کشف یک میلیارد و ۷۶۷ میلیون ریال کالای قاچاق در قشم

چاپ

قشم – ایرنا – فرمانده پایگاه دریابانی قشم گفت: یک میلیارد و ۷۶۷ میلیون ریال کالای قاچاق در۲ عملیات جداگانه و در بازرسی از سه شناور کشف وهفت نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.

سرهنگ قادر مرشدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران گشت زنی پایگاه دریابانی قشم سه شنبه شب در جنوب شرقی جزیره لارک به یک شناور برخورد کردند.
وی ادامه داد: در بازرسی از این شناور که از یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به سمت میناب در حرکت بود، ۸۸۰ هزار نخ سیگار و ۶۱۲ قوطی پودر بدن سازی کشف شد.
وی ارزش کالاهای قاچاق کشف شده از این شناور را یک میلیارد و ۵۳۱ میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: سه نفر در این رابطه دستگیر شدند.
فرمانده پایگاه دریابانی قشم افزود:همچنین مأموران پایگاه دریابانی قشم شب گذشته در یک عملیات دیگر ۲ فروند شناور که از یکی از کشورهای همسایه جنوبی به سمت میناب در حرکت بودند را در جنوب شرقی جزیره لارک توقیف کردند.
وی اظهار کرد: در بازرسی از این ۲ شناور ۸۸۰ کیلو لیمو ترش قاچاق به ارزش ۲۳۶ میلیون ریال کشف و ضبط و چهار نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.
مرشدی گفت: همچنین درهمین شب یک خط لوله انتقال سوخت از داخل روستای سلخ به سمت اسکله صیادی به طول ۴۰۰ متر کشف و منهدم شد.
وی افزود: این مهم با گزارش و همکاری مردم و کار اطلاعاتی مأموران پایگاه دریابانی قشم صورت پذیرفت و تلاش ها برای پیدا کردن مبدأ این خط لوله ادامه دارد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
۷۵۰۰ / ۶۰۴۸