرفیتی است که برای کمک به ...

((کاشت درخت اکالیپتوس در بندرلنگه به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شود))

((کاشت درخت اکالیپتوس در بندرلنگه به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شود))

عبدالحسین اسدپور//میراث جرون کاشت درخت اکالیپتوس در قالب طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال ...

برای کودکان مظلوم غزه

برای کودکان مظلوم غزه

فروغ مسلم زاده // جنـود اللّٰه ‌لاتَفشَـلُوا هـم فـائزون ‌بالـشهآدة أو بـالفتـْح:" سربازان ‌خـدا ...

هوش مصنوعی تحول هزاره سوم

هوش مصنوعی تحول هزاره سوم

فروغ مسلم زاده // رشد و گسترش هوش‌ مصنوعی و حوزه‌های کاربردی آنچنان شتابان ...

لوس ترین طلای سال!

وحید حاج سعیدی// این که خلق الله یا حتی دانشمندان دایم از یک فلز ...

ژن نئاندرتال و آمار بیکاری!

وحید حاج سعیدی ما همیشه خدا فکر می کردیم دوران پارینه سنگی و عصر ...

ضرورت باز تعریف ساختار آموزش و پرورش

ضرورت باز تعریف ساختار آموزش و پرورش

وحید حاج سعیدی سخن راندن در باب اهمیت «آموزش و پرورش» و ارتباط آن ...

  • کد مطلب : 24890
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 27 سپتامبر, 2017 - 10:59
  • شما اینجا هستید :یادداشت
  •   

    هرمزگان سرزمین فرصت ها است اما….

    به گفته جناب استاندار هرمزگان ، این استان سرزمین فرصتهاست وبه همین دلیل هم فرصت سوزی های زیادی دراین آب و خاک تاکنون صورت گرفته است . هیچکس منکر وجود معادن ، ذخایر نفت وگاز و کشاورزی و بنادر هرمزگان که هر کدام به تنهایی ظرفیتی عظیم و درامدزا در حوزه اقتصادی هستند اما مردمان […]

    به گفته جناب استاندار هرمزگان ، این استان سرزمین فرصتهاست وبه همین دلیل هم فرصت سوزی های زیادی دراین آب و خاک تاکنون صورت گرفته است . هیچکس منکر وجود معادن ، ذخایر نفت وگاز و کشاورزی و بنادر هرمزگان که هر کدام به تنهایی ظرفیتی عظیم و درامدزا در حوزه اقتصادی هستند اما مردمان خونگرم ونجیب این دیار تاکنون سهم خود را از این منابع نگرفته اند .
    فرصت سوزیهایی که طی سالهای متمادی صورت گرفته هرمزگان را درمقایسه با سایر استانهای همجوار هم عقب نگه داشته تا جایی که امروز مردم سراسر هرمزگان حتی برای یک انفلونزای ساده هم ترجیح می دهند راهی یزد و فارس بشوند چرا که امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی و کادر درمانی در هرمزگان را کافی و مورد اعتماد نمی دانند.
    بسیاری از جوانان بومی و تحصیلکرده بنا به دهها دلیل واهی و سیاسی کاری ها از اشتغال در صنایع که حق مسلم شان است محروم شده اند . درحوزه دریایی هم وضع بسیار دردناک است با دارا بودن بنادر و گمرگ وخطوط کشتیرانی بازهم از جداول آماری و استانداردهای دنیا عقب هستیم .دریا که خود منبع رزق و روزی است این روزها بانی نگرانی و استرس صیادان و پیله وران شده است. سهمیه ته لنجی که به سایر استانهای جنوبی تعلق می گیرد علیرغم قولهای جناب نوبخت در دولت قبل تاکنون این وعده محقق نشده است . درحوزه آموزشی و علمی نیز وضعیت نامناسب و دارای کاستی های زیادی است . این روزها هنوز دانش آموزان و والدین بدنبال کتابهای درسی کتابفروشی های شهر را زیرو رو می کنند وبناچار سفارش کتابهای اموزشی را از استانهای دیگر می دهند چرا که سهمیه هرمزگان تمام شده است. هنوز مدارس کپری و فرسوده در شرق استان به اذعان نماینده محترم شرق وجود دارد که ا زدوران مدرسه ایشان هم فرسوده تر است اما ظاهرا بودجه و اعتباری برای بازسازی مدارس استان وجود ندارد و بحران اب از سالهای قبل در اینجا بیداد می کند و طرح محرم تاکنون به بندرلنگه نرسیده و مردمان این دیار در بی آبی و قطعی های مکرر و سهمیه بندی بسر می برند و در شرق هم اوضاع بسیار وخیم تر است .سفره های زیرزمینی ته کشیده و بحران فروچاله ها در میناب هر لحظه جان ومال شهروندان را تهدید می کند . اری هرمزگان سرزمین فرصت ها و فرصت سوزی هایی است که از سالهای دور مدیران ارشد ومیانی و حتی نمایندگانش برآن دامن زده است با سکوتهای معنادار و مصلحت اندیشی هایی که هیچگاه برای مردم سودو منفعتی نداشته و ندارد.
    فرصت هارا برای غریبه ها و میهمانان فراهم می کنیم اما برای خودمان و جوانان و استعدادها و نخبگان مان تقریبا سهمی درنظر نمی گیریم واگر قرار برسهم خواهی باشد انها که به قدرت وصل و نزدیکترند حتما و لابد سهم های کلان می برند و عامه مردم در فقر و بدبختی خودباید بسوزند و بسازند.
    امروز با حضوراستاندار جدید در هرمزگان وبدست گرفتن سکان مدیریت اجرایی مردم انتظار دارند که تحولات و تغییرات چشمگیری در استان اتفاق یافتد که منشا خیر و آرامش برای شهروندان بشود نه آنکه بازهم بی تفاوتی و بی توجهی به وضعیت مردم و سهم خواهی سطوح اول قدرت از منابع و فرصت های هرمزگان .
    امیداست جناب استاندار محترم هرمزگان با بررسی همه جانبه موانع و مشکلات پیش روی توسعه استان ، در حوزه های مختلف از مشاورینی توانمند و کارامد و دلسوز برای شناخت بیشتر مسایل بهره ببردوبعداز چهارسال خاطره خوشی از خود برای هرمزگان برجا بگذارند. /فروغ مسلم زاده

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب