۷۰۴۶ مددجوی کمیته امداد هرمزگان از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شدند

چاپ

احمد پایان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲ هزار و ۹۰۳ مددجوی کمیته امداد هرمزگان در دوره‌ های پایدار سازی و توسعه، ۲ هزار و ۷۶ نفر در دوره های مهارت ‌آموزی و ۲ هزار و ۶۷ نفر نیز در دوره‌ های کارآفرینی و حرفه ‌آموزی دانش آموزان دبیرستانی مهارت‌ های لازم را فرا گرفتند.
وی بیان داشت: سرانه آموزش ‌های فنی و حرفه ‌ای (مهارت ‌آموزی) به هر مددجو تا سقف یک ‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای کمیته امداد هزینه دارد که در مجموع در این مدت هشت ماه ابتدایی امسال، بیش از ۴۱۱ میلیون تومان در این راستا هزینه شده است.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان اظهار کرد: آموزش ‌های فنی و مهارتی در زمینه های کشاورزی، دام ‌پروری، شیلات، صنایع‌ دستی، صنفی و صنعتی و خدمات به مددجویان کمیته امداد هرمزگان ارائه می‌ شود که بیشترین آموزش های ارائه شده از ابتدای سالجاری تا پایان آبان ماه، در زمینه خدمات و صنایع دستی بوده است.
پایان گفت: برگزاری دوره‌ های آموزشی و مهارتی نخستین اقدام کمیته امداد و موثرترین گام در مسیر توانمندی مددجویان تحت حمایت است.
وی ادامه داد: مددجویان تحت حمایت پس از کسب مهارت، فراهم شدن فضای کسب‌ و کار و بهره‌ مندی از تسهیلات خودکفایی کمیته امداد برای راه ‌اندازی شغل و ایجاد فرصت شغلی اقدام می‌ کنند.
قائم ‌مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان بیان کرد: ۲۷۶ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این استان در۸ ‌ماهه نخست امسال از طریق مرکزهای کاریابی، طرح تعامل با کارفرما و هماهنگی با موسسه‌ ها و شرکت ‌های پذیرنده نیرو، جذب بازار کارشدند.
۵۲ هزار و ۲۵۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد هرمزگان قرار دارند که بیش از ۶۹ درصد این خانوارها در روستاها ساکن هستند.