احتمال وقوع رگبارباران، رعد وبرق وتگرگ در ارتفاع‌های هرمزگان وجود دارد

چاپ

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: احتمال وقوع رگبار باران، رعد و برق و تگرگ در ارتفاع‌های این استان بویژه در شهرستان‌های بشاگرد، حاجی آباد، رودان، بستک، پارسیان و ارتفاع‌های مرکز استان و وزش باد شدید و مواج شدن دریا از ۲۴ مرداد تا ۲۹ مرداد وجود دارد.

مهرداد حسن‌زاده روز یکشنبه در این خصوص اظهار داشت: طبق اعلام اداره‌کل هواشناسی هرمزگان در این مدت ورود سامانه فصلی، وزش باد به نسبت شدید و مواج شدن دریا را شاهد خواهیم شد ک با توجه به مواج شدن دریا و احتمال وقوع رگبار باران در روزهای آتی افراد از تردد با شناورهای سبک در خلیج فارس و دریای عمان و همچنین قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاع‌ها خودداری کنند.

وی ادامه داد: این سامانه بر ارتفاع‌های هرمزگان از جمله بشاگرد، حاجی آباد، رودان، بستک و ارتفاعات بخش مرکزی و دریای عمان، تنگه هرمز، جزایر خلیج فارس به ویژه سواحل جاسک، سیریک، قشم، هرمز، هنگام، لارک، تنب بزرگ و کوچک تاثیر بیشتری خواهد داشت.

وی اضافه کرد:‌ رگبار باران و رعد و برق، تندباد لحظه‌ای با احتمال بارش تگرگ و احتمال سیلابی شدن مسیل رودخانه های فصلی، وقوع گرد و خاک و کاهش دید افقی و وقوع گردوخاک دور از انتظار نیست و به همین دلیل تقاضا داریم افراد از تردد های غیر ضروری در اماکن یاد شده اجتناب کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان بیان داشت:‌ همچنین این سامانه طی روزهای یاد شده به دلیل وزش باد شدید جنوب شرقی، تا سرعت حداکثر ۵۰ کیلومتر بر ساعت، افزایش ارتفاع موج در محدوده ی ۱۸۰ سانتیمتر، اختلال در ترددهای دریایی و آسیب به تورهای صیادی را در پی خواهد داشت و ضرورت دارد شناورهای سبک در آبهای خلیج فارس و دریایی عمان از تردد خودداری کنند.