آخرین جزئیات داوطلبین شوراهای هرمزگان

چاپ

مدیرکل انتخابات و تقسیمات کشوری هرمزگان به تشریح آخرین جزئیات ثبت‌نام داوطلبین پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هرمزگان پرداخت.

 پنجمین روز ثبت نام انتخابات شوراها - تهران

مدیرکل انتخابات و تقسیمات کشوری هرمزگان به تشریح آخرین جزئیات ثبت‌نام داوطلبین پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هرمزگان پرداخت.

علیرضا پاکدامن در گفت‌وگو ایسنا اظهار کرد: در طول هفت روز، هشت هزار و ٨٤١ نفر برای ثبت‌نام  انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هرمزگان مراجعه کردند که از این تعداد ٥٨٧ نفر زن و هشت هزار و ٢٥٤ نفر مرد بوده‌اند.

وی ادامه داد: ۸۷۱ نفر در شهرها شامل تعداد ١١٧ نفر زن و ٧٥٤ نفر مرد و همچنین هفت هزار و ٩٧٠ نفر در روستاها شامل ٤٧٠ نفر زن و هفت هزار و ٥٠٠ نفر مرد ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل انتخابات و تقسیمات کشوری هرمزگان با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد ثبت‌نام کنندگان در شورای شهرها و حدود ۹۰ درصد آن‌ها در شوراهای روستایی بوده‌اند، افزود: در آخرین روز ثبت‌نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هرمزگان دو هزار و ۸۹۰ نفر مراجعه کرده‌اند که بیشترین آمار مربوط به شهرستان میناب با ۵۸۵ نفر، بندرعباس با ۴۹۱ نفر و شهرستان رودان ۳۳۵ نفر مراجعه‌کننده بوده است.

پاکدامن با اشاره به اینکه در روز گذشته ثبت‌نام شهری ۳۲۳ نفر شامل ۵۰ نفر زن و ۲۷۳ نفر مرد و همچنین ثبت‌نام روستایی دو هزار و ۵۶۷ نفر شامل ۲۰۳ نفر زن و دو هزار و ۳۶۴ نفر مرد بوده‌اند، اضافه کرد: بیشترین آمار ثبت‌نام کنندگان در آخرین روز ثبت‌نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هرمزگان در شهرها نیز مربوط به شهر بندرعباس، شهر میناب و شهر بندرلنگه بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه پس از ثبت‌نام اعضای هیئت اجرایی از مراجع چهارگانه استعلام کرده و پس از دریافت پاسخ و بررسی‌های لازم درنهایت روز دوم اردیبهشت‌ماه ۹۶  تائید صلاحیت‌ها و همچنین رد صلاحیت‌ها را اعلام می‌کنند، تصریح کرد: برای شوراهای ۳۸ شهر استان هرمزگان ۳۱۸ نفر عضو اصلی و علی‌البدل و همچنین برای یک هزار و ۳۴۶ روستا هفت هزار و ۱۰۵ نفر عضو اصلی و علی‌البدل انتخاب خواهند شد که ۱۲۵ روستا پنج عضو اصلی و مابقی روستاها سه عضو اصلی خواهند داشت