منطقه خلیجفارس، علی رئوفی، در نخستین دوره بالندگی معاونان توسعه منابع و امور دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: نقش مسئولین دانشگاههای فرهنگیان در کشور تعلیم و تربیتمعلمان است و معلمان ازآنجاییکه نقش تربیت نسل بعد و آینده سازی کشور را بر عهدهدارند باید در این زمینه اشراف نظر داشته باشند.
وی ادامه داد: دانشگاههای ما از آموزش محوری بهسوی پژوهش محوری و بعضاً دانشبنیادی رفتهاند که با افزایش دانشگاهها و تعداد دانشجویان با افت میزان آموزش مواجه شدهایم که محصلین دوره آموزشی پایه و هم آموزش عالی بهسوی مدرکگرایی رفتهاند و از اصل علمآموزی در غفلت هستند که این معضل گریان نخبگان را نیز گرفته است و در علمآموزی آنان نیز اختلال ایجاد کرده است.
رئوفی تصریح کرد: در دنیای امروز باید با اندیشه و فرهنگ پیش رفته و با تکنولوژیهای جدید خود را بهروز کنیم اما در کشورمان هرگاه تکنولوژی نوینی میآید با آن به مبارزه میپردازیم و فرهنگ استفاده از آن را به مردم آموزش نمیدهیم.
وی بیان کرد: در بیشتر شرکتهای بزرگ دنیا از چندین سال قبل در مهدکودکها با استفاده از مسائل روانشناختی مدیران بعدی شرکتها را انتخاب میکنند و از دوران کودکی بر آنها سرمایهگذاری میکنند تا در آینده مدیر موفقی داشته باشند.
این مقام مسئول در پایان گفت: معلمین ما برای آموزش برنامه درسی دارند و اگر خدایی نکرده معلمی از ساعت درس کم کند دانشآموز به کمکاری عادت میکند، پس باید به برنامههای پنهان آموزش نیز توجه کرد تا محصلین نیز از آموزش پنهان درست بهره برند.