میراث جرون
امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ساعت : ۱۹:۱۸
یادداشت

((بعد از ۴۰سال اورا دیدم قلبم به یک بار قلبم از حرکت ایستاد ))

  به قلم‌عبدالحسین اسدپور امروزبعد از چهل سال در کنار قبر برادرش‌، که مادر بزرگم ...

شایسته گزینی مورد نظر مردم باشد 

  فروغ مسلم زاده // با توجه به در پیش بودن بزرگترین رویداد سایسی کشور ...

جای خالی آموزش در پیام های بازرگانی رسانه ملی !

وحید حاج سعیدی// مفهوم آموزِش، در لغت به معنای فرایند تسهیل یادگیری یا کسب ...

حل مشکل ته لنجی در هرمزگان آرزوی دیرینه

فروغ مسلم زاده // الای ملوانی یا ته‌لنجی ظرفیتی است که برای کمک به ...

((کاشت درخت اکالیپتوس در بندرلنگه به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شود))

((کاشت درخت اکالیپتوس در بندرلنگه به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شود))

عبدالحسین اسدپور//میراث جرون کاشت درخت اکالیپتوس در قالب طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال ...

برای کودکان مظلوم غزه

برای کودکان مظلوم غزه

فروغ مسلم زاده // جنـود اللّٰه ‌لاتَفشَـلُوا هـم فـائزون ‌بالـشهآدة أو بـالفتـْح:" سربازان ‌خـدا ...

هوش مصنوعی تحول هزاره سوم

هوش مصنوعی تحول هزاره سوم

فروغ مسلم زاده // رشد و گسترش هوش‌ مصنوعی و حوزه‌های کاربردی آنچنان شتابان ...

لوس ترین طلای سال!

وحید حاج سعیدی// این که خلق الله یا حتی دانشمندان دایم از یک فلز ...

ژن نئاندرتال و آمار بیکاری!

وحید حاج سعیدی ما همیشه خدا فکر می کردیم دوران پارینه سنگی و عصر ...

ضرورت باز تعریف ساختار آموزش و پرورش

ضرورت باز تعریف ساختار آموزش و پرورش

وحید حاج سعیدی سخن راندن در باب اهمیت «آموزش و پرورش» و ارتباط آن ...

  • کد مطلب : 4094
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 23 آگوست, 2016 - 13:18
  • شما اینجا هستید :خبرهای ویژه
  •   

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: قبول نداریم فعالیت تلگرام ادامه پیدا کند

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه قبول نداریم که فعالیت تلگرام در کشور ادامه پیدا کند، گفت: ما باید شبکه اجتماعی بومی خود را داشته باشیم، این کار منطقی نیست و از نظر امنیتی هم درست نیست که اطلاعات 20 میلیون کاربر در خارج از خاک ایران ذخیره شود و آن‌ها بتوانند روی این اطلاعات دخل و تصرف داشته باشند.

    به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمود واعظی عصر امروز در نشست صمیمی با طلاب فعال در فضای مجازی در مرکز همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با بیان اینکه وزارت ارتباطات مسؤولیت محتوا ندارد، اظهار کرد: کاری که ما در سال‌های اخیر آغاز کردیم در راستای علاقه شخصی است تا بتوانیم زحمتی که مجموعه وزارت ارتباطات می‌کشد در راستای محتوا نیز بازده خوبی داشته باشد.

    وی با تاکید بر حمایت همه جانبه وزارت ارتباطات از تولید محتوای فاخر در کشور گفت: از تمام مسؤولان خواستیم که در این بخش وارد شوند و ما سعی کردیم این کار را شروع کنیم.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ۷ پروژه مهم اقتصاد مقاومتی داریم، تصریح کرد: یکی از این پروژه‌ها ۱۰ برابر کردن تولید محتوا در برنامه ششم است.

    وی با اشاره به راه‌اندازی شورای فرهنگی اجتماعی در مجموعه وزارت ارتباطات گفت: در این شورا در خصوص نحوه برخورد با فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بحث می‌شود.

    واعظی با تاکید بر اینکه سعی داریم تولید محتوا را به عنوان کسب و کار معرفی کنیم گفت: باید محتوا را به عنوان ثروت و منبع درآمد معرفی کنیم و ساعت‌ها در این زمینه وقت گذاشته شده است و بخش قابل توجهی از این مسأله را در کمیسیون تنظیم مقررات به تصویب رسانده‌ایم.

    وی تصریح کرد: برای اینکه تولید محتوا بازاری شود و در دسترس همگان باشد، تعرفه‌ها را به حداقل رساندیم، با اینکه بنا نداریم دیتا سنترداری کنیم اما در برخی شهرها این امکان ایجاد شده و به رایگان در اختیار برخی مجموعه‌ها گذاشتیم و تعرفه‌ها را هم به شدت پایین آوردیم.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به کاهش ۶۳۰ میلیارد تومانی درآمدهای این وزارتخانه با ارائه این تخفیف‌ها تصریح کرد: با این حال اما سعی داریم با این کاهش درآمد بسترسازی تولید محتوا صورت بگیرد.

    وی خاطرنشان کرد: تولید محتوا اساس کار ما است؛ اگر به تولید محتوای فاخر نپردازیم، تنها ابزار درست کردیم نه اینکه خدمتی نکرده‌ایم بلکه باید پاسخگو باشیم که پهنای باندی درست کردیم که مردم با استفاده از آن از محتوای نامناسب بهره می‌گیرند.

    واعظی با بیان اینکه کار زیادی در بخش فیلترینگ هوشمند و صیانت اجتماعی شده است، افزود: با هزینه ۱۱۰ میلیارد تومان با ۱۴ دانشگاه و پژوهشگاه مختلف قرارداد بسته شده تا این کار انجام شود.

    وی با اشاره به فعالیت‌های متقابل در جنگ سایبری تصریح کرد: امروز جنگ تکنولوژی هست و ما هم در لبه تکنولوژی هستیم چراکه در کشورهای غربی بخش‌های غیر دولتی هم سرمایه گذاری می‌کنند و شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات بسیار پولدار شده‌اند و حتی درصد کمی هم که در حوزه تحقیقات صرف می‌کنند برای ما بسیار زیاد است.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه ما در اراده و هدف هم‌نظر هستیم، گفت: ممکن است در روش‌ها اختلاف نظر باشد اما در هدف هم عقیده‌ایم.

    وی تصریح کرد: برخی می گویند همه فضاها را ببندید و مهم نیست که خیلی از اندیشمندان نتوانند از بستر اطلاعات استفاده کنند و اگر بتوانند می‌گویند اینترنت هم می‌خواهیم برای چه، اما برخی هم مانند من معتقدند که اینقدر باید امکانات را بالا ببریم تا بتوانیم در جنگ تکنولوژی حضور مثمر ثمر داشته باشیم و با توسعه فیلترینگ هوشمند و تولید محتوا با مطالب غیراخلاقی مقابله کنیم.

    واعظی گفت: در مجموعه وزارت ارتباطات مهندس و دکتر حوزه تکنولوژی زیاد داریم اما متخصص محتوا نداریم و اینجا قم محل حرکت‌های محتوایی است که متخصص حضور دارد و می‌تواند اقدامات خوبی انجام دهد.

    وی با تاکید بر اینکه قبول نداریم که فعالیت تلگرام در کشور ادامه پیدا کند، گفت: ما باید شبکه اجتماعی بومی خود را داشته باشیم، این کار منطقی نیست و از نظر امنیتی هم درست نیست که اطلاعات ۲۰ میلیون کاربر در خارج از خاک ایران ذخیره شود و آن‌ها بتوانند روی این اطلاعات دخل و تصرف داشته باشند.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اذعان کرد: دلیل اینکه کاری نمی‌کنیم این است که نمی‌خواهیم حکومت را مقابل ۲۰ میلیون نفر قرار دهیم و بستن تلگرام هم مشکلی را حل نمی‌کند. ما وایبر، ویچت و… را داشتیم آیا با بستن این نرم افزارها آن‌ها بیکار نشستند؛ یکی از این نرم افزارها وقتی بسته شد ظرف ۲۴ ساعت ۱۲ میلیون کاربر وارد نرم افزار دیگری شدند و اگر این بسته شود به سرعت نرم افزار دیگری اوج می‌گیرد.

    وی با بیان اینکه منتظر این هستیم که برنامه مناسبی در داخل کشور آماده شود تا این کار توسعه یابد، تصریح کرد: کار زیادی در بخش شبکه ملی اطلاعات انجام شده است و یکشنبه آینده فاز نخست آن به بهره برداری می‌رسد.

    انتهای پیام/۷۸۰۲۷/ر۴۰/

     


    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب